Beantwoorden
SvenC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Signaalsterkte = 0 op Digicorder

Situatie:
Op dit moment krijg ik geen tv signaal meer door, signaalsterkte op digicorder = 0. Ik contacteerde Telenet helpdesk en zij kunnen enkel aangeven dat er een storing zit op 8 meter van de top van de elektriciteitspaal (+/- 3m hoog) voor mijn deur, en dit dus mogelijks een probleem is aan de dropkabel COAX P6.
Het vreemde is dat ik nog wel een vlotte internetverbinding heb en hier dus verder geen hinder van ondervind.

 

Vooraleer ik mijn hele oprit & voortuin opengooi, wil ik 100% zeker zijn dat er geen andere oorzaken zijn voor deze storing.
De Telenet helpdesk & Telenet technieker kunnen geen duidelijke oplossing geven om dit te herstellen en/of achterhalen. Eveneens heb ik ook al 2 elektriciens laten komen, die het probleem van de dropkabel in twijfel trekken.

 

Heeft hier iemand suggesties of ideeën waar de oorzaak van dit probleem kan liggen?

Alvast bedankt!

 

Titel gewijzigd door NV1(mod) | Vorige titel: Geen tv signaal

0 Likes
8 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Signaalsterkte = 0 op Digicorder

Geen enkele TV signaal ontvangen, maar wel internet, is quasi onmogelijk.

Oorzaak moet toch elders gezocht worden volgens mij.

Is er al een Telenet technieker langsgekomen en een en ander uitgemeten?

 

0 Likes
SvenC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Signaalsterkte = 0 op Digicorder

Bedankt voor je reactie. 

Er is wel degelijk al een technieker langs geweest. Het is diegene die de zogenaamde kortsluiting op de kabel heeft gemeten op 8m van de top van de verdeelpaal buiten.

Zou dit kunnen wijzen op een defecte NIU, de netwerk splitter die na de coax het signaal verdeelt naar modem (internet en telefoon) en TV? Hoe zou ik dit kunnen achterhalen, heeft hier iemand ervaring mee? 

Zijn er nog andere potentiële oorzaken, die ik zelf eventueel kan testen? Of hoe ga ik hier best mee verder om op te lossen? 

Alvast bedankt!

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalsterkte = 0 op Digicorder

@SvenC 

Dus die technieker die geweest en de vaststelling heeft gedaan wat heeft die er verder nog op gezegd ? Heeft die gezegd misschien , meneer we lossen dit niet op en vervang je kabel ? of heeft die gezegd we zullen een case aanmaken of je bestaande case aanvullen ? 

 

Als er dingen niet werken in de TAP of de paddestoel dan dient Telenet hier wel een oplossing in te voorzien niet de klant. Enkel ja als de Coax van binnen naar buiten dient vervangen te worden is dat aan de klant daar kan Telenet weinig aan doen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Signaalsterkte = 0 op Digicorder

Ik twijfel toch een beetje aan de diagnose van de technieker.

Het is erg onwaarschijnlijk dat een defecte kabel er de oorzaak van zou zijn dat het TV signaal niet langer doorkomt, maar internet wel. Dan denk ik toch eerder aan de NIU. Welk model heb je? Misschien eens proberen de TV coax op een andere uitgang van de NIU aan te sluiten.

Eigenlijk zijn dat trouble-shooting stappen die de technieker zou hebben moeten uitvoeren. Ik begrijp dat het goed gewerkt heeft?

Hebben ze misschien foutelijk een filter geplaatst op jouw aansluiting (geen TV, wel internet), die misschien eigenlijk voor een andere aansluiting bedoelt was.

 

In de praktijk is het mogelijk (bij wijze test) de TV rechstreeks op de Telenet kabel aan te sluiten, dus zonder NIU. Het zou interessant zijn om te zien of je dan wel TV beeld hebt.

Probleem is dat je waarschijnlijk een adapter nodig zult hebben om de inkomende en uitgaan kabel rechtsstreeks aan elkaar te koppelen.

 

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SvenC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Signaalsterkte = 0 op Digicorder

De technieker heeft inderdaad enkel gezegd: vervang de kabel. Maar zoals eerder vermeld, het internet werkt nog prima. Daarom lijkt het me vreemd dat de kabel die van buiten komt zou vervangen moeten worden. 

 

Alvast bedankt!

0 Likes
SvenC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Signaalsterkte = 0 op Digicorder

Bedankt voor je reactie. 

Klopt voordien heeft hij prima gewerkt en sinds vorig weekend krijg ik opeens geen tv-signaal meer door. 

NIU type zie foto: 322d8363-100d-4d7b-b9b5-2094fea9a7a1.jfif

Zegt dit type iets over het probleem?

 

Een goede suggestie om inderdaad rechtstreeks te gaan testen, maar dat zal moeilijk worden zonder adapter als ik het goed begrijp. 

 

 

 

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Signaalsterkte = 0 op Digicorder

Als ik het goed heb, heeft dat model 1 modem uitgang, en 4 TV uitgangen (waarvan 2 versterkt met 4dB). Welke mwordt nu gebruikt? Probeer eens een andere poort.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Signaalsterkte = 0 op Digicorder

trek het deksel er eens af kijk eens naar de f connector of alles goed vast zit

draai de f connector los waar tv op staat en steek op andere tv poort

het staat duidelijk in metaal gegraveerde om te testen (zijn de 4 laatste van de rechterkant )