Beantwoorden
wackowizzard
Experienced Weetjesweter
Berichten: 29
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Alles op zijn plek!

Technische vragen: meerdere tv's, fiber, eigen router

Hieronder enkele vragen waarmee ik zat. Na te bellen met een technisch onderlegde Telenet werknemer ben ik er wel uit. Misschien heeft iemand met dezelfde vragen hier wel iets aan...

 
——————————————————————————————————————————————————————


Beste

 
Nu ben ik persoonlijk klant bij Telenet met het pakket Easy Internet + Telenet TV iconic. 
Maar nu wil ik enkele zaken bekijken om op de zaak te nemen en wat er technisch mogelijk is bij Telenet.
 
 
1. Meerdere tv’s
 
Momenteel heb ik 1 tv in de woonkamer met daaraan een Telenet TV-box. Als ik op 3 tv’s interactiviteit wil hebben en programma’s wil opnemen, wat is hiervoor mogelijk of nodig?
 
1a. Wat is de beste optie met de beste beeldkwaliteit? ==> Optie B
- A: Telenet TV iconic met 3 maal een coax kabel vanaf de NIU en 3 maal ethernet kabel vanaf de modem naar elke locatie van de tv’s waar telkens een TV-box staat.
 

==> er komt een tv-box aan ter vervanging van de Telenet TV-box die puur via IP werkt, dus zonder coax.


- B: Telenet TV iconic met 1 maal een coax kabel vanaf de NIU en 3 maal ethernet kabel vanaf de modem naar de woonkamer tv waar een TV-box staat. Voor de andere 2 tv’s gebruik ik een Android box (nVidia Shield Pro) met daarop de Telenet TV app.
 
- C: Telenet TV iconic zonder TV-box of coax kabels maar met 3 maal een ethernet kabel vanaf de modem naar elke locatie van de tv’s waar een Android box (nVidia Shield Pro) staat met daarop de Telenet TV app.
 
==> Telenet TV iconic is altijd met minstens 1 TV-box

- D: Telenet TV flow zonder TV-box of coax kabels maar met 3 maal een ethernet kabel vanaf de modem naar elke locatie van de tv’s waar een Android box (nVidia Shield Pro) staat met daarop de Telenet TV app.
 
==> Telenet TV flow kan enkel via residential

- E: geen Telenet TV met 3 maal een ethernet kabel vanaf de modem naar elke locatie van de tv’s waar een Android box (nVidia Shield Pro) staat en alles streamen via apps van de populairste zenders.
 
 
 
1b. Vereiste: kunnen deze 3 tv's opnames delen en zijn deze in sync? Dus bijvoorbeeld opname tot in de helft kijken en verder kijken op een andere TV-box?
 
==> bvb met 1 TV-box en 2 tv’s gekoppeld aan een Android box met Telenet TV app: ja, dat gaat.

1c. Vereiste: kunnen deze 3 tv’s tegelijk naar tv kijken en ook naar een zelfde opname?
 
==>  geen probleem

1d. indien optie A: welke type coax kabel is aangeraden en wat is de max lengte?
 
==> coax wordt niet meer aangeraden, wegens de switch naar tv over IP binnenkort.
 
1e. Wat is het max aantal TV toestellen?
 
==> 5
 
 
——————————————————————————————————————————————————————
 
 
 
——————————————————————————————————————————————————————
 
 
3. Telenet TV + andere provider Fiber:
 
Momenteel bieden andere providers al wel FTTH (fiber tot aan huis) aan, dus zolang Telenet dit niet aanbiedt, is dit ook een optie. Ik wil wel Telenet TV behouden.
 
Hou rekening met de vragen in punt 1 ivm meerdere toestellen en welke optie het beste is.
 
 
3a. Is er sowieso een modem van Telenet nodig om interactiviteit, opnames en dergelijke te laten werken? 
 
==> ja, altijd internet van Telenet nodig.
 
 
3b. Indien ja: welke Telenet modem model is nodig en kan ik deze aansluiten aan de router of modem van de andere provider om interactiviteit, opnames en dergelijke te laten werken? 
 
==> nee, gaat niet samen met andere internetprovider.
==> model “CV8560E”
 
 
——————————————————————————————————————————————————————
 
 
4. Abonnementen business / residential :
 
4a. Graag had ik het televisie abonnement blijven betalen via persoonlijk account (bijv. Telenet TV Iconic) factureren en het nieuwe internet abonnement laten factureren via de zaak. Is dit mogelijk zodat alles zonder problemen blijft werken met elkaar en via 1 login?
 
==> vroeger kon je via een Business account, het gedeelte TV apart laten betalen door je persoonlijke rekening, maar dat gaat niet meer. Dus ofwel alles via Business factureren of 2 verschillende residential accounts gebruiken.
 
4b. Ik wil een zo goed mogelijke service qua connectiviteit, dus had ik graag een backup internetconnectie via LTE. Is dit mogelijk?
 
==> ja, via “4G Internet Back-up” (business) of “Datasimkaart" (residential)
 
4c. Zo ja, via usb dongle in de Telenet modem of een 'data only’-simkaart icm oplossing via eigen router (bijv. met een Ubiquiti LTE Pro)?
 
==> ja, via “4G Internet Back-up” is via dongle (waar een simkaart inzit) in de Telenet modem / Datasimkaart” kan je overal insteken zoals een tablet of Ubiquiti LTE Pro.
 
4d. Rekening houdend met alle bovenstaande punten, welk abo zou u aanraden?
 
