24751
netweters
|
152341
antwoorden
|
20691
vragen
|
@AnnJ Heb je dit op alle zenders of enkel op bepaalde zenders? Die noteer je dan best eens. Bellen naar de klantendienst kan helpen om je signaal te controleren.
Op alle zenders en ook bij opnames.
Nee dat niet. Ik heb geen reservekabels in huis.
Best Telenet klantendienst bellen. Zij kunnen iemand langs sturen om te kijken of het binnenkomend signaal wel kwalitatief genoeg is. Indien neen, dan dient Telenet dit te fixen.
Indien ja, dan ligt er wellicht iets aan de binnenkablage of connectors.
@AnnJ kan je uw hdmi kabel op een andere hdmi poort steken ? Probeer dit eens eerst.
Als je misschien nog een ander toestel hebt dat je kan aansluiten met dezelfde kabel kan je zien of het niet aan de digibox of digirecorder ligt. Als je bijvoorbeeld een Chromecast hebt, sluit deze aan op dezelfde poort en test nog eens. Als je dezelfde symptomen hebt, ligt het meestal aan je tv zelf of misschien aan de hdmi poort of kabel. De chromecast bijvoorbeeld heeft een eigen aansluiting dus dan weet je zeker of het werkt.
Mijn ervaring met dit soort issues is dat het niet aan de hdmi poort ligt, maar aan de kwaliteit van het binnenkomend signaal. Een slechte hdmi kabel of poort geeft doorgaans helemaal geen beeld door. Maar het is het testen waard natuurlijk: kleine moeite.