Beantwoorden
peletonduwer
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Vernieuwde Telenet Webmail? Mooi, mooi! Pionier Primeur!

Van HD, Full HD naar 4K

Hoi

 

Voor de telenet gebruikers die van plan zijn om over te stappen naar een 4K tv of UHD tv informeer je goed, want het kan een serieuse teleurstelling worden. Ik kan er van mee spreken. Wegens een defecte Full HD tv heb ik een 4K led tv gekocht. Wel dit is een enorme teleurstelling. Het is een serieuze stap achteruit in beeldkwaliteit. Dit komt hoofdzakelijk door de slechte beeldkwaliteit van de verschillende zenders. De meeste zenders zenden nog uit op 720P en 1080i kwaliteit. Op een 4K led tv wordt dit ongelofelijk slecht weergegeven. De zo gezegde upscaling  die de tv doet om 4K te bekomen is heel pover. Wanneer je 1080p kwaliteit (blu-ray) of 4K kwaliteit afspeelt, dan is het fenomenaal. Maar de meeste providers streamen nog in SD, 720p en 1080i, en dit is niet geschikt voor die toestellen. Ik kan nu al zeggen dat 95% van de kanalen en programma's heel slecht zijn op deze 4K tv's. Toch als je van een Full HD naar 4K overstapt. Telenet belooft tegen 2020 beter kwaliteit, maar als de zenders dit niet doen, dan staan we even ver. We zijn 2015 en Full HD (1080p) is nog altijd de standaard niet. TV is een Samsung UE48JU7000.

 

Groetjes

29 reacties
Marmay
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
All I want for X-mas is YOU Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Van HD, Full HD naar 4K

Wij hebben onlangs een samsung UE49KS8000 aangeschaft. Het beeld is regelmatig slecht en met schokken. Samsung is reeds bij ons geweest en zij beweren dat het door het signaal komt. Wij hebben al spijt dat we een uhd tv hebben gekocht zolang de signalen zo slecht blijven.
0 Likes
Ganshorenois
Experienced Weetjesweter
Berichten: 28
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Van HD, Full HD naar 4K

Awel - ik kan deze discussie helemaal niet begrijpen: het 4K systeem is net uit en jullie verwachten al mirakels; er komen nu pas meer en meer kanalen in het Telenetaanbod erbij, sommigen zenden op 1080 niet eens volledige HD kwalitijt, ook afhankelij van de zender zelfs. De maximale kabelcapaciteit is nu al bijna op maximum, dus verwacht niet te vlot een uitbrijding op UHD of 4K, dit is toekomstmuziek een ook niet werkelijk dringend nu wij eindelijk de populairste zenders in normaal HD kunnen genieten...
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Van HD, Full HD naar 4K

@Marmay Slecht signaal? Eerst even eigen bekabeling nazien en up to date maken. Vervolgens Telenet bellen en melden op welke zenders je dat blokjes probleem hebt. Is dat bvb op de zenders van Een, Canvas enz. of op de zenders van VTM en verwanten, (zenders op hetzelfde TSID) of op alle zenders? Aandringen dat er iemand langskomt want een lijn test op afstand is niet genoeg. Als het signaal al van op straat slecht is of op de NIU dan betaal je niets. Ligt het echt aan uw eigen bekabeling zal je betalen maar wat maakt die 85 euro dan uit op een dure TV. Je wil toch ook de beste verzorging voor je dure auto.


  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
bonfire
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf!

Van HD, Full HD naar 4K

geachte Ganshorenois (of zoiets)

 

U weet ongetwijfeld veel over Tv/Telenet enz. maar een cursus Nederlands en Nederlands schrijven zou ook HEEL GOED aan U besteedt zijn.................GRUWELIJK hoe u onze taal misbruikt

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5234
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Van HD, Full HD naar 4K

@bonfire

 

Reageren op taalfouten is "not done", dat weet iedere ervaren gebruiker (RFC 1855), maar je begint er zelf over, dus laten we even jouw bericht wat nader bekijken.

