Beantwoorden
Surgi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Regiocodes aanpasbaar?

Deze namiddag wil ik graag Aalst carnaval volgen op TV Oost. Mijn regiocode is 900 (Gent) dus op zendernummer 8 ontvang ik AVS ipv TV Oost. Mocht ik mijn regiocode veranderen naar 910 of 920 (Aalst ed) dan zou ik op zender 8 wel TV Oost ontvangen.

Heeft iemand hier ervaring mee zonder op problemen te botsen?

 

Mocht ik dat veranderen dan is de nieuwe regiocode 910 of 20 niet meer gekoppeld met mijn installatieadres regiocode 900. Geeft dat een mogelijke storting waardoor ik misschien alles terug vanaf nul moet installeren of speelt dat niet zoveel rol?

 

Alternatief is werken met HDMI kabel van laptop naar TV maar das altijd zo omslachtig.

 

Bedankt alvast om ervaringen te delen

 

Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: Regiocodes

10 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Regiocodes aanpasbaar?

Je kan dat altijd proberen. Het is niet omdat je uw regiocode verandert, dat je daarmee automatisch een andere zender hebt op 8. Je zult alle zenders opnieuw moeten installeren.

Je zal dan allicht wel de naam van de zender zien, of je daarop signaal hebt is nog wat anders. Als je in je tv een CI+ heb is het mogelijk, niet alle tv's doen dat, dat je alle regionale zenders ingesteld worden, slechts één of enkele hebben een signaal. Deze met een signaal kan je bekijken.

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Regiocodes aanpasbaar?

In sommige grensregio's kan je op deze manier inderdaad naar een andere regionale zender kijken. Maar dat werkt niet overal. Als het niet werkt zal je zoals @janne_man zegt de zender wel zien in de lijst, maar zal er geen signaal zijn.


@Surgi  schreef:

Geeft dat een mogelijke storting waardoor ik misschien alles terug vanaf nul moet installeren of speelt dat niet zoveel rol?


Je zal terug de standaard zendernummering hebben, maar verder zal er volgens mij niets stuk gaan.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Regiocodes aanpasbaar?


@Surgi  schreef:

Alternatief is werken met HDMI kabel van laptop naar TV maar das altijd zo omslachtig.


Als je een Chromecast hebt, of een Google TV, dan kan je vanuit de website player op de laptop naar de TV casten (zonder omslachtige kabels).

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2711
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Regiocodes aanpasbaar?

Vroeger kon je deze op tv zien op eclips tv  of via omweg via de zoek zoekfunctie van digicorder

via vergrootglas je zet woord carnaval in de zoekfunctie

Of via TV-THEEK  ZENDERS   regionale zenders

Als niet gaat zal je de live stream moeten zien om 15.00 uur

https://www.aalstcarnaval.be/home-categorie/aalst-carnaval-2021-op-radio-en-tv/

 

Surgi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Regiocodes aanpasbaar?

Het is gelukt om de regiocode aan te passen zonder bijkomende problemen of herinstelling van zenders, er liep een balkje dat de zenders opnieuw doorloopte en op zender 8 heb ik nu TV Oost. Op eerste zicht geen problemen te ondervinden, op te nemen programma's staan nog juist enzo. Merci voor de hulp.

Surgi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Regiocodes aanpasbaar?

Er is signaal. Bedankt voor de hulp.

Surgi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Regiocodes aanpasbaar?

Merci voor de extra tips!

Surgi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Regiocodes aanpasbaar?

Sinds vorig jaar of is het al 2 jaar zend eclipse/evenaar de stoet spijtig genoeg niet meer uit.

Kwist niet dat je via TV-THEEK  ZENDERS   regionale zenders ook regionale zenders kon selecteren. Weeral bijgeleerd. Helaas stond TV Oost er niet bij op regiocode 900.

Bedankt voor de hulp!

Merci v

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2711
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Regiocodes aanpasbaar?

Dit jaar weer geen probleem om te kijken via de tv IMG_20240211_165443.jpg

Surgi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Regiocodes aanpasbaar?

Top!

Dat interview heb ik ook horen passeren 🙂