Beantwoorden
TT
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Switch van analoog naar digitaal: ci+module?

Hey,

 

nu de analoge zender verdwijnen en je je tv moet instellen op digitale zenders, heb ik dit op de televisie gedaan. De tv geeft aan dat de Ci+ module niet aangesloten is en dat de zenders gecodeerd zijn. Dit klopt want er is ook geen module aangesloten. 
hoe kan je dan gewoon tv kijken zonder een specifiek abonnement, als je vroeger ook steeds analoog keek? Betreft een Samsung curve tv van +/- 5 jaar oud. 
wat doe ik verkeerd? Of moet je echt zo een kaart aanschaffen?

 

groeten TT 

0 Likes
6 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Switch van analoog naar digitaal: ci+module?

@TT Als je de stappen hebt gevolgd op de site voor je toestel dan zou je de VRT zenders in HD moeten hebben en vtm bv in SD en play4,5 enz.

best je tv dan scannen op de 290 mhz met id 32 voor vl of 42 voor Brussel.

modulatie 256 QAM

symbool freq 6875


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TT
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Switch van analoog naar digitaal: ci+module?

Beste,

 

ik heb de frequentie en dergelijke niet aangepast (ik heb laten staan wat er reeds stond). Dien ik dit te doen?  Als ik met niet vergis wordt nu enkel één  en Ketnet weergegeven, de rest opmerking ivm gecodeerd...

0 Likes
TT
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Switch van analoog naar digitaal: ci+module?

Ik kan de site niet raadplegen. Ik kan enkel op platte of dikke tv klikken, maar de site (switch via Telenet) blijkt niet te werken. Ik krijg geen nieuwe pagina. De pagina blijft op platte of dikke tv staan. 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2598
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Switch van analoog naar digitaal: ci+module?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Switch van analoog naar digitaal: ci+module?


@TT  schreef:

Ik kan de site niet raadplegen. Ik kan enkel op platte of dikke tv klikken, maar de site (switch via Telenet) blijkt niet te werken. Ik krijg geen nieuwe pagina. De pagina blijft op platte of dikke tv staan. 


Je moet geen nieuwe pagina krijgen, maar verder naar beneden scrollen. Daar kan je dan het merk kiezen en "doorgaan"

0 Likes
Ex-Netweter
 

Switch van analoog naar digitaal: ci+module?


@TT  schreef:

Beste,

 

ik heb de frequentie en dergelijke niet aangepast (ik heb laten staan wat er reeds stond). Dien ik dit te doen? 


Ja inderdaad.

Zoals de vorige poster al schreef...

- frequentie wijzigen van 322Mhz naar 290Mhz

- netwerk-id aanpassen van 22 naar 32

0 Likes