Beantwoorden
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Welke zenders ontvang ik met DVB-C kastje van Telenet?

Hallo,

Ik heb een Hifi muziek installatie en om DAB+ te kunnen ontvangen heb ik bij Telenet een DBV-C kastje gekocht om DAB+ te kunnen ontvangen. Ik heb eveneens een kleine DAB+ radio met antenne gekocht. Op dat kleine radiootje heb ik veel meer keuze aan zenders , is dat normaal ?

Ik luister graag naar Joe FM 60' en 70' maar deze is niet via de DBV-C te vinden.

0 Likes
19 reacties
Ex-Netweter
 

Welke zenders ontvang ik met DVB-C kastje van Telenet?

@Gilbert 

Telenet verkoopt geen "DVB-C kastje om DAB+ te kunnen ontvangen".

Wat jij waarschijnlijk hebt gekocht is de Vistron 210. Dit is een DVB-C radio receiver, waarmee je de 42 zenders van het Compact Signaal kan ontvangen via DVB-C.

Dit is een totaal verschillend aanbod van wat je aan DAB+ zenders uit de lucht kan halen.

 

Je vergelijkt dus appelen en peren

Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Welke zenders ontvang ik met DVB-C kastje van Telenet?

@philippe_d

Bedankt voor de uitleg , ik dacht dat dit kastje diende om alle DAB+  zenders te kunnen ontvangen.

Welke mogelijkheden heb ik dan als ik alle DAB+ zenders wil ontvangen maar met betere geluidskwaliteit ? Bestaan er reeds Hifi ketens met DAB+ ontvangst ?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welke zenders ontvang ik met DVB-C kastje van Telenet?

@Gilbert   Er bestaan al HiFi receivers voor DAB+ maar als nu al problemen hebt op die plaats met FM-ontvangst dan heb je gegarandeerd ook problemen met DAB+. Ik zou je eerder aanraden om een receiver te kopen waar je internetradio op kan ontvangen. Wel aansluiten op het internet met UT¨P want zoals altijd is WiFi de laatste keuze. Terloops ik gebruik een Yamaha R-N303D (Stereo). Ik kan gewoon internetradio beluisteren zonder gebruik te maken van Deezer, Spotify of wat dan ook en ik kan ook probleemloos playlists en muziek van mijn NAS (Synology) afspelen. Ik dacht dat die nu ergens tussen de 300 en 400€ geprijsd is (zonder boxen). Bediening op het toestel of via Ipad of Android phone of zo. (MusicCast)



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Welke zenders ontvang ik met DVB-C kastje van Telenet?

Bedankt voor de tip

👍

icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Welke zenders ontvang ik met DVB-C kastje van Telenet?

Ik heb een Onkyo T-4030 DAB+ Tuner, deze heeft naast een analoge uitgang ook een coaxiale en optische digitale uitgang.

Zeer goede ontvangt met een binnenantenne. 

Ex-Netweter
 

Welke zenders ontvang ik met DVB-C kastje van Telenet?


@Gilbert  schreef:

Welke zenders ontvang ik met DVB-C kastje van Telenet?


De lijst van de (onversleutelde) zenders die je kan ontvangen via DVB-C staat op https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/zenderoverzicht-kabelabonnement-van-telenet/ (na ingave van jouw postnummer)

Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Welke zenders ontvang ik met DVB-C kastje van Telenet?

Precies wat ik zocht.

EdwinC
Professional Meerweter
Berichten: 116
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Welke zenders ontvang ik met DVB-C kastje van Telenet?

@Ex-Netweter 

't Zijn ondertussen al 43 zenders. 😉

 

Vraagje: zal een oude AD210 (digibox) die ik momenteel van iemand heb overgenomen en buiten Eén en Canvas geen enkele tv-zender toont na 1 april blijven dienst doen voor die 43 FTA- radiostations?

Dan neem ik hem verder in dienst als een "Vistron 210"....

Kan dat?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Welke zenders ontvang ik met DVB-C kastje van Telenet?


@EdwinC  schreef:

Vraagje: zal een oude AD210 (digibox) die ik momenteel van iemand heb overgenomen en buiten Eén en Canvas geen enkele tv-zender toont na 1 april blijven dienst doen voor die 43 FTA- radiostations?


