Beantwoorden
Problementv
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

TV geeft geen signaal bij insteken hdmi kabel

Hallo, ik heb  sinds gisteren weer het probleem dat mijn tv geen signaal geeft bij het insteken van de hdmi kabel. Dit is al de tweede tv waar ik het mee aan de hand heb in een week tijd. Eerst gaat alles goed, erna gaf de  tv aan geen signaal meer te vinden. Ik dacht misschien ligt het aan de input van de tv of aan de hdmi kabel zelf maar  Ik heb al vanalles geprobeerd : een andere kabel, de kopjes van de kabel omwisselen maar gewoon niets helpt. Kan iemand mij met dit probleem helpen. Ben ten einde raad. Groetjes 

0 Likes
17 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV geeft geen signaal bij insteken hdmi kabel

@Problementv 

Ben je zeker dat je de juiste HDMI aansluiting geselecteerd hebt?

Als je tv staat op hdmi1 en de bron is aangesloten op hdmi2 dan krijg je die melding.

Overloop de verschillende aansluitingen eens.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Problementv
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

TV geeft geen signaal bij insteken hdmi kabel

Ik heb maar één hdmi poort in de tv zowel in de eerste als in de tweede. Jammer genoeg

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV geeft geen signaal bij insteken hdmi kabel

@Problementv 

Heb je een digicorder? Kan je in dat geval eens aansluiten met een scart kabel?

Kan dat?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Problementv
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

TV geeft geen signaal bij insteken hdmi kabel

Ja ik heb een digicorder maar geen scart kabel. Doordat ik maar een hdmi input had moest ik wel elke keer als ik ps4 wou spelen de hdmi's omwisselen ik weet niet of het daar iets mee te maken kan hebben. Maar bij de ps4 geeft de tv ook geen signaal ( het is gebeurt op het moment dat ik ze wou omwisselen) 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV geeft geen signaal bij insteken hdmi kabel

@Problementv 

Dat twee toestellen hetzelfde probleem veroorzaken met uw tv doet mij vermoeden dat er iets mis is met de connector van uw tv. Als je voor de aansluiting telkens dezelfde kabel gebruikt kan het ook nog de kabel zijn. De contacten zijn niet gemaakt om onbeperkt in te steken en uit te trekken. Zie je daar ergens sleet op? Normaal moeten deze contacten verguld zijn, maar als ze afgeschraapt zijn zal de werking niet meer optimaal zijn.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Problementv
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

TV geeft geen signaal bij insteken hdmi kabel

Dat kan wel goed zijn, dat ik de kabel teveel heb ingestoken en terug uitgetrokken de ps4 en digibox hebben elk hun eigen hdmi kabel. Ik heb nu een nieuwe  tv besteld die binnenkort aankomt en gelukkig wel 3 hdmi poorten heeft dus maar hopen dat ik het dan niet meer aan de hand zal hebben aangezien ik ze dan niet meer moet omwisselen 🙂 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV geeft geen signaal bij insteken hdmi kabel

@Problementv 

 

Moest het goedkomen en je wil in dezelfde situatie blijven verder werken raad ik u toch aan om een HDMI "switch" of splitter aan te schaffen.

 

Opgelet, bestaat in twee varianten: (multi input - single out) en (single input - multi out). Het is het eerste type dat je moet hebben. (Het tweede type dient om één bron op twee schermen tegelijk te laten zien). Daar sluit je dan zowel digicorder als playstation permanent op aan. Heb je dus wel twee HDMI kabels nodig; de single out sluit je vervolgens aan op de TV. Normaal heb je daar geen derde kabel voor nodig, die zit vast aan de switch.

 

Om om te schakelen van de ene bron naar de andere bestaan er twee mogelijkheden, naargelang de fabrikant van de switch. Er zijn modellen die zelf detecteren welke bron actief is en sturen die door, andere modellen hebben een schakelaartje dat je zelf in de juiste stand moet zetten.

 

Het is maar een tip, ik heb het zelf ook zo gedaan wegens te weinig HDMI poorten aan de TV. Die switchkes zijn niet vreselijk duur.

 

Veel succes 😊

 

EDIT: ik herlees net eens en zie dat je reeds twee HDMI kabels hebt en een nieuwe TV met meer poorten besteld hebt. Dat komt dus goed.

Onthoud de tip echter, want zelfs met drie poorten heb je soms te weinig : digicorder - playstation - chromecast - DVD speler  .... Da's al vier, en er zijn er waarschijnlijk nog ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV geeft geen signaal bij insteken hdmi kabel

@Problementv  Terwijl de hdmi-kabel insteekt en zowel je tv als de digicorder aan staan: aan beide kanten de hdmi-kabel snel uittrekken en insteken. Dus eerst de ene kan uit en snel in, en daarna de andere kant.

 

edit: mijn scherm was niet ververst dus had maar de halve conversatie gezien. Dit gaat niet helpen als ook een ander toestel op je tv via hdmi niet werkt vrees ik


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Problementv
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

TV geeft geen signaal bij insteken hdmi kabel

Mercie voor de reactie ik zal blij zijn als die nieuwe tv hier is aangezien ik alleen maar de tv en ps4 gebruik zal het wel goed komen zeker 🙂 

ronalddocent
Freshman Meerweter
Berichten: 67
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! On a roll...

TV geeft geen signaal bij insteken hdmi kabel

Het is volgens uw verhaal weinig waarschijnlijk dat twee TV's op het zelfde ogenblik dezelfde fout zouden doen.

Bij een TV heb je bron keuze (source) deze staat toch op de juist HDMI ingang geselecteerd?

Mogelijks fout bij de Digicoder (of box) of staat uw digicorder op Compositie signaal.

Dan kan je ook geen menu oproepen van de digicorder.

Dus via de scart uitgang.

Je kan ook eens proberen met een scart aansluiting en menu oproepen van de digicorder.

0 Likes
ronalddocent
Freshman Meerweter
Berichten: 67
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! On a roll...

TV geeft geen signaal bij insteken hdmi kabel

Ik wist niet dat er twee soorten HDMI Switch waren bedankt voor d einfo.

Kan nog van pas komen.

Problementv
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

TV geeft geen signaal bij insteken hdmi kabel

De twee tv's geven inderdaad dezelfde melding maar dat het aan de digibox ligt weet ik niet want ook als ik de  hdmi kabel van de Playstation insteek krijg ik geen signaal. Maar zit wel op de juiste bron aangezien ik maar 1 hdmi poort op de tv heb 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV geeft geen signaal bij insteken hdmi kabel

@Problementv 

De tv kan ook nog andere bronnen hebben dan de hdmi aansluting. In elk geval op de tv steeds de bron controleren.

Problementv
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

TV geeft geen signaal bij insteken hdmi kabel

Je bedoeld zoals de scart bijvoorbeeld? Jammer genoeg heb ik er geen kabel voor 

0 Likes