Beantwoorden
pollerita
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Tv met kaartje verbinden met TV-box

Hallo allemaal. 

Tv met Ci module lukt  toch niet meer met de allernieuwste digicorder . Je moet  toch de kabel insteken in de digicorder, anders heb je geen beeld meer maar er toch geen verbinding voorzien naar naar de tv? Dus geen out, alleen maar 1 in. 

 

Grts

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Tv met kaartje

 

Tags (1)
0 Likes
17 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Tv met kaartje verbinden met TV-box

@pollerita 

Het is juist dat de tv-box geen coax out heeft. Je zal zelf voor een splitter moeten zorgen zodat je 2 aansluitingen hebt.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
pollerita
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Tv met kaartje verbinden met TV-box

Ok, bedank voor het antwoordt ! Probleem dan simpel opgelost 🙂

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Tv met kaartje verbinden met TV-box

@pollerita 

Wel geen prulletje nemen. Het is wel de bedoeling dat je een deftig signaal behoudt.

Als het mogelijk is kan je een extra coax  aansluiten op je NIU. Dan heb je geen extra materiaal nodig. (Behalve coax kabel).


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Tv met kaartje verbinden met TV-box

Je kan toch gewoon de source/bron op 'tv' zetten voor dat kaartje. (?)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Tv met kaartje verbinden met TV-box

Ik vraag me af of je niet gewoon de twee uitgangen van de TV/Radio wandcontactdoos kunt gebruiken. De radio aansluiting daarvan is niet meer relevant, na het stopzetten van het FM signaal op de kabel, en de overstap naar DVB-C radio.

Deze WCD is zelf al een splitter. Als je de radio aansluiten voor de tv coax ingang zou willen gebruiken heb je natuurlijk wel een niet-standaard male-male kabel nodig.

Of is deze WCD splitter tevens een filter, voor een bepaald frequentie bereik per aansluiting?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Tv met kaartje verbinden met TV-box


@sb  schreef:

Je kan toch gewoon de source/bron op 'tv' zetten voor dat kaartje. (?)


Het "probleem" is dat beide apparaten (de tv-box en de TV met kaartje) beide een coax ingang nodig hebben om het TV signaal te ontvangen. Vroeger kon je de coax doorlussen op de digibox/corder. Dit is met de tv-box niet langer mogelijk.

 

Als je een TV-box gebruikt is een kaartje in de TV en een eigen coax natuurlijk niet echt meer nodig. Het is een beetje dubbel.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Tv met kaartje verbinden met TV-box

Wat ik me afvraag, waarom TV met een kaartje combineren met een TV Box? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tv met kaartje verbinden met TV-box

@m-jan20 

Ik heb geen tv-box maar wel een Digicorder en die combineer ik met een kaartje.

Ik vraag me af waarom ik dit niet zou doen?

 

Ik vraag me ook af waarom mensen een dure tv kopen die ze uiteindelijk enkel als monitor gebruiken.

Op dit laatste moet niemand reageren. Deze vraag is enkel retorisch met de hoop dat de lezer zichzelf eens de vraag stelt en eens goed nadenkt. 

Ex-Netweter
 

Tv met kaartje verbinden met TV-box


@Arnie  schreef:

Ik vraag me af of je niet gewoon de twee uitgangen van de TV/Radio wandcontactdoos kunt gebruiken. 


De radio aansluiting is niet geschikt voor TV. Het signaal wordt gefilterd (FM frequenties 87.5-108 MHz).

 

Zelfs niet geschikt voor DVB-C Radio.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Tv met kaartje verbinden met TV-box

@janne_man maar dan kan je toch kijken via de digicorder? Wat is de meerwaarde van dat kaartje dan? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Tv met kaartje verbinden met TV-box

@Arnie 

 

Bedankt voor de verduidelijking, ik was even niet mee. 😵


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tv met kaartje verbinden met TV-box


@m-jan20  schreef:

@janne_man maar dan kan je toch kijken via de digicorder? Wat is de meerwaarde van dat kaartje dan? 


