Beantwoorden
PaulenMire
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Wereld gedichtendag Primeur! Pageturner! It's your second party!

TV-toestellen staan niet in de lijst TV met kaartje

Alle nieuwe TV (nog aan te kopen) met CI+ interface, die op de kamer van onze dochter kunnen staan, beperkte plaats. Komen niet in de lijst van Telenet voor als geschikt??

We hebben er al meer dan twintig in gebracht....

 

Titel gewijzigd door MarianneM (mod) | Vorige titel: Nieuwe TV staat niet in de lijst 'kaart

0 Likes
12 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-toestellen staan niet in de lijst TV met kaartje

@PaulenMire  Je kan het al direct zien als je in de menu gaat om zenders te zoeken. Als je kan digitale zenders zoeken en je doet dit dan zal je zien dat je er een ganse reeks zenders hebt. Enkel VRT, Canvas en nog een paar zullen zichtbaar zijn, de andere zijn afgeschermd.

Heeft je TV volgens zijn specs DVB-C aan boord? Konden ze u dat in de winkel niet vertellen?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-toestellen staan niet in de lijst TV met kaartje

@PaulenMire 

In pricipe zijn alle tv's met een dvb-c tuner en die bovendien een gleuf hebben voor een ci+ module geschikt.

Het niet voorkomen op de lijst geeft geen informatie. Het voorkomen op de lijst geeft uiteraard zekerheid. 

Als een tv bijvoorbeeld de standaard kanaalnummers niet kan overnemen, komt die niet op de lijst. Sommige afwijkingen zijn wel mogelijk.

Het initiatief om op de lijst te komen, moet van de kant van de tv producent of invoerder komen. 

 

Aan wat hadden jullie gedacht (schermdiagonaal, extra functies, prijsklasse, ...)

 

 

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2263
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TV-toestellen staan niet in de lijst TV met kaartje

Als er een oudere TV van een merk voorkomt in de lijst dan is de kans heeeeel groot dat een recente TV ook voldoet als deze een DVB-C tuner en CI+ gleuf heeft.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
PaulenMire
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Wereld gedichtendag Primeur! Pageturner! It's your second party!

TV-toestellen staan niet in de lijst TV met kaartje

In de winkels spreken ze alleen "er is een CI+" aanwezig bij dat toestel, maar als ik het type dan opzoek in de lijst van Telenet ... niks.

Op Sophie haar kamer alleen coax aansluiting.

Haar huidige "Proline" vervang heeft wel een slot waar de module in klikt, maar te oud + 10 jaar

Ze is op korte tijd met twee LG 32 LB 561 V in pan gevallen, telkens problemen met 't geheugen.

Maar daar werkte de module wel mee!!

We zoeken een 80 cm, maar de voet moet smaller zijn dan het scherm.

Al wat er in aanmerking komt staat dus niet op de lijst als ok!!

 

Een poging om een toestel te zoeken uit de lijst (natte vinger werk) niet meer verkrijgbaar 😞

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-toestellen staan niet in de lijst TV met kaartje

@PaulenMire  Een goede winkel heeft toon modellen en kan eventueel eens de zenders inladen. Als jij je module meeneemt dan zie je direct of het werkt.

De enige dwingende kwestie is dat er DVB-C op zit. Dat moeten ze toch kunnen vertellen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
PaulenMire
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Wereld gedichtendag Primeur! Pageturner! It's your second party!

TV-toestellen staan niet in de lijst TV met kaartje

Alvast bedankt voor de reacties...

DVB-C nu weet 'ik' al iets meer.

 

De contacten met de winkels en Telenet waren telefonisch....

Morgen zetten we de zoektocht verder want 't eind van analoog tv komt steeds dichterbij 😞

 

Vooruitgang noemen ze dat, ik heb hier een knoest Yamaha radio versterker, en speel nu radio via een extra bakske van Telenet (slechte ontvangst met antenne) pppffff

 

Groeten Paul

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-toestellen staan niet in de lijst TV met kaartje

@PaulenMire 

Ik heb effe gezocht op de website van een electroketen.