 

Geachte Ganshorinois (of zoiets),

 

Hoofdletter en komma vergeten.

 

Je weet ongetwijfeld veel over tv/Telenet enz., maar

 

U = ouderwerts taalgebruik.

 

'tv' of' TV', niet 'Tv'.

 

Wééral komma vergeten.

 

aan U besteedt zijn.................GRUWELIJK hoe u onze taal misbruikt.

 
Ouderwets taalgebruik en niet consequent: 'U' en 'u' en punctuatie is blijkbaar niet aan jou besteed, want hier vergeet je je zin af te sluiten met een punt. Het moet 'besteed' zijn, niet 'besteedt'. (En best even je toetsenbord nakijken, want er is blijkbaar een probleem met CAPS LOCK.)
 
Er zijn bijvoorbeeld mensen die dyslexie hebben of die gewoon de Nederlandse taal nog niet machtig zijn of iets anders, reageren op taalfouten, dat doe je niet. (En als je je toch niet kan inhouden, zorg er dan tenminste voor dat je eigen bericht zonder fouten is.) Bon, ik ga hier geen polemiek beginnen, zeker niet over het feit dat ik een fout verstopt heb in mijn bericht, maar het zou me niet verbazen mocht een moderator hier reageren...

  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Eggy
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
My smart Valentine All I want for X-mas is YOU Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Van HD, Full HD naar 4K

Sorry, maar ik kon het niet laten: wééral  bestaat niet maar moet weeral  zijn...(Nog eens 1000 X sorry Smiley LOL)

Spoiler
 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Van HD, Full HD naar 4K

@Eggy

Bekijk eens deze link: http://taaladvies.net/taal/advies/tekst/16/klemtoonteken_algemeen/ Smiley LOL

Ik denk dat we allemaal ons best moeten doen om ons verstaanbaar te maken.

Maar dat lukt niet iedereen.

Er zijn veel mensen die het onderscheid tussen u en uw niet kennen.

Voor mij is, jij en jullie een Hollandse vorm en geen Vlaams.

En ik spreek en schrijf mijn taal niet perfect (is dat nu met c of k) maar ik probeer het toch. Ik heb ondertussen reeds een 3 of 4-tal  spellingsperioden meegemaakt en weet het ook niet meer zo goed hoor.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Eggy
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
My smart Valentine All I want for X-mas is YOU Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Van HD, Full HD naar 4K

"Ik heb ondertussen reeds een 3 of 4-tal  spellingsperioden meegemaakt en weet het ook niet meer zo goed hoor."

 

Ik dus ook en daarom staat het groene boekje in mijn favorieten.

Maar waar het op neer komt is dat wij ons verstaanbaar maken zonder SMS-taal te gebruiken en dat opmerkingen over taalfouten niet horen in gelijk welk open forum. Als iemand zich aan taalfouten ergert bestaat steeds zoiets als een PM...

 

Ik stel voor dit deel af te sluiten en te focussen op het probleem van de OP...

0 Likes
Ganshorenois
Experienced Weetjesweter
Berichten: 28
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Van HD, Full HD naar 4K

Klootzak blijft klootzak - er is niets aan toe te voegen !

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5234
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Van HD, Full HD naar 4K

Met schelden gaan we ook niets oplossen. Dit is in feite een draad die "dood" was, maar een "bump" kreeg, omdat iemand op een "oud" bericht reageerde. De laatste keer dat de originele poster online kwam dateert alweer van januari 2016. Ik denk niet dat die nog zal meelezen (al weet je natuurlijk nooit).

