Beantwoorden
Stefke75
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

TV zonder decoder werkt niet meer sinds stroompane.

Ik kijk in de woonkamer TV via digicoder en op de slaapkamer via gewone kabel. 

Dit heeft steeds prima gewerkt tot afgelopen maandag. 

Rond de middag was er een stroompanne in de straat. Deze was na 2u opgelost.

Sindsdien kan ik via de gewone kabel geen VTM -zenders (VTM, VTM 2, VTM 3, VTM Gold en NGC) of VRT-zenders (VRT, Canvas, Ketnet) meer bekijken. 

De TV geeft melding "digitaal signaal zwak". De overige zenders (Play 4-5), Nederland, Discovery, Nickelodeon, ... werken allemaal zonder problemen.

Heeft iemand hoe dit komt en wat, behalve een 2de digicorder, de oplossing is?

 

Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: TV zonder decoder

29 reacties
Stefke75
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

TV zonder decoder werkt niet meer sinds stroompane.

Daar kreeg ik het antwoord dat de coax-kabel van Telenet is en zij mij dus moeten verder helpen. 

Ondertussen de 2 uitgaande kabels op de NIU verwisseld maar dan heb ik ook geen internet meer. Dat is dus niet de oplossing.

De TV van boven op de coaxaansluiting van beneden werkt prima. Er is dus een probleem met de uitgang naar boven. De kabel tussen NIU en boven is niet veranderd dus deze moet nog steeds ok zijn. Ik ga morgen een nieuwe NIU halen en hoop dat het daarmee opgelost is.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV zonder decoder werkt niet meer sinds stroompane.

@Stefke75 

Dat Orange je doorverwijst naar Telenet klopt ook niet. Jij bent klant bij hun dus zij moeten voor de oplossing zorgen dat je probleem opgelost word. Het is niet dat Orange de kabel huurt dat jij je probleem moet gaan oplossen bij Telenet dat is aan Orange. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV zonder decoder werkt niet meer sinds stroompane.

@Stefke75  De NIU kan je zelf niet gaan halen, die monteert Telenet zelf altijd, en als die kapot is dan installeren ze die gratis, is er niks aan dan kunnen ze kosten aanrekenen.

maar bij welke provider ben je nu???

je spreekt van een Digicorder, is dat ene van Telenet of van orange ?


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Stefke75
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

TV zonder decoder werkt niet meer sinds stroompane.

De digicorder is van Orange, ik ben 8 jaar geleden overgestapt en bespaar nu €350/jaar, maar deze heeft niets met mijn probleem te maken.

De kabelbeheerder is Telenet, Orange "huurt" en gebruikt de kabel. 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV zonder decoder werkt niet meer sinds stroompane.

@Stefke75 

En dus als er problemen zijn dan dient Orange dit samen met Telenet op te lossen. Jij moet hier Telenet niet voor benaderen want die gaan je niet helpen. Als ik bij EDPNET ben aangesloten of bij Mobile Vikings en ik heb problemen gaan ze toch ook niet zeggen ga maar naar Proximus ? Nee jou provider waar je aan betaald dient dit op te lossen dus je dient hun klantendienst aan te spreken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

TV zonder decoder werkt niet meer sinds stroompane.


@Stefke75  schreef:

De kabelbeheerder is Telenet, Orange "huurt" en gebruikt de kabel. 


Correctie, sinds vorig jaar is Wyre is de kabelbeheerder (joint venture tussen Telenet en Fluvius).

Ongeacht van wie de beheerder is, je provider is je aanspreekpunt want je hebt een contract met hen.

Orange biedt volgens mij geen enkele ondersteuning voor het "compact signaal" in Wyre-gebied. Ze geven deze ook niet als alternatief voor de analoge zenders. Analoog signaal | Orange België 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV zonder decoder werkt niet meer sinds stroompane.

Op de NIU  komt de tv kabel van straat binnen van links 1 ingang

2 ingang gaat naar modem  de 3 de en 4 de zijn versterkte tv uitgangen 5de en 6 de zijn gewone tv uitgangen

zo zou het moeten zijn anders trek eens een foto van de NIU 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV zonder decoder werkt niet meer sinds stroompane.

(Orange biedt volgens mij geen enkele ondersteuning voor het "compact signaal" )

Dat doen ze wel is zelfde als telenet mensen dat naar Orange overstappen houden alles maar de tv decoder moet van orange zijn

Op de  rest van de tv's gebruiken ze het compact signaal  of nog een decoder van orange dat kiezen ze zelf

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

TV zonder decoder werkt niet meer sinds stroompane.


@luc55  schreef:

Dat doen ze wel is zelfde als telenet mensen dat naar Orange overstappen houden alles maar de tv decoder moet van orange zijn

Dat het signaal beschikbaar is, wil nog niet zeggen dat Orange dit aanbeveelt aan klanten of daar ondersteuning bij geeft.

Op hun website is geen woord terug te vinden over het compact signaal.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV zonder decoder werkt niet meer sinds stroompane.

Aanbevelen heeft in dit geval enkel een commerciële betekenis voor Orange. Het is inderdaad het voordeel voor Orange dat meer mensen een extra decoder nemen. Elkeen moet zelf het (on)nut inzien van een aanbeveling.

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV zonder decoder werkt niet meer sinds stroompane.

@janne_man  Wie HD wilt en op een grote tv kijkt is een 2de box aangeraden, wie genoegen neemt met de meeste basis zenders in sd kwaliteit (buiten de VRT zenders en het Vlaamse parlement kanaal in HD) is het compact pakket genoeg.

de keuze ligt altijd bij de klant wat die wilt op andere tv’s dan het hoofd toestel in de woonkamer.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV zonder decoder werkt niet meer sinds stroompane.

Ze hebben het verstopt wat je nog vind is dit  en optie 3 is weg gehaald maar bij business staat hij er nog

https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/analoog-signaal

https://business.orange.be/nl/analoog-signaal

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV zonder decoder werkt niet meer sinds stroompane.

 

 


@Master-Magic  schreef:

@janne_man  Wie HD wilt en op een grote tv kijkt is een 2de box aangeraden, wie genoegen neemt met de meeste basis zenders in sd kwaliteit (buiten de VRT zenders en het Vlaamse parlement kanaal in HD) is het compact pakket genoeg.

de keuze ligt altijd bij de klant wat die wilt op andere tv’s dan het hoofd toestel in de woonkamer.



Of een CI+

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV zonder decoder werkt niet meer sinds stroompane.

@janne_man Enkel als je Telenet klant bent, als je klant bent bij orange wordt dat moeilijk omdat je op een kabel geen 2 digitale abonnementen kan hebben, of je moet al sjoemelen met de CI+ kaart op een naam van een familie lid of vriend te zetten en zelf te gebruiken.

maar wie Orange klant is zal geen abbo op kabel behouden bij Telenet.

 

@luc55 uw links zijn al oude berichten, waarschijnlijk weten ze er ook niet van dat deze nog online staan.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

TV zonder decoder werkt niet meer sinds stroompane.

Oke laten we de hele discussie over manieren van TV kijken hier afronden, want die gaat ver voorbij de originele vraag.

@Stefke75 heb je nog eens contact opgenomen met Orange?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.