Eerst mijn situatie. Mijn tv is voorzien voor time shift en voor opname. Ik moet dan wel een schijfje aansluiten. Dat heb ik trouwens gedaan. Mijn tv heeft geen soepele mogelijkheid om bijvoorbeeld in te stellen dat de opname X tijd voor het geplande uur moet beginnen en pas Y tijd na het geplande uur. Bovendien weigert Telenet een deftige programma gids door te sturen via de kabel. Waardoor het enkel mogelijk is om op de tv iets te programmeren voor de volgende dag.

 

Ik ben niet altijd even consequent (wie wel?) en er is meer dan één argument.

 

1. Energieverbruik. Als ik kijk via de Digicorder zal ik meer elektriciteit verbruiken dan bij het rechtstreeks kijken. Luiheid, comfort en onvoorzien zaken beletten mij om de Digicorder in winterslaap te zetten, dan is het verbruik nog lager, maar dan kan je niets programmeren via Yelo en moet je het toestel om klokslag 19 uur niet aanzetten als je het volledige journaal wil zien.

2. Kwaliteit. Mijn TV is een 4K toestel en ik ga ervan uit dat de upscaling best gedaan wordt door mijn tv als ik kijk via de tuner van mijn tv. Ik geef onmiddellijk toe dat ik nog nooit een verschil gezien heb tussen het beeld bij rechtstreek op de tv kijken of kijken via de Digicorder.

3. Privacy. Het gaat niemand aan naar wat ik kijk. Als men mij vraagt om mee te doen met een enquette dan kan ik vrij beslissen of ik het al dan niet doe. Welk info Telenet verzamelt van wat ik doe met de Digicorder heb ik het rieken naar. Ik vertrouw Telenet dat ze geen 'privé gegevens verzamelen, maar ze verzamelen wel meta data. De tijd dat een aantal geselecteerde personen een papiertje invulden om te vermelden van wanneer tot wanneer ze naar een zender keken is al lang voorbij. Telenet weet exact hoeveel mensen via Digicorder, Digibox en TV-Box naar een bepaalde uitzending keken, volledig, rechtstreek, later dan het begin begonnen te kijken, vroeger afhaken, ... Welke ander info ze hierbij verzamelen weet ik niet. Wat goed mogelijk is: het type gemeente, wat soort wijk ... en nog veel vijven en zessen. Deze informatie op zich stoort stoort niet. Wat wordt ermee gedaan, wat wordt met wat gekoppeld. Het is reeds lang geweten dat de koppeling van diverse data zonder persoonsgegevens uiteindelijk kunnen  leiden naar één persoon. 

 

De keuzes die iemand maakt zijn persoonlijk. Niemand moet zich hierover verantwoorden. Toch geeft ik hier min twee hoofdbeweegreden. Den er zelf eens over na en trek uw eigen conclusies.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Tv met kaartje verbinden met TV-box

@janne_man ik vraag nergens voor verantwoording hoor, gewoon een vraag. Enkele bedenkingen waar je vrij op kan antwoorden: 

  • waarvoor gebruik je de digicorder dan nog?
  • met de TV box kan je 8 opnames tegelijk doen
  • die data die Telenet (zou) verzamel(t)en, kunnen ze dat toch ook gewoon via tv met een kaartje?
  • stroomverbruik valt wel te verwaarlozen, denk ik 
  • waar ik je wel in kan volgen, is dat zo’n dure tv’s tegenwoordig gewoon als monitor worden gebruikt, al gebruiken zeer veel mensen tegenwoordig de ingebouwde Netflix apps etc.
     

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Tv met kaartje verbinden met TV-box


@m-jan20  schreef:
  • die data die Telenet (zou) verzamel(t)en, kunnen ze dat toch ook gewoon via tv met een kaartje?

Absoluut niet

0 Likes