Beantwoorden
FransDS
Freshman Weetjesweter
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

TV met een kaartje : checken of tv geschikt is

Via https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje kan je checken of een TV de CI+module van telenet ondersteund.
Op de site van coolblue kan je bij de keuzehulp voor TV een filter aanzetten "geschikt voor Telenet-CI-module"
Ik vind dan oa volgend toestel : Philips 40PFS6009 (2024)
Wanneer ik echter dit toestel ingeef op de website van Telenet staat dit toestel niet in de lijst.
Zou dit komen omdat de lijst niet 100% up to date is en dat relatief recente toestel er nog niet tussen staat?
Dit is de link naar de site van coolblue met de filter 'geschikt voor Telenet CI' actief : link
Mvg,

Frans

16 reacties
WG94
Experienced Allesweter
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

Het toestel heeft DVB-C en een CI+-slot dus dat zou moeten werken.

Het is waarschijnlijk moeilijk voor Telenet om die lijst up-to-date te houden omdat er zoveel toestellen op de markt zijn.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FransDS
Freshman Weetjesweter

@WG94, dankjewel voor je reactie. Dat is inderdaad ook mijn vermoeden. Te meer omdat het een heel recent toestel is.
Ik had hierover een korte chat met een medewerker van Coolblue, maar die kon mij geen 100% garantie geven dat het zou werken. Toen ik haar dan zei dat ze op de coolblue-site zelfs een filter 'geschikt voor Telenet CI-module' leek ze het in Keulen te horen donderen en verwees ze me door naar Telenet 🙂

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Als er andere TV's van Philips in de lijst staan dan is de ZEER hoog  dat deze recente TV ook werkt met een kaartje.

TV kijken met een kaartje geeft ook het voordeel dat enkel de TV instaat voor de upscale naar 4K

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Die lijst wordt niet meer bijgewerkt.  Elke tv met een dvb-c tuner en een ci+ gleuf kan gebruikt worden met de ci+ module van Telenet. Wat mogelijk nog wel kan voorkomen is dat je geen snelle scan kan doen en dus ook niet de paar parameters ingeven die hiervoor nodig zijn. Bij de grote merken loop je niet veel risico.

FransDS
Freshman Weetjesweter

CI+ module werkt dus zonder problemen op deze TV.
Nog 1 vraagje : is het normaal dat ik met het kaartje onze regionale zender (in ons geval RingTV) niet kan bekijken?
Normaal staat die achter kanaal 8, maar wanneer ik daar op duw komt als zendernaam 'AVS' te voorschijn en blijft het beeld zwart. Kan ik ergens ingeven dat achter nummerke 8 ringTV dient te zitten? Wat nog bizar is, is dat mijn vriendin ook TV met een kaartje heeft, in dezelfde gemeente woont als ik (1750 Lennik) en bij haar zit "FocusTV" achter nummerke 8 en ook zij heeft een zwart scherm als ze 8 selecteert.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent!

@FransDS de juiste regionale zender staat verder in de lijst, best eens de nummers zoeken in de hele lijst.

als je op uw tv favorieten kan instellen zou je dit misschien beter doen om uw eigen lijstje dan te hebben aan zenders die je veel kijkt.

moet niet maar is soms handig.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

kijk eens naar de zenders vanaf 850. bij mij 857 (Samsung TV).

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
luc55
Professional Allesweter
Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Nr 824   

Je hebt ook 14 dagen sport en film en extra zenders

Stop van zelf je moet niets doen

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent!

@luc55  Ik heb via mijn eerste kaartje nooit de extra zenders gehad, op m’n 2de nu ook niet, dacht dat dit enkel op de digicorder en digibox nog gedaan werd en niet meer op de tv box en CI+ module.

Master-Magic | Krak
luc55
Professional Allesweter
Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Neen is nog altijd ook bij een extra kaart

flip1953
Professional Allesweter
De nieuwe Einstein! GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

@FransDS  schreef:

is het normaal dat ik met het kaartje onze regionale zender (in ons geval RingTV) niet kan bekijken?

Ja, dat is normaal.

Alle regionale zenders in de NIT table hebben kanaalnummer 8, maar jouw TV toestel kan natuurlijk maar één van die zenders op nummer 8 zetten (neetje random).

De andere regionale zenders komen dan op het einde van de lijst (ga naar kanaal 1 en zap verder naar "beneden", je komt ergens RingTV tegen.

De zenders die nooit voor jouw regio bedoeld zijn, blijven zwart.

@Master-Magic  schreef:

Ik heb via mijn eerste kaartje nooit de extra zenders gehad, op m’n 2de nu ook niet, dacht dat dit enkel op de digicorder en digibox nog gedaan werd en niet meer op de tv box en CI+ module.

Telenet moet dat activeren bij jouw bestelling of aankoop in de winkel. Je kan dat gewoon vragen of opteren om deze niet te ontvangen (gezien dat extra pakker ook de 18+ zenders bevat) ...

luc55
Professional Allesweter

Voor de 18+ moet je in de tv +18  uitzetten en opslaan

Bij instellen van de tv heb je een code moeten kiezen die kies je zelf

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Het is dikwijls een heel gedoe om de regionale zender op zijn plaats te krijgen. Ik heb een Samsung waarop het zelf niet mogelijk is, 

De oplossing en het gemak is om chansort te gebruiken. Oorspronkelijk werkte dit enkel met Samsung tv's, maar nu met vele merken.

Je exporteert de zenderlijst naar een usb stick. Op een pc installeer je chansort en je leest daar die kanalen lijst in. Je laat de niet van toepassing zijnde regionale zenders weg en geeft kanaal 8 aan uw regionale zender (tip als je twee regionale zenders kan ontvangen, geeft de tweede 108 als kanaal). Je bewaart de wijzigingen op de usb stick en steekt die dan terug in de tv. Daar laad je die op en alles is aangepast.

Master-Magic
Professional Superweter

@flip1953  Daarnet via Whatsapp contact gehad omdat ik een 2de nieuwe CI+ module moest activeren en gevraagd voor die gratis kijk periode van de extra zenders en kreeg te horen dat dit niet meer wordt gedaan 😔.

dus vrees ervoor.

@Moderator  klopt dit dat dit niet meer gedaan wordt de extra zenders als gratis kijk periode van 14 dagen op de CI+ module en digibox en digicorder, heb daar niks van gelezen dat dit niet meer gedaan wordt??

Master-Magic | Krak