42238
netweters
|
18638
gesprekken
|
20133
vragen
|
Volgens dit artikel stopt de Ziggo heel langzaam met het uitschakelen van bepaalde zenders via DVB-C.
@Moderator heeft Telenet ook plannen in die richting op korte termijn?
De TV-boxen versie 1 & 2 en uiteraard de kleine IP only versie kunnen perfect overweg met IPTV alleen zal het weer gezeik geven voor mensen die halsstarrig blijven vasthouden aan de digibox/corder.
Dit gaat enkel over zender die weinig kijk cijfers hebben en van buitenlands origine zijn
Vroeger hebben ze een tijdje gedaan France 2 was alleen via ip te kijken op de tv box in Nederland
De rest blijft bij oude
Tweakers 22-05-2024:
Telenet zegt 'op termijn' alle klanten de TV-box IP te geven.
Het gaat om een IP-tv-mediabox zonder coaxaansluiting die sinds januari dit jaar aan nieuwe klanten wordt gegeven.
Bij de Nederlandse provider Ziggo wordt de mediabox al langer geleverd.
@Ex-Netweter schreef:alleen zal het weer gezeik geven voor mensen die halsstarrig blijven vasthouden aan de digibox/corder.
Je hebt er die vasthouden, maar je hebt ook mensen zonder internet die wel TV willen maar geen internet hebben (bvb mijn grootouders van over de 80). Die hebben vandaag geen andere keuze, de TV-box enkel beschikbaar is voor mensen met een Telenet Internet abonnement.
@Ex-Netweter schreef:heeft Telenet ook plannen in die richting op korte termijn?
De uitrol van fiber en TV-box IP zijn de eerste stap; eens voldoende klanten op Fiber zitten (defacto IPTV) en/of er amper nog DVB-C decoders in omloop zijn zal Telenet ongetwijfeld stoppen met zenders over coax. Dat zal echter nog niet voor morgen zijn.
@Ex-Netweter schreef:
Volgens dit artikel stopt de Ziggo heel langzaam met het uitschakelen van bepaalde zenders via DVB-C.
@Moderator heeft Telenet ook plannen in die richting op korte termijn?
@Ex-Netweter Goede vraag. Op korte termijn zal DVB-C nog niet uitgeschakeld worden, gezien er nog heel wat klanten gebruik maken van de digicorder en de TV-box via coaxkabel. Op lange termijn kan dit mogelijks wel het geval zijn, maar daar hebben we momenteel nog geen specifieke informatie over.
@Santa schreef:
Telenet zegt 'op termijn' alle klanten de TV-box IP te geven.
@Santa weer je reinste onzin en onnodig paniek zaaien van Telenet, de gewone TV-box versie 1 & 2 kan perfect om met IPTV dat bewijzen ze bij Ziggo al langer want daar worden/werden extra zenders aangeboden IP only en eigenlijk kunnen de digibox/corder daar ook me om want alles wat je nu "opvraagt" terugkijk tv of uit de tv-theek is via IP en niet meer via DVB-C.
Als Ziggo hun Mediabox een update geeft doet Telenet dat met hun TV-box ook een paar weken later en de software is buiten de apps klop het zelfde...
Dus waarom zouden de klanten die een TV-box met DVB-C tuner in hebben hun box moeten omruilen???
Waarom is dat paniek zaaien? Het is exact wat Telenet in dit persbericht zegt.
Die dingen gaan ook geen 20 jaar mee. Eens de voorraad van TV-box v2 op is krijg je een TV-box IP wanneer je een vervanging nodig hebt. Ook mensen die overschakelen van een Digibox/Digicorder krijgen de TV-box IP. Maar het is inderdaad perfect mogelijk om IPTV aan te bieden op de coax versies van de TV-box.
@WG94 schreef:Ook mensen die overschakelen van een Digibox/Digicorder krijgen de TV-box IP.
