Beantwoorden
rainbowniagara
Freshman Weetjesweter
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Tot hoelang werkt de oude digicorder?

Hoi, ik heb een bericht gekregen van Telenet om mijn digicorder om te ruilen naar een tv box. Heeft er iemand een idee hoelang ik mijn digicorder nog zou kunnen gebruiken? Er stond namelijk in de mail dat ze dit niet lang meer zouden ondersteunen? Enerzijds heb ik weinig zin om over te schakelen en anderzijds staat mijn digicorder voor 96% vol met opnames die ik nog moet bekijken. Mijn moeder kan met moeite een digicorder bedienen door haar leeftijd. Zij kan heel moeilijk met die dingen werken . daarom sta ik huiverachtig tegen een tv box . Ook hebben we regelmatig storingen met het internetsignaal ondanks een nieuwe modem. Bedankt alvast

15 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@rainbowniagara  Je mag rekenen op maximum 5 jaar, kan sneller zijn ook als Telenet beslist dat er meer tv IP box gebruikers zijn.

of om de bandbreedte van de kabel te verbeteren door digitale kanalen uit te zetten.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
rainbowniagara
Freshman Weetjesweter

Daar zou ik nog met kunnen leven. Zolang het geen 5 maanden of dagen zijn. Zoals ik al uitgelegd heb, gaat de omschakeling voor mijn moeder enorm moeilijk zijn. Maar tegen 5 jaar of een paar jaar kan ik mij hier in verdiepen en voor haar een gemakkelijke handleiding maken.

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Zeker 5 jaar de hoofdzenders zullen langer zijn

Janvier123
Experienced Meerweter
Warming up? De volle 100! De vlam zit erin. Topicwurm!

Gewoon ter info, een digicoder vol laten staan is niet echt een goed idee. Stel dat de digicoder en/of hdd het begeeft ben je alles kwijt. Telenet zet geen opnames terug naar je nieuwe toestel.

Het is mij overkomen.

rainbowniagara
Freshman Weetjesweter

Hoi, dat weet ik. Maar ik heb zoveel programma's om op te nemen dat mijn digicorder vol raakt. Ik kan 's avonds ook maar telkens maar 1 aflevering zien. Vandaar dat het sneller vol raakt dan leeg. Maar dat risico ken ik. 

JanMetDePet
Experienced Weetjesweter
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. π-DAY! Alles op zijn plek!

Dan zullen ze tegen dan toch een oplossing moeten hebben voor de mensen die een stand-alone modem hebben. Volgens de klantendienst werkt hun tv box niet samen met dergelijke setup. Een home gateway is voor sommige onder ons niet acceptabel.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@JanMetDePet  Geen paniek, je set-up werkt met je modem en IP tv box omdat dit enkel internet gebruikt.

als je een E router krijgt van Telenet en je router er op aansluit blijft dit werken.

de klantendienst vermeld de laatste dagen al veel foute info over de IP tv box.

denk dat ze die beschouwen als de digicorder werkwijze van aansluiten via internet.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Als je van oordeel bent dat je geen gepaste modem krijgt van Telenet, kan je u een modem aanschaffen die voldoet aan de criteria van Telenet.

rainbowniagara
Freshman Weetjesweter

Die 200 uur geldt voor alle tv boxen. Maar wat als je een tv box hebt met 2 aansluitingen? Ik heb een eigen internetaansluiting en een aansluiting op naam van mijn vader. Telt die 200 uur dan ook voor beide boxen en hoe neemt die dan welke opname op welke tv box? Neemt die box dan het wifi signaal van de eerste modem of van de tweede aansluiting/modem?

rainbowniagara
Freshman Weetjesweter

Nog een vervolg: qua signaal moet de tv box dan gekoppeld zijn aan de tweede modem? Of kan draadloos ook?

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Jullie hebben een eigen netwerk en een eigen box op 2 namen

Dan is het elk 200 uur per box

Je modem heeft elk een eigen paswoord

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Als je 2 aansluitingen hebt (dus 2 klanten), en op iedere aansluiting staat één TV-Box ingeschreven, dan krijgt iedere TV-Box natuurlijk zijn eigen 200 uur.

Maar dan kan je de opnames van mekaar niet zien (ook al staan ze op dezelfde modem aangesloten)

Een TV-Box kan zowel via UTP als via WiFi aangesloten zijn op een modem.

Maar 2 aansluitingen in één woning is toch wel een zeer uitzonderlijke situatie???

luc55
Freshman Meesterweter

Je kan kiezen maar best is een internet kabel

Als de wifi zeer goed kan je het ook gebruiken

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Staat alles op dezelfde afrekening? Zo ja dan heb je één aansluiting en dus in totaal 200 uur. Zo neen, dan heb je twee aanslutingen (dat veronderstelt twee adressen). In dat geval heeft elk 200 uur en zijn die twee van elkaar gescheiden net zoal die van u en een buur.

In principe is een tv-box adres gebonden. Als je twee aansluitingen hebt, heb je twee adressen en is de ene met één modem verbonden (met utp-kabel of wifi) en de andere tv-box met de andere modem (eveneens met utp-kabel of wifi).

Op de tv-box wordt niets opgenomen. Je kan wel opnemen met de tv-box maar die opname is in de cloud.