24770
netweters
|
152567
antwoorden
|
20720
vragen
|
In een ander topic (https://www.netweters.be/t5/Entertainment/Play-Sports-binnenkort-alleen-nog-mogelijk-op-TV-box/td-p/...) hadden we het over de (niet-) toegang tot de Telenet TV App voor klanten die TV met een kaartje gebruiken
Gezien dit niets te maken had in een topic over "Play Sports zonder Internet" maak ik hier een apart draadje over dit tema
@janne_man schreef:
@flip1953 schreef:
Ik heb TV met een kaartje (4 kaartjes, dus 4 "DTV lijnen") - op geen nekele van die 4 lijnen krijg ik toegang tot Telenet TV via de Telenet TV App of via de Telenet-TV website 🙄Heb je al een persoonlijk login gemaakt? Probeer het. Lukt het niet om te kijken via de app. Probeel eerst eens via een Telenet center of stel de vraag formeel aan Telenet. Is het antwoord negatief: dien een klacht in bij de ombudsdienst telecommunicatie.
Het is niet omdat je recht hebt op iets dat je altijd dat recht krijgt. Soms moet je uw recht afdwingen.
Het advies volgend hierboven, heb ik dus:
Reden van de klacht:
Op de site van Telenet https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/kijken-via-app-of-website/... staat duidelijk te lezen:
Ik voldoe aan alle 5 deze voorwaarden
De ombudsman heeft mijn klacht ontvankelijk verklaar en doorgestuurd naar Telenet, zodat Telenet, conform de procedure, binnen de 10 dagen een standpunt kan innemen
Reactie van Telenet
Vandaag stel ik vast dat mijn kaartje(s) niet meer werken, ik kan alleen nog VRT enz. zien
Ik bel naar de Telenet Helpdesk, en daar wordt mij lakoniek verteld dat er geen enkele dienst geactiveerd is op mijn klantennummer. De klantendienst kan dus onmogelijk mijn kaartjes heractiveren.
Telenet heeft dus mijn "Telenet TV" ongevraagd volledig opgezegd
Op "mijn Telenet" zie ik een tegoed (credit) van 45€ staan, zonder enige uitleg 🙄
Kan Telenet mij zomaar als klant buitengooien, zonder enige verwittiging?
Ik ben ongeloofelijk ontgoocheld in deze gang van zaken en jaag mij daarin op (wat niet goed is voor mijn tikker als hartpatient ☹️)
Het enige wat ik wil is:
Opgelost! Ga naar oplossing.
@flip1953 schreef:Bedankt voor de rechtzetting. Goed dat er nu eindelijk duidelijkheid komt 😊.
Hopelijk wordt deze info intern ook doorgegeven,
Aan de interne communicatie kan nog wat gewerkt worden 🤔
Ik kreeg deze morgen volgende mail van Telenet
Het is helaas niet mogelijk om de Telenet TV app te gebruiken zonder Telenet-Internet, voor meer info zie: Wat is TV met een kaartje? | MyTelenet
Vriendelijke groeten,
Telenet
Gelukkig werkt het nu wel bij mij 😁 ...
Waarom wordt er geen duidelijk script gevolgd
Dat is niet de eerste keer dat we deze zaken zien met 2 verschillende uitlegen
En zeker nu de klant haakt gemakkelijk af ook al heeft hij gelijk
@luc55 nieuwe klanten zullen er niet meer komen daar ze niet meer verkocht worden, enkel 2dehands CI+ module's zijn nog mogelijk, maar binnen 5 jaar zal het aantal zenders verminderen en zullen ze daarop ook afhaken, is alleen te hopen dat we dan een voordelig tarief krijgen voor de app nog te kunnen gebruiken voor het basis aanbod eens alles via streaming komt.
maar denk dat het tegen dan weer zal gedaan zijn omdat we geen kabel meer betalen ook omdat er niks meer zal opzitten vrees ik, voor het compact signaal gaan ze de ruimte niet intact houden voor die enkele die daar nog naar kijken.