 

Misschien is het beter als we dit draadje afsluiten en een nieuwe discussie over het onderwerp beginnen?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wim7
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

Van HD, Full HD naar 4K

Wat ik spijtig vind is dat 4 k HELEMAAL NIETS NIEUW IS.MAAR DAT HET IN BELGIE DE NATUUR IS OM NIET TE VOLGEN ZOALS TELENET DIE PRAT GAAT OM DE BESTE,DE SNELSTE en de BESTE te zijn MAAR NIET VOLGT OM DE MENSEN TE GEVEN WAARVOOR ZE BETALEN,NAMELIJK DE 4K!Eigenlijk moest Telenet beschaamd zijn als ze toch de beste willen zijn.Ofwel geef je de mensen dat waarvoor ze betalen ,ofwel maak je de keuze zoals Telenet en blijf je de opgewaardeerde SD uitzenden naar HD zoals je ziet op tv met de verwachte pixel op je tv scherm die echt waar schandalig is op je 4K tv of .Dus Telenet pas je politiek aan,pas je aan aan de tijd en geef de mensen waar ze goed geld voor betalen:4K en geen prul zoals opgewaardeerde SD.TELENET!!!!!HET IS TIJD OM DE MENSEN TE GEVEN WAAR ZE RECHT OP HEBBEN.

0 Likes
pabeckx
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Van HD, Full HD naar 4K

Er is helemaal nog niet veel 4K basis. Denk jij misschien dat één/canvas/Vier/zes/mtv/... al aanbieden in 4k ? Neen dus .

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5234
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Van HD, Full HD naar 4K

@Wim7- Ik weet niet of je het beseft, maar CAPS LOCK (HOOFDLETTERS) staat gelijk voor SCHREEUWEN en daar heeft niemand boodschap aan. Krijg je alleen maar hoofdpijn van (ik dan toch ;-). Houd je het een beetje beschaafd? Dank je.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Van HD, Full HD naar 4K

Zolang de netwerf eind dit jaar niet klaar is mag men zich niet op een aanpassing van 4K beelden verwachten,ze zitten nu al op de kiezen met de bandbreedte,men beknibbeld op de beeldkwaliteit om toch maar zenders in HD aan te bieden en dan zou men al 4K beelden willen zien,

hoe gaat men dat doen,en die 4K ontvanger bij telenet komt ook maar volgend jaar in omloop dus nogmaals iets wat nu nog niet kan.

heb nog een jaartje geduld en gebruik netflix voor 4K aanbod te kunnen zien of je kan een 4K satontvanger kopen als je de mogelijkheid hebt.

voor een 250€ heb je al een 4K satelliet ontvanger met de allernieuwste tuner er in (DVB-Sx2) van het merk octogan.

en zolang zenders geen full programma aanbied in 4K zal men dit ook niet moeten verwachten.

er is nog weinig aan zenders beschikbaar,en als er al zijn zitten die achter een kaartje in een ander land waar we geen abbo op kunnen nemen....

 

en ook nog dit,telenet gaat nog 2 jaar analoog behouden volgens de laatste geruchten,dus verwacht daar ook maar niks van.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Van HD, Full HD naar 4K

Voor zover ik weet, is er nog geen enkel Europees land met een 4K digicorder (behalve de landen waar Liberty Global begonnen is met de uitrol van de nieuwe digicorder). Dus daarover beginnen schreeuwen is niet toepasselijk.

 

Mijn tv is zelfs nog 1080i (dat is geen full HD).

En ik denk dat er veel mensen zijn die nog geen 4K tv hebben.

 

Het is eigenlijk niet de bedoeling dat een oud topic wordt heropend en probeer aub ook vriendelijk te blijven en niet te roepen en te schelden. Hier zijn de regels voor degenen die ze niet kennen.

 

Zoals @sb al zei, zijn er mensen met dyslexie en sommigen kunnen nu eenmaal niet zo goed schrijven. Is dat nu echt zo belangrijk op het internet? Als je er een discussie over wilt voeren die dat in het Lounge forum.

 

@Stijn @Suzy @VincentD kunnen jullie dit topic sluiten?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.