Volgende toestellen heb ik gevonden:

 

  • Staan in lijst tv met een kaartje:
    LG 32LM6300PLA
    Philips 32PHS5525/12
    Philips 32PFS6805/12
    Philips 32PFS6905/12
    Samsung UE32T4300AWXXN
  • Staat niet in lijst van tv met een kaartje
    LG 32LM637BPLA
    LG 32LM6380PLC
    LG 32LM6370PLA
    Samsung QE32LS03TCUXXN
    Samsung QE32Q50AAUXXN
    Sharp 32BI2EA
    Sony KD32W804PAEP

Opgelet ik heb het model copy:paste gedaan om te zien of het toestel in de lijst staat. Mogelijk kan een toestel dat ik hier vermeld als niet in de lijst tv met een kaartje te staan, toch daarin vermeld zijn doordat er bijvoorbeeld ergens een koppelteken al dan niet in de modelnaam staat. Ik heb niet bezig gehouden met enige andere selectie dan 32 inch (80 cm), DVB-C tuner en CI+

PaulenMire
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Wereld gedichtendag Primeur! Pageturner! It's your second party!

TV-toestellen staan niet in de lijst TV met kaartje

Ik heb gelijk de Philips besteld....

Maar de eerste LG stond opnieuw niet in de Telenetlijst...

 

Moet nog 2 weken wachten voor de levering, maar Sophie zal content zijn!!

 

Alvast bedankt, groeten Paul

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-toestellen staan niet in de lijst TV met kaartje

@PaulenMireIk neem er gewoon eentje uit uw lijstje:

LG 32LM6370PLA

Die heeft dvb_c en Ci+ dus die zou goed zijn geweest. Het is niet omdat het niet in het lijstje staat dat het niet werkt. Ik denk niet dat die lijst met modellen elke week wordt bijgewerkt. Dat is ondoenbaar.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

TV-toestellen staan niet in de lijst TV met kaartje


@igvfer  schreef: Het is niet omdat het niet in het lijstje staat dat het niet werkt. Ik denk niet dat die lijst met modellen elke week wordt bijgewerkt. Dat is ondoenbaar.

Ik denk dat Telenet er beter aan zou doen om dit lijstje te verwijderen. Dat was een goed initiatief toen ze (10 jaar geleden?) begonnen met "TV met een kaartje". Toen waren er nog heel veel TV's op de markt die niet compatibel waren (vb Philips TV's met DVB-C en CI+ module, maar ontbrekende AAC Codec).

 

Ik zou dus:

  1. geen aandacht geven op de goedgekeurde lijst.
  2. geen aandacht geven aan verkooppraatjes van de TV-shops.

Het is heel eenvoudig:

  1. Compact Signaal:
    • hiermee ontvang je alle vroegere analoge zenders in digitale kwaliteit (VRT's in HD, de andere in SD).
    • dit zijn een 20-tal TV zenders (+ 50-tal radiozenders).
    • ieder nieuw TV toestel met DVB-C tuners kan deze zenders ontvangen.
  2. TV met een kaartje:
    • hiermee ontvang je alle digitale TV- en muziek zenders van het standard aanbod (meeste in HD).
    • dit zijn een 80-tal TV zenders (+ groot aantal radio- en muziek kanalen).
    • ieder nieuw TV toestel met DVB-C tuner en CI+ module is hiervoor geschikt. Controleer wel op AAC geluid.

Al de rest b---sht 😊.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2697
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV-toestellen staan niet in de lijst TV met kaartje

de lijst is niet up date dus alles in de winkel is ok

ben je niet zeker zoek op merk tv

maar de grote merken is er geen probleem  samsung lg philips  sony ......

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

TV-toestellen staan niet in de lijst TV met kaartje


@Ex-Netweter  schreef:

@igvfer  schreef: Het is niet omdat het niet in het lijstje staat dat het niet werkt. Ik denk niet dat die lijst met modellen elke week wordt bijgewerkt. Dat is ondoenbaar.

Ik denk dat Telenet er beter aan zou doen om dit lijstje te verwijderen. Dat was een goed initiatief toen ze (10 jaar geleden?) begonnen met "TV met een kaartje". Toen waren er nog heel veel TV's op de markt die niet compatibel waren (vb Philips TV's met DVB-C en CI+ module, maar ontbrekende AAC Codec).

..


Men is binnen Telenet aan het kijken om deze lijst met tv-toestellen op een andere manier aan te pakken. Dat is ook de reden dat men de lijst al even niet meer van update heeft kunnen voorzien. Ook zijn er recent nieuwe lijsten toegekomen van de vendors (tv-merken) zelf. Dus vermoed dat er binnenkort een update zal volgen of mogelijks zelfs een hele andere weergave/methode. 

 

Alleszins het advies dat jullie in deze thread geven is helemaal correct! Het is zeker niet omdat hij niet op de lijst staat, dat hij niet compatibel is. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes