Beantwoorden
MarcVC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Wat is het beste alternatief na signaal switch?

Signaal switch van analoog naar digitaal:
Heb hier 3 tv's en geen enkele is in staat om te schakelen.
2 x Panasonic Vieja en 1 x Philips Cineos.
Op één Panasonic is een digicorder aangesloten, dus daar geen probleem, ik kan nog kijken via de digicorder.
Eén panasonic staat in het WZC waar mijn moeder verblijft. Zij heeft ook geen internet.
Is de beste optie nu digiboxen aankopen of is er nog een ander alternatief???? De TV's zijn allemaal flatscreens, toch geen 10 jaar oud...
Deze switch gaat me dus alleszins een EUR 200 extra gaan kosten voor digiboxen.

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Oorspronkelijke titel: Signaal switch Analoog - Digitaal

 

0 Likes
25 reacties
MarcVC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Wat is het beste alternatief na signaal switch?

85 EUR is voor mij veel geld...
Een extra technieker erbij halen aan welk loon ook is onbetaalbaar...
Feit is:
Ik betaal Telenet voor TV... Dit was altijd prima...
En als ze géén TV meer kunnen leveren dan doen zij aan contractbreuk.
Ik heb al genoeg extra kosten gedaan.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is het beste alternatief na signaal switch?

@MarcVC 

Voor de signaal switch kan je aan Telenet vragen om dat bij u te komen doen. Telenet installeert dan gratis een niet interactieve decoder (Digicorder of Digibox). Het eerste jaar huur je de decoder gratis. Je kan altijd de decoder opzeggen. Als het werkt vervang je de huur decoder door je gekochte toestel en zeg je de gratis huur op en volg je de procedure voor het terugsturen van de huur decoder. Vraag het voor de plaats waar jij niet in slaagt om het werkend te krijgen. Ik verondersel wel dat je op die plaats ook al analoge tv had.

0 Likes
MarcVC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Wat is het beste alternatief na signaal switch?

Niemand heeft mij ooit gevraagd om bij te springen bij de switch.
In telenet-centrum werd ik gewoon weg gestuurd... Zoek het zelf maar uit.... ben daar 3x geweest met corona-masker.
25 jaar of meer ben ik klant... Voor één keer dat ik bijstand vraag krijg ik "NULL".
Dank je wel Telenet.
Een trouwe klant....
(Die nu zoekt naar een goede leverancier....)

0 Likes
MarcVC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Wat is het beste alternatief na signaal switch?

En ook bij Telenet rechtstreeks mijn ongenoegen geuit...
Geen enkele reactie dus...
Geen enkele email...
Wat een service is dat????????
En ik betaal me blauw aan Telenet??????
Ik ga het voortaan anders doen.... Er zijn andere providers...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is het beste alternatief na signaal switch?

@MarcVCIk begrijp uw frustratie en woede, maar zoals je zelf kan vaststellen helpt u dat geen stap vooruit.

Kijk eens op deze pagina en ga naar beneden tot punt 9. Lees dat rustig en bel vriendelijk naar Telenet met de vraag om een niet interactieve Digibox of Digicorder te komen installeren wegens de signaal switch.

 

MarcVC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Wat is het beste alternatief na signaal switch?

Hééél raar Janneman.... 

Tegen mij ... na een derde bezoek kreeg ik als antwoord om eventuele technische bijstand.... "Sorry wij komen niks doen binnenshuis" en als je mij niet geloofd.... ook mijn echtgenote was present.

Deze service is de service van Telenet.

PS: Mijn echtgenote is klant bij een kinesist waar heel veel mensen ook klagen over de service... 

Na 25 jaar trouwe klant bij Telenet verwacht ik toch iets van service.... 

Liefst zet ik onze samenwerking stop en ga ik verder met TV-Vlaanderen. Ik zou dan voorlopig nog enkel Internet van Uw diensten willen genieten.

Graag hoor ik de reactie van Telenet....

 

Kun je alvast een schatting maken wat dit gaat kosten:

Basic Internet 

Vaste telefoon.

 

Met dank voor een meer dan 25 jaar trouwe samenwerking.

 

 

XXXXXXX@telenet.be



StefaanH (Krak) heeft de inhoud van deze post bewerkt.
Reden: Persoonlijk privé gegevens (mail adres) gemaskeerd

 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is het beste alternatief na signaal switch?

@MarcVC  

Graag zou ik willen vragen om je email adres te verwijderen. Je zit op een openbaar forum waar iedereen kan meelezen. Het is trouwens ook niet toegestaan en aangeraden hier je privé gegevens op te zetten. Je kan je antwoord nog bewerken door op de pijl rechts te drukken van je eigen post. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MarcVC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Wat is het beste alternatief na signaal switch?

Sorry hoor....

Maar waarheid is waarheid....

Ik vertel geen leugens...

Ik deel mijn persoonlijke ervaring...

En ik denk dat iedereen daar mee is gebaat.

Ik wil niet verwijderen...

Waarheid is waarheid...

Hier bij Telenet.....Negatief dus.... De waarheid is onze kost....

Telenet is helemaal niet klantvriendelijk.... Dat is mijn ervaring.....

 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is het beste alternatief na signaal switch?

@MarcVC  

Het gaat nu niet over je mening wat je van Telenet zelf vind of niet vindt. Het gaat erom dat je nu een persoonlijk email adres op een openbaar forum plaatst. Dat kan dus iedereen lezen en zien en daar moet je je eigen in beschermen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is het beste alternatief na signaal switch?

@MarcVC 

 

Ik heb uw post bewerkt door uw privé mail adres te maskeren. Dat hoort zo, dat is een van de forumregels.

Vergeet ook niet dat wij hier allemaal ook "maar" gewone klanten zijn van Telenet. Wij zijn geen medewerkers en kunnen de Netweters enkel maar helpen met informatie en adviezen, gebaseerd op onze kennis en ervaring. Dat is al heel wat, maar meer kunnen wij ook niet doen. Wij hebben geen inzage in klantendossiers.

 

Ik heb uw posts allemaal doorgelezen en ik vind het heel jammer wat u overkomen is. Indien je bij Telenet geen gehoor krijgt kan ik u enkel maar aanraden om eens de ombudsdienst voor telecommunicatie  te contacteren. Die service is helemaal gratis. Alle info kan je hier vinden.

 

Ik wens u veel succes.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is het beste alternatief na signaal switch?

@MarcVC 

Dat er bij zo een grote overschakeling problemen zijn, is iets wat op voorhand te verwachten valt. Dat in een aantal gevallen klanten verkeerd geïnformeerd worden is spijtig, maar in zo een grote aantallen zal dat altijd wel eens gebeuren.

Veel kan ook afhangen van wat en hoe je iets vraagt. Ik weet het, dat zou niet mogen, maar dat is menselijk. Stel dat je zegt: Ik heb hier problemen met de signaalswitch en ik slaag er niet in mijn tv te laten zoeken naar de kanalen. Kan je me helpen.  Op zulke vraag kan langs de andere kant gemakkelijk geantwoord worden: Sorry, neen, Telenet doet dat niet. Waarom dit antwoord? Omdat langs de kant van Telenet de vraag begrepen werd of Telenet uw TV zou komen afstellen voor het compact signaal. In deze interpretatie is het een correct antwoord. De medewerker van Telent zou ook kunnen antwoorden: Sorry neen, maar Telenet bied u een andere oplossing aan. Telenet komt een niet interactive decoder gratis installeren die u gedurende 1 jaar gratis huurt. In de plaats van de huur kan je de decoder ook kopen. Mogelijk antwoord de klant, dat die dat niet vraagt of wenst, zijn tv is maar een paar jaar oud en de klant heeft geen nood aan een extra toestel.

 

Dit alleen maar om duidelijk te maken dat de vraagstelling van belang is. Als men niet voldoende weet is het altijd moeilijk om een goede vraag te stellen. Om deze reden heb ik u alle informatie aangereikt. Als Telenet op een vraag zoals: Mijn tv toestel is niet geschikt voor de signaal switch, ik had dus graag dat Telenet een niet interactieve decoder komt installeren. Kan hiervoor een afspraak gemaakt worden.

Als je dan nog het antwoord krijgt dat Telenet dit niet doet. Dan is er een serieus probleem.