41779
netweters
|
18305
gesprekken
|
19786
vragen
|
Sinds enkele jaren nu reeds de 5de digicorder en wederom na enkele maanden gebruik wazig beeld, een soort wazige balk op het scherm, lijkt op ghosting.
Geen blokjesvorming
Zowel zichtbaar op live tv als op opnames.
Scherm werkt voor de rest perfect op alle andere bronnen.
Telenet signaalsterkte = 100%
Reeds enkele malen herstart, geen oplossing tot op heden.
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Wazige balk, schemerig beeld Digicorder
Al eens een andere HDMI aansluiting en een andere HDMI kabel geprobeerd ?
Moest je dat al gedaan hebben misschien de tijd om naar de tv box over te stappen en zien of dat het de oplossing bied.
Kabels na zien alles uittrekken en terug plaatsen
De 5 digicorders zijn met de zelfde tv ja kijk eens naar de tv
digicorder Toestel uitrekken van stroom 5 min en terug stekken en rustig laten opstarten
Zit nog met modem only met daarachter mijn eigen opnsense router en netwerk. Ik kan (nog) geen tv-box krijgen, heb er reeds voor gaan informeren bij shop.....Een e-router is mss een oplossing, maar alles werkt perfect qua internet....
Reeds andere hdmi kabels gestoken alsook coax vervangen....
tv met een kaartje instellingen zijn mij onbekend....hoe doe ik dat?
Vreemde is dat het beeld niet altijd een schemerige balk vertoont....
Digicorder uitgetrokken van de stroomadapter en nachtje laten rusten....Deze morgen opgestart en probleem is voorlopig blijkbaar verholpen.
Overhittingsprobleem misshien of iets anders...Tenslotte is het een verouderd toestel...
Moest het probleem zich nog voordoen dan ga ik voor een e-router in bridge met een tv-box
Hopelijk is het probleem dan idd verholpen op deze manier. Je kan zoals je zegt voor de andere optie gaan maar kijk het zeker eens aan want misschien komt je probleem op deze manier niet meer terug. Een wissel kan je altijd aanvragen maar vergeet niet dat activeringen niet geheel soepel lopen op dit moment dus eigenlijk hoop ik dat je het nu niet moet doen. Uiteindelijk zal het wel in orde komen maar door de veranderingen die er lopend zijn is het dus moeilijker.
Kan oververhitting zijn heb eerlijk gezegd geen idee wat de oorzaak kan zijn heb het nooit meegemaakt zelf en nog niet eerder gehoord. HDMI probleem kan , aansluiting op de tv kan maar dit is het blijkbaar niet aangezien je het getest en geprobeerd hebt te verwisselen.
Nee, getest met 2 andere hdmi kabels, andere hdmi port en andere coax alsook met factory reset.....
Pas na een nachtje rusten doet ie het weer normaal, vreemd....
Zit nog met een CV7160e docsis 3.0 met gigaboost abo en snelheden zijn +- DL 703 en UP 39 gemeten vanaf mijn opnsense router, zolang deze werkt dan wil ik uiteraard de andere optie niet meteen overwegen ivm alle huidige problemen.
Hopelijk vanaf 2024 eigen modem keuze
@VDP schreef:Digicorder uitgetrokken van de stroomadapter en nachtje laten rusten....Deze morgen opgestart en probleem is voorlopig blijkbaar verholpen.
Overhittingsprobleem misshien of iets anders...Tenslotte is het een verouderd toestel...
Moest het probleem zich nog voordoen dan ga ik voor een e-router in bridge met een tv-box
Herlees eens uw eigen post ... De kans is groot dat het aan uw TV ligt. Probeer eerst eens, zoals @patrick37 al aangaf, met een andere TV aan te sluiten. Als ook dat niet helpt, kun je nog altijd overstappen.
Ik heb echter een zwaar vermoeden, gelet op uw historiek, dat niet de digicorder maar wel uw TV hier de boosdoener is.
Kleine tip: of de modem er iets mee te maken heeft test je makkelijk door inkomende coax uit de digicorder te trekken (HDMI van digi naar TV natuurlijk laten zitten) en in die configuratie eens uw opnames te bekijken.
EDIT: ik heb dezelfde modem als jij en ervaar geen enkel probleem met mijn twee digicorders.
Inderdaad iets wat werkt niet direct weg gooien en je geeft het al aan met die problemen op dit moment. Moest je zelf dan activerings problemen hebben zit je er zelf mee te kijken.
Eigen modem keuze is vanaf november 2024 pas en hopelijk heeft Telenet dan ook zijn systemen klaar om dit toe te passen.
Als je TV een dvb-c tuner heeft (zie naar de kenmerken of handleiding van je tv of deel merk en model mee en allicht zal een Netweter het wel weten), dan kan je rechtstreeks tv kijken.
Op deze pagina van Telenet kan je lezen wat je moet doen. (instellingen voor TV-met een kaartje en compact sinaal verschillen enkel met twee parametets: frequentie en netwerk-id).
Ga ik zeker eens proberen, bedankt alvast voor de tips
@VDP schreef:Digicorder uitgetrokken van de stroomadapter en nachtje laten rusten....Deze morgen opgestart en probleem is voorlopig blijkbaar verholpen.
Overhittingsprobleem misshien of iets anders...Tenslotte is het een verouderd toestel...
Moest het probleem zich nog voordoen dan ga ik voor een e-router in bridge met een tv-box
Je zou ook, iets eenvoudiger wellicht, uw digicorder (plus eventueel de voedingsadapter, die kan ook kuren krijgen) kunnen gaan omwisselen in een Telenet shop ...