Beantwoorden
filip10
Freshman Meerweter
Smile! Goed bezig! It's your tenth party! On a roll...

Teleurstellende ervaring met vervanging van coaxkabel

Van telenet moest ik de coaxkabel op eigen kosten laten vervangen door een elektricien om storingen te vermijden. 

Ik had er al vier opgebeld en geen van deze deed dit. Tenslotte kwam ik op de site elektricien-belgië.be  met GSM nummer +32 78 48 23 82.

Vrijdag aangevraagd, ze kwamen maandag, niet zoals beloofd tussen 3 en 5 uur maar wel om 9u30 PM. De technieker stelde mij de volgende opties voor 750 EUR voor een coaxkabel of 465 EUR voor een coaxversterker. Ik koos op zijn advies voor het laatste. Hij was niet zoals beloofd van de omgeving van de kust waar ik woon maar kwam uit Antwerpen! Fix It Fast 24/7 met een adres waar geen winkel is. 95 EUR voorrijkosten, 145 EUR voor een half uur werk en 199 EUR voor de coaxversterker bleek achteraf. Ik ben erin geluisd. Het is eigenlijk mijn eigen domme fout. Ik had niet zo naïef mogen zijn. Ik weet niet eens of de geplaatste versterker werkt. Mijn broer heeft er zijn twijfels over. Laat je niet zoals ik vangen door malafide ondernemingen zoals ik. Hierbij post ik deze verwittiging. 

Terloops zeg ik ook nog eens dat de technieker die vrijdag van Telenet kwam een andere modem plaatste maar niet aansloot of configureerde, behalve de coaxkabel. Hij stond niet geregistreerd bij Telenet. Mijn broer heeft toen 's avonds dat in orde gebracht en ik had perfect internet. Ik volgde de raad echter op van de Telenet technieker en maakte een afspraak met een elektricien voor de vervanging van de coaxkabel. Ook van de service van Telenet was ik niet tevreden. Eigenlijk had telenet zelf voor die coaxkabelvervanging moeten zorgen. 

Titel gewijzigd door sleeman(mod) | Vorige titel: Malafide elektricien voor coaxkabel aan de woninggevel

3 reacties
sleeman
Moderator
Al 25 duimen! Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Dag filip10,

Bedankt om je ervaring zo uitgebreid te delen. Ik begrijp heel goed dat je je hierdoor teleurgesteld voelt. Zeker wanneer je geconfronteerd wordt met onverwacht hoge kosten, is het logisch dat dit erg frustrerend is. ☹️
Wat de coaxkabel betreft: de binneninstallatie op privéterrein valt inderdaad onder de verantwoordelijkheid van de bewoner, waardoor Telenet niet tussenkomt in de kosten voor eventuele aanpassingen of vervangingen. De keuze van de uitvoerder en de afgesproken tarieven worden daarbij rechtstreeks tussen de klant en de gekozen firma geregeld.

Als je daarnaast niet tevreden bent over de dienstverlening of de aanpak van Telenet, dan mag je dit uiteraard ook steeds melden via de klantendienst. Op die manier kan jouw feedback geregistreerd en verder onderzocht worden.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSleeman
Moderator
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

waterrat1978
Freshman Veelweter
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

ik wist niet dat je verplicht zou zijn om de coaxkabel te laten vervangen.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@filip10  Die coax kabel is een gouden kabel zeker, zoveel geld daarvoor vragen.

denk dat ik ook dat werk ga beginnen doen 😜.

en dan te bedenken dat coax kabel niet zo lange leeftijd meer heeft voor tv te kijken en dit binnen nu en 3,5 jaar weg kan omdat het via streaming gaat allemaal de tv zenders.

dure grap dan.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400