Beantwoorden
BEB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Wegvallend signaal Digicorder

Hallo,

Ik heb hier in huis 2 digicorders. Op de ene locatie werken beide toestellen perfect, indien ik echter een van de toestellen naar de 2e locatie verhuis werkt deze ,,meestal’’ maar voor een periode van 24-48 uur! Vervolgens melding GEEN SIGNAAL.
internet ( via wifi en powerline) werkt naar behoren, het probleem ligt niet aan de decoder, niet aan de voeding, niet aan de HDMI-poort of aan de verschillende kabels; sinds al herhaaldelijk vervangen/ afgewisseld.

Bij een vorige geslaagde verbinding had ik even storing ( blokjes lijn in het beeld) die ik heb kunnen verhelpen met wat gemorrel aan de coax.

Na contact met Telenet helpdesk, raden ze mij aan om de decoder voor een nieuw exemplaar in te ruilen… had ik een goeie maand geleden pas gedaan.

Ikzelf vermoed eerder een probleem met de powerline 

Iemand gelijkaardige problemen en een mogelijke oplossing?

Mvg,

Bart

 

Titel gewijzigd door: KimDG (mod) | Vorige titel: Digicorder

0 Likes
25 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wegvallend signaal Digicorder

@BEBhebben we het hier over de oude digicorder of de Telenet tv box, 

als je blokjes in beeld hebt dan vrees ik dat je met verlies op de kabel zit, probeer anders eens een nieuwe kabel van aan de NIU tot aan je digicorder, niet aftakken van 1 kabel voor al je toestellen, geeft verlies.

oude kabels kunnen ook de oorzaak zijn, niet goed afgeschermd of versleten, als je al aan de kabel moeten komen bent voor weer beeld te hebben zegt dit genoeg.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BEB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Wegvallend signaal Digicorder

Beste, het betreft niet de meest recente digicorder (= veel kleiner); maar  het vorige model door de lokale Telenet shop vervangen door een gelijkaardig exemplaar.

Ongetwijfeld zit er verlies op de coax, een al oudere verbinding ( achter vaste valse muren) vanuit de kelder over gelijkvloers naar eerste verdiep. Ik beschik natuurlijk niet over het materiaal noch de kennis om dit uit te meten; ik kan mij echter niet inbeelden dat DAT de reden is dat het signaal steeds na 2 avonden wegvalt… ; lijkt me eerder dat het probleem zich bij de powerline situeert.

Ook heb ik gewoon analoog beeld op de tv gebruikmakend van dezelfde coax, uiteraard een minder kwalitatief beeld. De ethernet kabel tussen powerline en decoder ook spiksplinternieuw, Tv ook amper een maand oud, Netflix/Prime/YouTube… allemaal perfect !!! ???

Bedankt voor de info.

Grtn Bart

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wegvallend signaal Digicorder

@BEB toch ligt het aan je coaxverbinding (je eigen interne bekabeling of externe bekabeling van Telenet).

De internetverbinding (of die nu rechtsreeks via een UTP kabel verloopt of met een powerline ertussen) wordt enkel gebruikt voor interactiviteit (TV gids opvragen, programma's op aanvraag starten, ...)

Als je via de digicorder live TV kijkt, dan verloopt alles via de coax kabel. Je hebt de UTP kabel hiervoor helemaal niet nodig, die wordt niet gebruikt. Test maar eens door hem even uit te trekken.

 

Digitale TV geeft bij een goed signaal een veel beter beeld dan een analoog signaal. Maar als het signaal te zwak wordt, dan heb je ofwel niets, ofwel blokvorming.  Blokvorming is natuurlijk niet goed en wordt als storender ervaren dan een slecht  analoog signaal, wat doorgaans ruis vertoont, maar wel vloeiend blijft.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wegvallend signaal Digicorder

Ik veronderstel dat dit probleem optreed met een van de basiszenders.

De utp kabel is inderdaad niet nodig om gewoon TV te kijken of een opname te kijken. Je kan wel geen opname op de andere digicorder kijken en de tv gids is ook maar 2 dagen.

Ik heb het vermoeden dat dit probleem veroorzaakt wordt door de de trage internetverbinding via de powerlines, daarom denk ik dat ge beter geen internet verbinding hebt op die plaats.

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wegvallend signaal Digicorder

@Janneke_Dust hoe kan een slechte powerline nu de oorzaak zijn bij een slecht live beeld?

Dat is nu net mijn punt: de internetverbinding doet er helemaal niet toe.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wegvallend signaal Digicorder


@Steven-E  schreef:

@Janneke_Dust hoe kan een slechte powerline nu de oorzaak zijn bij een slecht live beeld?

Dat is nu net mijn punt: de internetverbinding doet er helemaal niet toe.


Inderdaad, doet er niet toe als hij naar een basis zender kijkt.

Maar als de internetverbinding werkelijk te traag is kan deze de digicorder in de war sturen daarom is het beter dat hij zonder internet een probeert.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BEB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Wegvallend signaal Digicorder

@Steven-E 
Bedankt voor de toelichting, ik moet eens bekijken hoe ik de coax kan vervangen/versterken ; in tussentijd dan maar TADAAM als digitale tv source installeren. 
Trouwens, voor onderweg een echte aanrader die TADAAM ; ik zoek enkel nog de gepaste kabel om hem ook op een 12v auto/sigarenaansteker uitgang aan te sluiten : V/W/Amp is duidelijk maar de aansluitfiche wordt weer een kwestie van bestellen/proberen/terugsturen en hopelijk niks ,,opblazen’’ als het al mogelijk is 🙂

Nogmaals bedankt.

