24770
netweters
|
152559
antwoorden
|
20720
vragen
|
Beste, ik krijg het stappenplan op geen enkel smartphone, laptop of pc geopend. kan iemand mij dit stappenplan bezorgen, zodat ik mijn 2de en 3de tv kan instellen. Binnen 4 weken wordt analoog al afgeschakeld in mijn regio, ik krijg een melding als ik analoog kijk om me te waarschuwen
Als ik via de telenet site naar stappenplan ga en ik klik op een dunna tv dan gebeurd er niks, het blijft laden en vasthangen.
ik vind met men tv wel 180 digitale zenders maar dan zegt hij dat ik geen c+ module heb en kan ik ze niet bekijken.
grtz bjorn
Het stappenplan vraagt eerst of je nog een beeldbuis hebt of niet. Als je geen beeldbuis meer hebt komt er een merkkeuze. Vervolgens komt er een keuze van welke afstandbediening, vervolgens welk menu op je tv, pas daarna begint het echte werk.
Zonder bijkomende informatie kan ik alleen maar een algemeen antwoord geven, een antwoord dat je al kan vinden op de netweters.
Als je merk en model opgeeft kan misschien gedetailleerder antwoord krijgen.
@bjornoz ik heb net gezien dat het inderdaad niet gaat. Op de moment dat je de platte tv of de oude ( dikke ) tv aanklikt blijft dat inderdaad draaien. Ik heb feedback gegeven op de site dus hopelijk zien ze dat op tijd.
@patrick37 schreef:@bjornoz ik heb net gezien dat het inderdaad niet gaat. Op de moment dat je de platte tv of de oude ( dikke ) tv aanklikt blijft dat inderdaad draaien. Ik heb feedback gegeven op de site dus hopelijk zien ze dat op tijd.
Ik heb net een test gedaan met Internet Explorer 11, Microsoft Edge (oude versie en de nieuwe van januari 2020), Mozilla Firefox en Google Chrome.
@Suzy het werkt niet met Internet Explorer 11, Microsoft Edge (oude en nieuwe versie van januari 2020), noch met Mozilla Firefox (steeds met minimale cookies aanvaard). Al dan niet ingelogd zijn, lijkt geen invloed te hebben. Het werkt wel met Google Chrome (als test heb ik eerst alle 'telenet'-cookies verwijderd en niet ingelogd op Telenet).
Hier lukt het ook niet op geen enkele browser, ook niet na wissen cache en afmelden telenet account.
Sorry voor het late antwoord, ik dacht dat ik van elke reactie een mail ging krijgen maar precies niet. Wel het kan niet altijd het zelfde zijn dan op andere forums ^^
Voila dit is de tv: lg 32LH604V 😉 het is wel irritant dat de enige browser die ik niet gebruik (chrome) diegene is die werkt 😱
Hopelijk fixen ze de site snel want ik wil het oplossen.
@bjornoz je krijgt een mailtje als je vernoemd wordt.
Ga naar:
Setup
Automatisch afstellen
Voer uw pincode in
Ingangsbron: Kabel
Service provider: Telenet
Frequentie: 290000
Netwerk id: 32 (moet op handmatig staan)
Enkel digitaal afstemmen aanvinken
Start
een beetje geduld en de afstemming is gedaan.
Ik kan geen garantie geven dat dit identiek ik voor uw model.
Als de afstemming gedaan is, ga naar kanaal 55 om te controleren dat alles correct is.
@bjornoz schreef:Sorry voor het late antwoord, ik dacht dat ik van elke reactie een mail ging krijgen maar precies niet. Wel het kan niet altijd het zelfde zijn dan op andere forums ^^
Als je wordt vermeld, zoals ik nu doe @bjornoz , krijg je standaard een mail. Je kan in de instellingen instellen wanneer je wel/niet een mail wil krijgen:
Klik hier helemaal bovenaan op je naam en kies voor Mijn Instellingen - *klik op de 2 pijltjes aan de rechterkant* om voor Abonnementen en Bladwijzers te kunnen kiezen - Meldinginstellingen
Bedankt voor jullie feedback! Het is een gekend probleem bij Telenet dat het stappenplan van de signaalswitch niet werkt. De pagina blijft laden zodra er een keuze wordt gemaakt tussen "dunne TV" of "dikke TV".