@WG94 ik lees hier toch iets anders 😉
Ben je een bestaande Telenet TV-klant met een Digibox of Digicorder en wil je jouw decoder omruilen?
Dan zal je een Telenet TV-box v2 krijgen.
@WG94 schreef:Waarom is dat paniek zaaien?
Omdat Telenet laat uitschijnen dat iedereen zal moeten omruilen en dat is onzin, zolang je coax versie van u TV-box nog perfect werkt zie ik echt nie in waarom dat zou nodig zijn...
@Ex-Netweter schreef:
@WG94 schreef:Ook mensen die overschakelen van een Digibox/Digicorder krijgen de TV-box IP.
@WG94 ik lees hier toch iets anders 😉
Ben je een bestaande Telenet TV-klant met een Digibox of Digicorder en wil je jouw decoder omruilen?
Dan zal je een Telenet TV-box v2 krijgen.
Foutje van mijn kant, inderdaad zo lang de voorraad strekt. Ik betwijfel dat ze nog veel v2’s gaan bijbestellen.
@Ex-Netweter schreef:
Omdat Telenet laat uitschijnen dat iedereen zal moeten omruilen en dat is onzin, zolang je coax versie van u TV-box nog perfect werkt zie ik echt nie in waarom dat zou nodig zijn...
De kans is ook ontzettend groot dat iedereen met een Digibox of Digicorder zal moeten omruilen op termijn en ja de DVB-C TV-boxen die dan nog niet de geest gegeven hebben kunnen omgeschakeld worden naar IP mocht Telenet dat willen.
Ze zijn hier toch gewoon transparant over de toekomstplannen? Is het weer niet goed…
Je moet dat persbericht ook in de ruimere context bekijken hé. Het werd gepubliceerd daags nodat in de kranten stond dat TV decoder's veel sluipverbruikhebben. Vandaar ook de focus op de milieuvriendelijkheid.
Alles wordt weer vergroot ze zullen niet vlug stoppen zeker 20 jaar geen probleem als er tegen dan nog gekeken wordt en bij wie
Tegen dan zal er tv via 5g en nog andere systemen zijn dan zullen ze oude systeem blijven ondersteunen anders zijn deze klanten ook kwijt
Heeft 49 jaar geduurd dat analoog tv is stop gezet op 30 nov 2021
Nu zo lang niet duren door de vele ip tv aanbieders
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11/29/einde-van-een-tijdperk-analoge-televisie-op-sneeuw-vandaag/
wel voornamelijk omdat de mensen met koop digicorders en boxen erna 20 euro extra moeten betalen als ze er 4 bezitten, inruilen betwijfel ik. Plus dat deze mensen die dingen enkel aan de stroom hangen als ze in de kamer met dat despetreffende specifieke tv toestel/corder zijn. ze verbuiken 'meer' ? echt niet veel* maar de beeldkwaliteit is simpelweg perfect. voor de mensen met kaartje uitgezonderd, dan is dvbc weg,weg. kaartje is nog het zuinigst maar voor alle apparaten met recording/op aanvraag telt wel, niet in stopcontact niets verbruiken, en gekocht, geen huur. en geen telemeter bandbreedte weggenomenbezet van telenet tv of online streams.
Wat ik nu hoor als we het toestel moeten wisselen stoppen we er mee dat horen we meer
mensen hebben nog andere toestellen waar de app nu ook op draaien en gaan verplichten zal niet pakken
Ik hoorde dit ook over base ook gewoon de apps is genoeg geen extra bakje of afstandsbediening
en zeker geen 15 euro extra betalen
Klopt wat je zegt mensen met koop toestel gaan zeker geen extra geld meer betalen voor
tv
Wat je wel hebt tv met kaartje kan je ook ip tv ontvangen de tv moet aan internet aangesloten worden
en moet deze toepassing overweg kunnen maar de meeste tv van de laatste 5 jaar zal dat geen probleem zijn
Op werk zegde ze we wachten tot september op nieuwe speler en dat kan ik begrijpen