24811
netweters
|
152857
antwoorden
|
20746
vragen
|
Wacht eens effe...
Bekijk dit eens:
FILM/SERIE BITRATE NETFLIX FHD
VIDEO: 5000 - 5500KbPS
AUDIO: 96kb/s AAC [192Kb/s MP3]
UITZENDKWALITEIT VTM
VIDEO: 10000KbPS / 10MbPS MAX.
AUDIO: 320kbps MPEG1 LAYER 3
Oftewel MP3
DUS, STOP MET NETFLIKSEN!
Wacht tot uwe film op VTM komt 😁
Of... Neem uw film in de tv theek.
BYE NETFLIX
ga gewoon 5 jaar terug, het beeld is verbeterd de toestellen zijn sterk verbeterd, voor sommigen is het nooit goed genoeg.
@m-jan20 VTM HD zend uit in 1080i25 op de telenet kabel, je mag het niet verwarren met hoe je box staat ingesteld.
het is niet omdat je box op 720p staat dat alle zenders in dat formaat uitzenden,
VRT zend ook uit in 1920x1080i25 net zoals VTM HD,
ZES HD zend ook uit in dit formaat, en Vitaya, VIJF TV, VIER HD, Viceland, enz kan nog even doorgaan 😛
Trouwens, ik kijk naar een film, hoe die is opgebouwd, hoe de speelprestaties zijn, hoe goed het verhaal is. Beeldkwaliteit is maar een klein onderdeel van de ganse film. Ik kijk net zo graag naar een goede film in de kwaliteit van 50 jaar geleden als naar goede film van nu en natuurlijk liefst in de best mogelijke kwaliteit. Ik heb een Oled van LG van 55inch. Ik klaag zeker niet over de beeldkwaliteit en inderdaad soms zie je mindere kwaliteit. Oude opnames die ze upgraden enz.. Maar ik zou toch graag eens een wedstrijdje zien tussen verschillende deelnemers om te zien hoe goed ze het onderscheid kunnen maken.
@m-jan20 schreef:
Ik werk daar als jobstudent 😏 kan gratis naar Laser Ultra met Dolby Atmos... ONBEPERKT 😍
Nu ben ik wel een tikkeltje jaloers. Ben zelf een Kinepolis klant op zeer regelmatige basis (soms zelfs 2 op een dag). Dat ik daar zelf nooit aan gedacht heb als jobstudent, dju toch!
@Suzy schreef:
@m-jan20 schreef:
Ik werk daar als jobstudent 😏 kan gratis naar Laser Ultra met Dolby Atmos... ONBEPERKT 😍Nu ben ik wel een tikkeltje jaloers. Ben zelf een Kinepolis klant op zeer regelmatige basis (soms zelfs 2 op een dag). Dat ik daar zelf nooit aan gedacht heb als jobstudent, dju toch!
Is wel beperkt tot 1 x per dag maar toch nog altijd zeer blij mee
! Als je naar Kinepolis Antwerpen gaat zou je mij wel eens kunnen tegenkomen
.
@m-jan20 schreef:
Is wel beperkt tot 1 x per dagmaar toch nog altijd zeer blij mee
! Als je naar Kinepolis Antwerpen gaat zou je mij wel eens kunnen tegenkomen
.
@m-jan20, dat geloof ik best! En wij gaan ook steeds naar de Kinepolis in Antwerpen. Heb vorige week nog zo'n voordelenkaart van 10 tickets genomen, gezien mijn frequent bezoek wat voordeliger!
Ik zie nog altijd liefst film in de cinéma...
Maar omdat dat nogal duur is elke dag, omdat ge elke film wilt zien...
Trouwens, de films die niet meer in de bios zijn?!
Daarom...
Ik zoek gewoon de plaats waar ik films altijd in de beste resolutie zie...
Is dat in de TV THEEK? (Play More inclu.), op de'n VTM/VRT/SBS? of als ze uitgezonden worden?
En geef ook een uitleg aub. (ik vertrouw bijna alleen Master-Magic nog)
Met Netflix heb je wel 4K, Dolby Vision en Dolby Atmos (mits ondersteunde hardware), wat je bij VTM niet hebt. Als ik naar de cijfers kijk heb ik vooral het gevoel dat VTM bandbreedte verspilt aangezien ze "slechts" in 1080i uitzenden.
Heb je overigens high quality settings aanstaan in Netflix (acount instellingen)?
Heb je ook effectief gezien of gehoord dat de Netflix stream van slechtere kwaliteit is dan die van VTM, of kijk je enkel naar de nummertjes? Als beeld en geluid verder prima zijn, waarom zou je dan Netflix niet gebruiken omdat de nummertjes niet zo hoog zijn als bij de VTM stream?