24755
netweters
|
152397
antwoorden
|
20699
vragen
|
We hebben recent ons abo aangepast van Wigo naar ONE. Alles lijkt relatief goed gegaan te zijn enkel terugkijk TV werkt niet op de meeste kanalen. In de app kunnen we terugkijken, maar op de TV werkt terugkijken enkel op de Play Sports kanalen maar bv. niet op VTM of VRT. Er is interactiviteit voor zover ik kan zien want ik kan genoeg dagen zien in de TV gids bv.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Effe misschien een domme vraag dan, maar als ze het toch weten, waarom word het niet automatisch gedaan dan ipv dat iedereen hun ervoor moet contacteren? Zou voor iedereen veel tijd, moeite en miserie besparen.
Wat we weten zou bij nieuwe nieuwe klanten wel automatisch gaan
Bij oudere klanten loopt het af en toe fout
Maar telenet kijkt de lijst wel na maar soms is de lijst lang en duurt het langer om te activeren
en soms is er geen duidelijkheid mensen hebben netflix geactiveerd
hebben na een tijd geen beeld meer
contact nemen maar daar zeggen dat ze geen klant zijn dit verhaal hoor je regelmatig
Natuurlijk dat zijn kinderziektes na een tijd zullen die ook verdwijnen alleen duurt het langer dan gedacht
@Moderator Na 3 weken nog steeds hetzelfde. Vandaag via verschillende kanalen proberen contact op te nemen met Telenet. Zonder succes. Ik vind dit eerlijk gezegd niet meer normaal. De IT problemen slepen al maanden aan, je krijgt geen antwoord op je vragen en als het eens lukt wordt je betuttelend aangesproken ‘hey, wat vervelend voor jou’, ‘fijn dat je ons contacteert’ … los het gewoon op, hoe moeilijk kan het zijn. Da’s gewoon ergens een config aanpassing. Als ik dan lees dat ze manuele lijsten aan het bekijken zijn…
Er zijn veel belangrijker zaken dan dit (we zouden beter op een terras zitten als het kan) maar de manier waarop meer en meer bedrijven hun klanten behandelen is op z’n minst gezegd beneden alle pijl.
Bij deze verlaat ik dan ook dit forum en zal uitkijken naar een andere provider.
Juist terug van vakantie en ergens in die 2,5 week zijn we dan blijkbaar op het lijstje gekomen en is whatever setting er achterliggend voor aangepast moest worden aangepast en nu werkt Terugkijk TV terug.
allez vooruit, we gaan hier ook nog wat bijzetten, idd na omschakeling van Wigo35GB met streams, met 3 digicorders en alles aangesloten met vaste netwerkkabels werkte de terugkijktv nog uitstekend, op datum van 10/07/2023 nieuw abbo One for 3 doch zonder streams, werkt de terugkijktv plots niet meer, op 12/07/23 ff naar de helpdesk bellen (+/- 30" wachtijd) en een medewerker technische dienst aan de lijn, uitleg en etc, etc, ticket aangemaakt en afwachten maar, helaas op 20/07/23 nog steeds geen terugkijktv, ff helpdesk bellen, andere medewerker technische dienst, een nieuw ticket aangemaakt omdat het vorige niet correct was doorgegeven, etc, etc, even alles herstarten, zou moeten werken, maar helaas, hij kon het ook niet oplossen dus escalatie naar verdere technische dienst, enfin resultaat tot op heden (02/08/23) nog steeds geen terugkijktv. dus gaan we nogmaals eens terugbellen zekers en een compensatie aanvragen ofzo. want de rekening die is er al hoor.... mvg, Guy.
Blijkbaar is dit probleem al enkele maanden gekend. Waarom kreeg ik 2 weken geleden dan geen waarschuwing bij het uitbreiden van het abonnement (met extra gsm) dat dit problemen kon geven. Nu heb ik al 2 weken geen terugkijk TV en kan ik ook niets zien van mijn abonnement op "mijntelenet.be"! Ik heb dit probleem 2 weken geleden gemeld. Maar sindsdien geen enkele feedback meer gekregen.
