24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Hoi
Voor de telenet gebruikers die van plan zijn om over te stappen naar een 4K tv of UHD tv informeer je goed, want het kan een serieuse teleurstelling worden. Ik kan er van mee spreken. Wegens een defecte Full HD tv heb ik een 4K led tv gekocht. Wel dit is een enorme teleurstelling. Het is een serieuze stap achteruit in beeldkwaliteit. Dit komt hoofdzakelijk door de slechte beeldkwaliteit van de verschillende zenders. De meeste zenders zenden nog uit op 720P en 1080i kwaliteit. Op een 4K led tv wordt dit ongelofelijk slecht weergegeven. De zo gezegde upscaling die de tv doet om 4K te bekomen is heel pover. Wanneer je 1080p kwaliteit (blu-ray) of 4K kwaliteit afspeelt, dan is het fenomenaal. Maar de meeste providers streamen nog in SD, 720p en 1080i, en dit is niet geschikt voor die toestellen. Ik kan nu al zeggen dat 95% van de kanalen en programma's heel slecht zijn op deze 4K tv's. Toch als je van een Full HD naar 4K overstapt. Telenet belooft tegen 2020 beter kwaliteit, maar als de zenders dit niet doen, dan staan we even ver. We zijn 2015 en Full HD (1080p) is nog altijd de standaard niet. TV is een Samsung UE48JU7000.
Groetjes
geachte Ganshorenois (of zoiets)
U weet ongetwijfeld veel over Tv/Telenet enz. maar een cursus Nederlands en Nederlands schrijven zou ook HEEL GOED aan U besteedt zijn.................GRUWELIJK hoe u onze taal misbruikt
@Ex-Netweter
Reageren op taalfouten is "not done", dat weet iedere ervaren gebruiker (RFC 1855), maar je begint er zelf over, dus laten we even jouw bericht wat nader bekijken.
Geachte Ganshorinois (of zoiets),
Hoofdletter en komma vergeten.
Je weet ongetwijfeld veel over tv/Telenet enz., maar
U = ouderwerts taalgebruik.
'tv' of' TV', niet 'Tv'.
Wééral komma vergeten.
aan U besteedt zijn.................GRUWELIJK hoe u onze taal misbruikt.
Sorry, maar ik kon het niet laten: wééral bestaat niet maar moet weeral zijn...(Nog eens 1000 X sorry )
Bekijk eens deze link: http://taaladvies.net/taal/advies/tekst/16/klemtoonteken_algemeen/
Ik denk dat we allemaal ons best moeten doen om ons verstaanbaar te maken.
Maar dat lukt niet iedereen.
Er zijn veel mensen die het onderscheid tussen u en uw niet kennen.
Voor mij is, jij en jullie een Hollandse vorm en geen Vlaams.
En ik spreek en schrijf mijn taal niet perfect (is dat nu met c of k) maar ik probeer het toch. Ik heb ondertussen reeds een 3 of 4-tal spellingsperioden meegemaakt en weet het ook niet meer zo goed hoor.
"Ik heb ondertussen reeds een 3 of 4-tal spellingsperioden meegemaakt en weet het ook niet meer zo goed hoor."
Ik dus ook en daarom staat het groene boekje in mijn favorieten.
Maar waar het op neer komt is dat wij ons verstaanbaar maken zonder SMS-taal te gebruiken en dat opmerkingen over taalfouten niet horen in gelijk welk open forum. Als iemand zich aan taalfouten ergert bestaat steeds zoiets als een PM...
Ik stel voor dit deel af te sluiten en te focussen op het probleem van de OP...
Klootzak blijft klootzak - er is niets aan toe te voegen !
Met schelden gaan we ook niets oplossen. Dit is in feite een draad die "dood" was, maar een "bump" kreeg, omdat iemand op een "oud" bericht reageerde. De laatste keer dat de originele poster online kwam dateert alweer van januari 2016. Ik denk niet dat die nog zal meelezen (al weet je natuurlijk nooit).
