24755
netweters
|
152390
antwoorden
|
20698
vragen
|
Ik heb in huis meerdere radio's, maar als die op hetzelfde radiostation afgestemd zijn krijg ik een echte kakafonie als ze spelen via de optie "internetradio" (spelen dus helemaal niet gelijktijdig). Iemand een idee of en hoe dit gesynchroniseerd kan worden?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Fonnie Het probleem van kakafonie zal je altijd hebben tenzij je een multiroom systeem hebt.
Iedere internet radio heeft een bepaalde vertraging en als je dicht tegen de radio staat, ontvang je het geluid sneller dan dat je er verder van staat. Bij een multiroom systeem heb je dit minder omdat de bron hetzelfde is.
@Fonnie denk dat er op die toestellen een buffer systeem inzit om de internetradio's soepel te laten werken, merk dit ook op met een zelfde stream die ik afspeel op mijn MacBook en op mijn internetradio ontvanger, er zit altijd verschil op.
@Fonnie Dat is inderdaad zo. In mijn living, via mijn versterker, luister ik naar internetradio en in mijn keuken op een draagbaar toestel via DAB+. En dat is ook verschillend. En luister ik naar diezelfde radiopost via de TV is het ook anders. En zoals anderen hier ook zeggen hangt het ook af hoeveel data uw toestel buffert. Ik vrees dat je daar weinig kunt aan doen. Weinig aan te doen vrees ik.
Bedankt voor de antwoorden. Naast de radio's heb ik nog 2 draadloze speakers (Samsung) en deze zijn perfect te synchroniseren via de Samsung multiroom-app.
Wat de radio's betreft, het zijn twee Medions en 1 DAB/internetradio-tuner (Dual - aangesloten op de versterker van het homecinema-systeem). Aangezien de drie radio's werken via dezelfde app (UNDOK) en hetzelfde display hebben, dacht ik dat ze misschien toch te synchroniseren waren. Toch slaag ik er niet in, waarschijnlijk dus te wijten aan de verschillende buffering.
Iemand een idee of je in deze buffering kan ingrijpen?
Zie aub mijn antwoord verderop.
Neen, dat ga je niet kunnen oplossen.
Bij een multiroom systeem heb je dit niet, omdat de stream slechts éénmaal wordt binnengehaald wordt (door één van de toestellen) en dan over je lokale netwerk verdeeld wordt naar de andere toestellen.
De toestellen die je nu hebt gaan elk afzonderlijk een stream binnenhalen, en dat zal nooit helemaal synchroon zijn. Niet op te lossen dus.