Ik heb dinsdag godbetert mijn gsm abonnement laten aanpassen (heeft maar een maand geduurd tegen dat dit gelukt was ) en 's avonds werkte de terugkijkTV niet meer, enkel nog op playsports en Eleven. Na contact via whatsapp zou het moeten opgelost zijn (lees tv-boxen zijn interactief) maar werkt nog steeds niet. Vandaag per toeval eens telefonisch binnen geraakt en daar reset etc, en zou weer in orde moeten zijn, maar nope. Ze gaan nu morgen een technieker laten passeren ! al vraag ik mij af wat die hier gaat doen. Het is duidelijk een software probleem want het werkt vanaf hetzelfde moment niet meer op mijn beide TV boxen en mijn app op de tablet en telefoon. Wat is juist het probleem? Die man van support verstond zich er niet aan aangezien daar er alles ok uit zag.
En hoe zijn je tv boxen verbonden aan het internet ?
Je zou al eens kunnen proberen gewoon de modem eens te herstarten misschien dat daar ergens een fout zit , waarschijnlijk al geprobeerd want dat is het eerste wat ze vragen.
Heb je ook al eens gezien of je films kan opvragen ? En kijk ook eens of je 14 dagen vooruit kan in de tv gids. Als interactiviteit niet werkt dan kun je dat soort dingen ook niet doen.
boxen zijn met kabel verbonden, opstarten heb ik al eens gedaan, vanuit telenet deze morgen ook al. Ik kan de programma's zien 2 weken ver, het zit snor met de interactiviteit, want terugkijk tv werkt op de sportkanalen maar nergens anders. En aangezien het op de app ook niet werkt ligt het probleem niet bij de TV-boxen.
net ook via streams geprobeerd serie af te spelen en dat werkt ook. Het is volgens mij iets dat misloopt in de software wanneer ze aan je diensten veranderen. het ligt zeker niet aan de hardware anders zou het wel werken via de app...
Dan is het idd ergens iets software matig en dan denk ik eerder op het vlak van de veranderingen van jou profiel naar het nieuwe IT systeem. Ik meen me te herinneren dat er hier nog ergens een topic zou zijn met hetzelfde probleem enkel kan ik het niet direct terug vinden.
De technieker is juist langs geweest en na uitleg over het probleem zei hij direct (zoals ik al verwachtte) dat het niet oplosbaar is ter plekke. Toch alles gecheckt en geprobeerd, maar zonder resultaat. Het heeft inderdaad te maken met de overgang naar het krakkemikkige nieuwe IT-systeem waar er bij een aanpassing van abo iets blijft hangen. Ik kom nu inderdaad op "De Lijst" terecht en hoop dat dit vlug opgelost geraakt. Onvoorstelbaar voor zo'n firma en voor de prijs die ik betaal voor het ganse pakket.
@StefB schreef:Onvoorstelbaar voor zo'n firma en voor de prijs die ik betaal voor het ganse pakket.
Hoezo onvoorstelbaar, dat is de logica zelve, dit is hoe hebzucht werkt. Telenet (typisch Amerikaans bedrijf) wil steeds hogere winsten maken en beperkt daarom angstvallig de kosten. Ze betalen installateurs minimumlonen, programmeurs minimumlonen, etc... Daardoor daalt de kwaliteit van de dienstverlening.
Telenet is achter de schermen eigenlijk een lagekostenmaatschappij die zolang de klant blijft betalen, de tarieven zal verhogen.
Want de prijs is wat de gek ervoor wil geven. Niets meer en niets minder.
Het zal weer werken na +- 3 weken ze gaan een lijst af om alles na te zien wat niet automatisch gebeurt is
De technieker kan daar niets aan veranderen
Raar dat ze technieker voor gestuurd hebben hoop dat er geen rekening komt