Misschien is het beter als we dit draadje afsluiten en een nieuwe discussie over het onderwerp beginnen?
Wat ik spijtig vind is dat 4 k HELEMAAL NIETS NIEUW IS.MAAR DAT HET IN BELGIE DE NATUUR IS OM NIET TE VOLGEN ZOALS TELENET DIE PRAT GAAT OM DE BESTE,DE SNELSTE en de BESTE te zijn MAAR NIET VOLGT OM DE MENSEN TE GEVEN WAARVOOR ZE BETALEN,NAMELIJK DE 4K!Eigenlijk moest Telenet beschaamd zijn als ze toch de beste willen zijn.Ofwel geef je de mensen dat waarvoor ze betalen ,ofwel maak je de keuze zoals Telenet en blijf je de opgewaardeerde SD uitzenden naar HD zoals je ziet op tv met de verwachte pixel op je tv scherm die echt waar schandalig is op je 4K tv of .Dus Telenet pas je politiek aan,pas je aan aan de tijd en geef de mensen waar ze goed geld voor betalen:4K en geen prul zoals opgewaardeerde SD.TELENET!!!!!HET IS TIJD OM DE MENSEN TE GEVEN WAAR ZE RECHT OP HEBBEN.
Er is helemaal nog niet veel 4K basis. Denk jij misschien dat één/canvas/Vier/zes/mtv/... al aanbieden in 4k ? Neen dus .
@Ex-Netweter- Ik weet niet of je het beseft, maar CAPS LOCK (HOOFDLETTERS) staat gelijk voor SCHREEUWEN en daar heeft niemand boodschap aan. Krijg je alleen maar hoofdpijn van (ik dan toch ;-). Houd je het een beetje beschaafd? Dank je.
Zolang de netwerf eind dit jaar niet klaar is mag men zich niet op een aanpassing van 4K beelden verwachten,ze zitten nu al op de kiezen met de bandbreedte,men beknibbeld op de beeldkwaliteit om toch maar zenders in HD aan te bieden en dan zou men al 4K beelden willen zien,
hoe gaat men dat doen,en die 4K ontvanger bij telenet komt ook maar volgend jaar in omloop dus nogmaals iets wat nu nog niet kan.
heb nog een jaartje geduld en gebruik netflix voor 4K aanbod te kunnen zien of je kan een 4K satontvanger kopen als je de mogelijkheid hebt.
voor een 250€ heb je al een 4K satelliet ontvanger met de allernieuwste tuner er in (DVB-Sx2) van het merk octogan.
en zolang zenders geen full programma aanbied in 4K zal men dit ook niet moeten verwachten.
er is nog weinig aan zenders beschikbaar,en als er al zijn zitten die achter een kaartje in een ander land waar we geen abbo op kunnen nemen....
en ook nog dit,telenet gaat nog 2 jaar analoog behouden volgens de laatste geruchten,dus verwacht daar ook maar niks van.
Voor zover ik weet, is er nog geen enkel Europees land met een 4K digicorder (behalve de landen waar Liberty Global begonnen is met de uitrol van de nieuwe digicorder). Dus daarover beginnen schreeuwen is niet toepasselijk.
Mijn tv is zelfs nog 1080i (dat is geen full HD).
En ik denk dat er veel mensen zijn die nog geen 4K tv hebben.
Het is eigenlijk niet de bedoeling dat een oud topic wordt heropend en probeer aub ook vriendelijk te blijven en niet te roepen en te schelden. Hier zijn de regels voor degenen die ze niet kennen.
Zoals @sb al zei, zijn er mensen met dyslexie en sommigen kunnen nu eenmaal niet zo goed schrijven. Is dat nu echt zo belangrijk op het internet? Als je er een discussie over wilt voeren die dat in het Lounge forum.