Het IT-departement binnen Telenet lost dit zo snel mogelijk op. Zal jullie op de hoogte houden in deze thread eens het probleem van de baan is.
Het lukt mij ook niet om het stappenplan uit te voeren, zowel niet vanaf m'n android als m'n pc.
Hij blijft draaien bij tv-keuze. Ik lees wel dat er aan gewerkt wordt, maar wat als het niet in orde komt voor 25 februari? Ik ken heel weinig van de technische kant, dus het is hier wel beetje paniek.
@Lizzy1 schreef:Het lukt mij ook niet om het stappenplan uit te voeren, zowel niet vanaf m'n android als m'n pc.
Hij blijft draaien bij tv-keuze. Ik lees wel dat er aan gewerkt wordt, maar wat als het niet in orde komt voor 25 februari? Ik ken heel weinig van de technische kant, dus het is hier wel beetje paniek.
Bij mij werkt het nog steeds met Google Chrome, niet met de andere browsers. Het zal wel in orde komen. Ben je ongeduldig en heb je een dunne tv (lcd of iets dergelijks), geef dan merk en model. Mogelijk kan een Netweter dan de stappen geven die je moet doen. Mogelijk val je in hetzelfde geval als een dikke tv.
Heb je echter een dikke tv (met een beeldbuis), dan kan je tv het compacte signaal niet aan.
Je hebt dan drie mogelijkheden:
De Digibox:
Je kan deze 12 maanden gratis huren. Dit geeft je wat tijd om een definitieve beslissing te nemen. Na de 12 maanden betaal je de normale huurprijs van 4,53 euro. Je kan deze decoder ook kopen voor 84 in de plaats van 99 euro. Je kan hiermee het hele basisaanbod van digitale tv van Telenet zien (ca. 80 tv zenders waarvan ongeveer de helft in HD en een 50-tal radiozenders)
De Digicorder:
Is zoals de Digibox, maar je kan hiermee ook programma's opnemen. Ook dit toestel kan je 12 maanden gratis huren. Na 12 maanden betaal je de normale huurprijs van 9,37 euro per maand. Je kan deze decoder ook kopen voor 214 in de plaats van 249 euro.
Voor beide keuzes gelden nog deze bijkomende zaken:
Je betaalt geen activering1. Onze Telenet-technicus komt je niet-interactieve decoder gratis installeren.
1 Promotie alleen geldig voor klanten die voor 6 december 2019 een kabelabonnement zonder digitale tv van Telenet (geen Digibox, Digicorder, Telenet TV-box of TV met een kaartje) hadden.
2 Korting geldig op één decoder in huur of in koop.
3 Wil je toch interactiviteit? Dat kan! Je betaalt € 85 voor de installatie. Alle andere kortingen blijven gelden. Vermeld dat zeker als je naar de klantendienst belt.
@Suzy schreef:
Bedankt voor jullie feedback! Het is een gekend probleem bij Telenet dat het stappenplan van de signaalswitch niet werkt. De pagina blijft laden zodra er een keuze wordt gemaakt tussen "dunne TV" of "dikke TV".
Het IT-departement binnen Telenet lost dit zo snel mogelijk op. Zal jullie op de hoogte houden in deze thread eens het probleem van de baan is.
@bjornoz @patrick37 @janne_man @Wodan @Lizzy1
Goed nieuws! Het probleem met het stappenplan werd gisteren om 19u00 opgelost. Je kan dus terug de volledige signaalswitch flow doorlopen op de Telenet website. 😉