Beantwoorden
Koekroeck1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Topicwurm! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Ziggo test nieuwe settopbox

https://tweakers.net/nieuws/191972/ziggo-test-kleine-settopbox-zonder-coax-aansluiting.html

 

Als Telenet de settopbox test, kunnen wij netweters meedoen? U mag mij alvast inschrijven😁

0 Likes
19 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Ziggo test nieuwe settopbox

Dan hoop ik dat de kwaliteit van de streams toch een stuk beter is dan die nu gebruikt worden door de Telenet TV app (of TV flow app). Die vind ik echt bedroevend, ook op Apple TV bijv, zowel naar resolutie toe als naar framerate.

Het kwaliteitsverschil met de beelden over coax is aanzienlijk.
Makkelijk aan te passen door Telenet natuurlijk.

 

De kwaliteit van Terugkijk TV en opnames die momenteel gehanteerd wordt op de huidige TV Box, vind ik wel aanvaardbaar (maar toch nog wel wat minder dan live uitzendingen over coax).
Dus als we er mogen van uitgaan dan de mini box die streams ook gaat gebruiken, is het wat mij betreft een goed alternatief voor klanten die geen coax kunnen gebruiken.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Ziggo test nieuwe settopbox

en daar gaan we weer ze 🙄 zeg eens @Koekroeck1 wie zegt dat Telenet dat ook zal doen? heeft Telenet dat al officieel gecommuniceerd? ik dacht het niet... 😉

 

bij Ziggo zijn nog wel meer zaken anders dan bij Telenet dus is niet omdat het van dezelfde eigenaar is dat het automatisch ook bij Telenet zal gebeuren 😉

 

en het is hier een Telenet forum wat Ziggo doet in Nederland zal me een worst wezen en als ik het al wil weten zal ik naar het Ziggo forum surfen...

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Ziggo test nieuwe settopbox

@Ex-Netweter vragen staat vrij, en het is sowieso interessant om te weten wat er in de Liberty Global group gebeurt.  De TV Box en de Ziggo Next box draaien hetzelfde platform, dus dit is echt wel interessante info.

 

Netweters staat trouwens open voor niet Telenet klanten, en het mag ook over andere technische zaken gaan dan puur Telenet producten. Als we elkaar maar helpen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ziggo test nieuwe settopbox

@Koekroeck1 dan zie ik eerder telenet verder doen met hun apps op een smart tv wie dit heeft, wie geen smart tv heeft kan dan een android bakje kopen, dat doet net hetzelfde tv via internet met streams.

vraag me af wat je meer kan doen met dat wat ze bij ziggo gaan testen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ziggo test nieuwe settopbox

@Steven-E  Eigenlijk ergens logisch dat rechtstreekse uitzendingen over coax hoger kwaliteit kunnen zijn. Dat is bij wijze van spreken 1 stream die een bepaalde breedte in neemt. Via het internet kijken zijn duizenden streams die elk hun bepaalde breedte innemen. Te vergelijken met een huishouden waar 10 mensen naar 1 TV kijken naar 1 Netlix film in HD,  of 10 mensen die op 10 TV's naar elk hun Netflix film in HD. Waar zou je sneller problemen zien denk je.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Enio
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Ziggo test nieuwe settopbox

De toekomst bij Telenet is ook dat het IPTV gaat worden en dan heb je die TV-BOX met Coax niet meer nodig (Ook al kan je daar technisch IPTV met kijken). goedkoper kastje om te produceren.

Dus ik denk dat het vroeg of laat ook wel bij Telenet beschikbaar gaat komen.

 

 

0 Likes
Koekroeck1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Topicwurm! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Ziggo test nieuwe settopbox

@Ex-Netweter  je moet toch niet zo aanvallend zijn? Gewoon een simpele vraag. En als je echt denkt dat Telenet hier niet mee bezig is, ben je toch wat naïef. Intern zijn ze hier zeker en vast mee bezig.

 

Het was gewoon maar een simpele vraag:) 

 

Blij dat de rest wel nuttige en leuke info brengt.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Ziggo test nieuwe settopbox


@igvfer  schreef:

@Steven-E  Eigenlijk ergens logisch dat rechtstreekse uitzendingen over coax hoger kwaliteit kunnen zijn. Dat is bij wijze van spreken 1 stream die een bepaalde breedte in neemt. Via het internet kijken zijn duizenden streams die elk hun bepaalde breedte innemen. Te vergelijken met een huishouden waar 10 mensen naar 1 TV kijken naar 1 Netlix film in HD,  of 10 mensen die op 10 TV's naar elk hun Netflix film in HD. Waar zou je sneller problemen zien denk je.

 


Die vergelijking gaat niet op.

- rechtstreekse uitzendingen via IPTV zijn Multicast streams, en geen duizenden streams naast mekaar.

- dit gaat niet over het "internet" maar blijft binnen het Telenet netwerk 

- de kopstations krijgen nu ook al die streams binnen via glasvezel, en zetten deze dan lokaal op de coax (DVB-C), in de toekomst gaat het dan via IP naar de klanten (en dus eigenlijk ook over coax via docsis).

 

Er is dus geen reden om aan te nemen dat de kwaliteit van IPTV zoveel slechter moet zijn dan DVB-C ...

 

Is Proximus TV dan zoveel slechter dan Telenet TV?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ziggo test nieuwe settopbox

@flip1953 de beeldkwaliteit van proximus is slechter dan deze van telenet, de proximus streams krijgen minder bitrate dan bij telenet in dezelfde codering, bij proximus doen ze dat om de stream bij iedereen laag te houden zodat ze nog kunnen surfen in bepaalde huizen dat te ver van het kastje zitten (de lijn).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Ziggo test nieuwe settopbox

@Koekroeck1 

Trek het je niet aan. Je bijdrage is hier zeker welkom.

Als jij dit artikel niet gepost had dan had ik het gedaan.

@Ex-Netweterkomt zo regelmatig uit de hoek en wij weten ook niet waarom.

0 Likes

Ziggo test nieuwe settopbox

@Master-Magic dat ze het dan doen zoals KPN in Nederland werken met 2 lijnen (heeft een technische benaming maar kan er nie opkomen) die binnenkomen in plaats van 1 da scheelt ook, mja bij Proximus prutsen ze liever.

 

ga iedere zomer naar een vakantiehuis in de Ardennen en daar surfen en kijken we via Proximus en daar is de snelheid om te janken en zijn er zelfs helemaal geen HD zenders! heb er de afgelopen jaren al 3 verschillende gehuurd en was telkens Proximus en overal het zelfde. dus al bij al mogen we nog nie klagen hier...

0 Likes

Ziggo test nieuwe settopbox

@Ex-Netweter tja meehuilen met de bende is natuurlijk altijd het gemakkelijkste e 😉 ik ga er graag eens volle bak tegenin...

 

if you like it or not that's your problem 😁

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ziggo test nieuwe settopbox

@Ex-Netweter is het PSTN dat je bedoeld bij KPN of pairbonding of nog iets anders ????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Ziggo test nieuwe settopbox


@Ex-Netweter  schreef:

@Ex-Netweter tja meehuilen met de bende is natuurlijk altijd het gemakkelijkste e 😉 ik ga er graag eens volle bak tegenin...

 

if you like it or not that's your problem 😁


Ik denk dat er nog wel mensen zijn die je stijl maar matig appreciëren.

Je hoeft niet overal mee akkoord te gaan, bijlange niet, maar iemand vriendelijk aanspreken lijkt me niet zo moeilijk en kost bovendien niets.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.