Grtn Bart

0 Likes
BEB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Wegvallend signaal Digicorder

Beste, 

Het probleem betreft niet één van de zenders, het systeem werkt perfect (voor Max een dag of 2) en vervolgens compleet niet! Gewoon ,,GEEN SIGNIAAL’’ en zwart scherm, dus ook geen menu om eventueel iets aan te passen. Moest het mijn wagen zijn… ik was inmiddels nog enkel met de fiets onderweg 🙂

Grtn Bart

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wegvallend signaal Digicorder

Er moet iets zijn dat de de digicorder na 1 of 2 dagen in de war stuurt.

Welke aansluitingen heeft de digicoder:

- coax wordt niet beter of slechter na 1 of 2 dagen.

- Voeding werkte op de vorige plaats zonder problemen.

- TV is vermoedelijk dezelfde als op andere plaats en is ook onmisbaar.

- Blijft enkel nog de UTP verbinding. Deze is niet nodig als je geen actieve diensten (bijkomend packets, terugkijk tv, films kijken,..) gebruikt en TV gids verder dan 2 dagen.

 

Als uw TV een DVB-C tuner heeft kan je de coax direct aansluiten op de TV en deze dan afstemmen voor de digitale zenders en kijken of dit stabiel blijft voor meer dan 2 dagen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wegvallend signaal Digicorder

In een poging om van de UTP discussie verlost te geraken 😉

@BEB  kan je eens enkele dagen zonder de UTP/Powerlines aangesloten werken?

Het zal wellicht geen verschil maken, maar dan weten we het tenminste 100%, en niet 99,9% 😄

 

Ivm met je Coax: het kan dus aan je binnenbekabeling liggen of aan het stukje Telenet waar Telenet voor verantwoordelijk is (tot aan de netwerkverdeler (NIU)). Als je internet ten alle tijde goed werkt, dan gok ik op het eerste.

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Wegvallend signaal Digicorder

@BEB ik denk dat het aan je coax kabel ligt. Vermits je nog een digirecorder hebt gaat het signaal door je coax. Als deze kabel niet deftig is of slecht aangesloten is, heb je ook blokvorming en heb je soms wel en soms geen signaal. Ik weet natuurlijk niet dat het een gelaste kabel is of een coax met kabelklem. In het laatste geval kan je eens zien of deze goed bevestigd is.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wegvallend signaal Digicorder

@BEB 

Op basis van de elementen die je aangeeft (na 1 of 2 dagen niets meer), veronderstel ik dat je een Tv-box hebt en geen Digicorder. Als je eens het model opgeeft van je toestel, dan zal het duidelijk zijn.

Met de Tv-Box heb je ook een utp-kabel nodig.

 

De Digicorder en de Digibox kunnen perfect werken voor tv kijken zonder utp-kabel. Met deze toestellen kan je zonder netwerkkabel rechtstreeks naar het basisaanbod (ongeveer 80 tv-zenders) kijken. Met de Digicorder kan je bovendien zonder netwerkkabel programma's opnemen, en deze terug bekijken. De programmagids is beperkt tot de dag zelf en de volgende dag.

0 Likes
BEB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Wegvallend signaal Digicorder

Hallo aan iedereen die gereageerd heeft op mijn problemen met de digicorder. Mijn oprechte dank; Ik ben inmiddels zo ver dat bij verlies van signaal ik dat kan oplossen door de tv ( ook digicorder maar mss. niet nodig !!) uit het stopcontact te trekken en allebei van ,,zero’’ opnieuw op te starten.

Dus vermoedelijk een TV- instelling. Ik kijk niet veel TV, zelfs niet dagelijks, maar als ik wil kijken heb ik natuurlijk graag dat het systeem werkt naar behoren.

Als test schakel ik nu alles dagelijks eens aan, en vandaag (dag 3 ) opnieuw ,, GEEN SIGNAAL’’ / alles eens uit stopcontact trekken en opnieuw vertrokken. 

Ik was inmiddels ook mijn powerline/WiFi ontvanger gaan inruilen voor een nieuw exemplaar. Ik krijg als WiFi-bron nu een nieuwe Telenet-ap-xxxxx als mogelijke optie, helaas niet de code vermeld op de powerline adapter en dus ook niet het daar vermelde paswoord!

ik terug naar Telenet shop in de buurt…, leg het probleem uit …, en (sorry !!) diene Pipo vertelt mij dat het systeem NIET werkt met een paswoord……; AUB !!! Ik of mijn kinderen hebben  nooit anders deftig contact kunnen maken met WiFi op het eerste verdiep tenzij via verbinding met powerline/WiFi adapter daar geïnstalleerd en met corresponderend wachtwoord.

ik ontvang ook wel het signaal van de aangesloten modem ; maar belachelijk zwak/ als het al verschijnt en dan als laatste optie !!!
We hebben dan ook nog eens een derde decoder en aansluiting laten installeren in buitenverblijf en al uwe zogezegde qualitytime steek je in een systeem dat werkt soms of niet !!

Schitterend als het werkt , maar geen service als het hapert. 
Met al die enquetes: mijn advies? : kies Telenet maar daar krijg je ook niet de service die je betaald/verdiend.

 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Wegvallend signaal Digicorder

steek de coax kabel eens in de tv om te weten hoe sterk signaal is

de kabels zijn na gezien en de hdmi is vervangen

0 Likes