- A: Business Fibernet met speedboost (Supersnel internet): Onbeperkt surfen tot 1 Gbps = € 73,88/maand excl BTW
+ digitale tv= € 25,76/maand excl BTW
+ 4G Internet Back-up = € 0,00/maand excl BTW
 
Totaal per maand:= € 99,64/maand excl BTW
+ activatiekost= € 50,00/éénmalig excl BTW
 
 
 
- B: Telenet Klik (1 SIM / 15Gb)  = € 73,75/maand excl BTW
+ digitale TV Iconic = € 18,11/maand excl BTW
+ Speedboost 1GB Business = € 15,00/maand excl BTW
+ 4G Internet Back-up (ongelimiteerd)= € 0,00/maand excl BTW
 
 
Totaal per maand:= € 106,86/maand excl BTW
+ activatiekost= € 50,00/éénmalig excl BTW
 
 
 
- C: Telenet ONEup (1 SIM / unlimited Gb / 1 Gbps internet) = € 95,39/maand incl BTW
+ digitale TV Iconic = € 22,15/maand incl BTW
+ Datasimkaart= € 117,54/maand incl BTW
 
 
Totaal per maand:= € 106,86/maand excl BTW
+ activatiekost= € 0,00/éénmalig 
 
==> ik denk dat optie C = Telenet ONEup (residential) mij het meest aanstaat (moet ik nog met boekhouder eens bevestigen hoe ik dit dan doe qua facturatie)
 
 
4e. Indien optie C (Telenet ONEup): is de Datasimkaart ook 4G? 
 
==> ja.
 
4f. Indien optie C (Telenet ONEup): ivm Datasimkaart: ik lees "Deze kan dus enkel gebruikt worden om te surfen (300 GB per datasimkaart)”
 
Kan ik deze dan gebruiken via eigen router (bijv. met een Ubiquiti LTE Pro) als back-up internet connectie?
 
==> ja, zou moeten.
 
 
6 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Technische vragen: meerdere tv's, fiber, eigen router

@wackowizzard 

Een hele boterham 😉

Fijn dat je dit uitvoerig omschreven hebt en hier plaatst zodat anderen hier hun profijt uit kunnen halen indien gewenst. 👍


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Technische vragen: meerdere tv's, fiber, eigen router

@wackowizzard even een reactie, er staat dat je tv box kan gebruiken met een andere provider, dit is fout, deze moet altijd een telenet internet abbo hebben en kan dus niet werken met een internet provider via fiber van bv proximus of fiberklaar.

in dit geval dat je fiber via een andere provider hebt dan betaal je dus 2 keer voor internet wat dus in de meeste gevallen niet zal gedaan worden mits de ene verbinding in een zaak wordt gebruikt en de telenet verbinding in de privé op een ander adres bv.

ook de E-router gebruiken op een andere provider kan niet, ik lees het zo in heel je uitgebreide uitleg dat dit wel kan.

voor de rest een zeer uitgebreide en mooie uitleg voor wie info zoekt 😉 

tv via ip is niet voor binnenkort vrees ik, dit zal nog een tijdje duren eer iedereen dit gebruikt, er zijn nog teveel digicorders en digiboxen in gebruik bij de klanten.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
wackowizzard
Experienced Weetjesweter
Berichten: 29
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Alles op zijn plek!

Technische vragen: meerdere tv's, fiber, eigen router

Ik heb het lichtjes aangepast dat het duidelijker wordt dat het combineren van Telenet TV Iconic niet samen kan met een andere internetprovider. Er is altijd Telenet Internet nodig...

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Technische vragen: meerdere tv's, fiber, eigen router

@wackowizzard mooi, zo wordt het duidelijker voor iedereen met de juiste info 😉 bedankt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Technische vragen: meerdere tv's, fiber, eigen router


@wackowizzard  schreef:

Ik heb het lichtjes aangepast dat het duidelijker wordt dat het combineren van Telenet TV Iconic niet samen kan met een andere internetprovider. Er is altijd Telenet Internet nodig...


Dat is niet correct.

Telenet TV kan perfect gecombineerd worden met internet van een andere provider.

  • voor de interactiviteit van een digibox of digicorder heb je alleen een Telenet modem nodig (geen internet)
  • alleen als je kiest voor de TV-Box of de TV-Box IP heb je internet van Telenet nodig.

Als je dus TV Iconic hebt, met een interactieve digibox of digicorder hebt, kan je:

  • opnemen, 7 dagen terugkijken, etc ...
  • De Telenet TV App gebruiken (ook via internet van een andere provider)
BjornDC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Verander-je-wachtwoord-dag Happy New Year! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Technische vragen: meerdere tv's, fiber, eigen router

- C: Telenet ONEup (1 SIM / unlimited Gb / 1 Gbps internet) = € 95,39/maand incl BTW
+ digitale TV Iconic = € 22,15/maand incl BTW
+ Datasimkaart= € 117,54/maand incl BTW
 
 
Totaal per maand:= € 106,86/maand excl BTW
+ activatiekost= € 0,00/éénmalig 
 
==> ik denk dat optie C = Telenet ONEup (residential) mij het meest aanstaat (moet ik nog met boekhouder eens bevestigen hoe ik dit dan doe qua facturatie)
==> daar doet Telenet moeilijk over, je kan geen business klant zijn (dus met btw nummer) en oneUp nemen, enkel KLIK. had dit tijdje terug ook, ik kon geen OneUp behouden toen ik naar de vennootschap overzette.