Voor de "oude" AD210 digibox verandert er op 1 april niets 😊.

 

  • Met een geregistreerde digibox (op jouw adres, of indien je al een TV-box hebt: op iemand anders anders) kan je op 1 april nog altijd alle programma's ontvangen.
  • Met een gedeactiveerde AD210 kan je alle TV- en radioprogramma's ontvangen van het Compact Signaal (zonder de vervelende pop-up boodschap.

zie bijdrage van @JonasRT in het andere topic: https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Signaalswitch-op-2e-TV-TV-1-TV-box-TV-2-digibox/m-...

EdwinC
Professional Meerweter
Berichten: 116
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Welke zenders ontvang ik met DVB-C kastje van Telenet?

@Ex-Netweter 

Bedankt voor die info, maar wat als ik niet de moeite doe om de gedeactiveerde Digibox te laten zoeken naar het Compacte Signaal? De tv-zenders interesseren me toch niet.

Blijft hij dan de radiosignalen weergeven waarvan hij nu de gegevens vindt via 322 Mhz en netwerk id 22?

Met andere woorden: blijft hij in april nog een recente zenderlijst vinden op 322 Mhz, net zoals een Vistron regelmatig een nieuwe zenderlijst krijgt?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Welke zenders ontvang ik met DVB-C kastje van Telenet?

Ja, geen enkel probleem. De Vistron gebruikt ook 322 MHz en netwerk ID 22.

Het enige verschil is:

- met netwerk ID 32 zal je alleen de (42) "vrij te ontvangen" zenders vinden.

- met netwerk ID 22 zal je alle radio- en muziekzenders vinden, maar op de versleutelde zenders zal het stil zijn (waardoor het zappen wat vervelender wordt).

0 Likes
JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Welke zenders ontvang ik met DVB-C kastje van Telenet?

@EdwinC 

Ik heb het eens getest op mijn gedeactiveerde decoder en deze ingesteld op de 322 Mhz en netwerk id 22.

Op het gewone digitale signaal: de meeste radio zenders zijn gewoon te beluisteren zonder activatie. Ik heb niet alle zenders bekeken maar voor de radiozenders lijkt het dat de radiozenders die op het compact signaal zitten, ongecodeerd op het gewone digitale signaal zitten. Nadeel is wel tijdens het zappen dat je soms niets gaat horen op de gecodeerde kanalen, het gaat dus makkelijker werken op het compact signaal omdat je dan enkel te 'vrij' te ontvangen zenders terug zal vinden.

 

M.v.g.

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welke zenders ontvang ik met DVB-C kastje van Telenet?

@JonasRT die zitten er ook maar 1 keer op de kabel voor iedereen, het is gewoon de link met de zenderlijst die anders is, voor de rest zijn alle radiozenders hetzelfde.

probeer eens de laatste zenders uit, die zouden normaal stil moeten zijn van het nonstop muziek pakket.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
EdwinC
Professional Meerweter
Berichten: 116
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Welke zenders ontvang ik met DVB-C kastje van Telenet?

@Master-Magic 

"het is gewoon de link met de zenderlijst die anders is, voor de rest zijn alle radiozenders hetzelfde."

 

Dat dacht ik ook, maar er veranderen toch enkele dingen.

Het meest opvallend op de Vistron is de toevoeging van

BRF1 (op 258 MHz) op preset 946

Contact en Mint (op 282 MHz) op presets 944 en 945

terwijl die stations ook te vinden zijn op presets 935, 927 en 928 (op 120 MHz).

 

Dus minstens 3 radiostations zitten momenteel op 2 verschillende muxen.

Er gebeuren blijkbaar verschuivingen naar nieuwe muxen op 258 en 282 MHz...

 

Daar komt nog bij dat ik me meen te herinneren dat op de Digicorder sommige presets - ergens vanaf 930 en hoger - aan andere radiostations zijn toegekend, dus niet steeds identiek aan de Vistron.

Hoe kan dat?

Beide toestellen zouden vanaf dezelfde frequentie toch identiek dezelfde zenderlijst moeten krijgen, behalve dat de Vistron de "stille" zenders niet toont, wat het zappen vergemakkelijkt.

0 Likes