Beantwoorden
Elly
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Smile! All I want for X-mas is YOU Star Wars Day On a roll...

aansluiten rca kabel digicorder naar versterker

Het is me duidelijk waar ik de rca kabel in moet steken op de digicorder, maar waar moet ie op de versterker ingestoken worden: zie foto.2019-12-17 14.45.49x.jpg

0 Likes
6 reacties
EdwinC
Professional Meerweter
Berichten: 116
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

aansluiten rca kabel digicorder naar versterker

@Elly: Ik zie geen foto, maar dat kan aan mij liggen.

Normaal sluit je de kabels kleur op kleur (wit op wit voor Links, rood op rood voor Rechts) aan op de AUX-ingang van de versterker.

Als het een oude versterker is, zou ook een TAPE- of MON-ingang aanwezig kunnen zijn.

 

Gewoon de digicorder aan zetten zodat je zeker een signaal hebt.

Rustig de kabels insteken op één van de ingangen van de versterker, liefst niet met de volumeknop te ver open.

Je kan daar eigenlijk niet veel verkeerd mee doen.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

aansluiten rca kabel digicorder naar versterker


@EdwinC  schreef:

@Elly: Ik zie geen foto, maar dat kan aan mij liggen.

...


@EdwinC @Elly heb de foto net goedgekeurd, die zal elk moment zichtbaar worden in de post. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Elly
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Smile! All I want for X-mas is YOU Star Wars Day On a roll...

aansluiten rca kabel digicorder naar versterker

Ik ben maar een leek op dat gebied. Ik heb de digicorder op een radiokanaal staan (999) maar waar ik de kabels ook maar in steek er verandert niets van geluid; de versterker staat momenteel op npo2 en dat blijft ook zo na het insteken van de stekkers.
Moet de antenne kabel dan afgekoppeld worden of moet deze gewoon in de wandcontactdoos blijven?
Kan ik ipv de rcakabel ook een hdmi-kabel gebruiken, dus hdmi van digicorder naar deze versterker?

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

aansluiten rca kabel digicorder naar versterker

Je zal de input van je versterker ook op bv de cd input moeten zetten, dus de rode en witte kabel in die cd ingang op je versterker vanachter en dan op je versterker kiezen voor cd input, nu zal die nog op de radio tuner staan.

zodra die op cd input staat zal je geluid moeten horen van de digicorder.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

aansluiten rca kabel digicorder naar versterker

@Elly 

Er zijn drie mogelijkheden: 

  1. SA-CD/CD
  2. TV
  3. VIDEO 1

Indien ik die keuze heb en er wordt geen gebruik gemaakt van de VIDEO 1, zou ik deze kiezen (je mag gerust een andere kiezen).

Wat je  wel  moet doen is die bron kiezen op de versterker.

Als ik het met een HDMI kabel zou doen, zou ik die insteken in VIDEO 2/BD en een tweede HDMI van OUT naar de tv.

 

Ik begrijp niet goed wat je exact bedoelt met


@Elly  schreef:

...

Ik ben maar een leek op dat gebied. Ik heb de digicorder op een radiokanaal staan (999) maar waar ik de kabels ook maar in steek er verandert niets van geluid; de versterker staat momenteel op npo2 en dat blijft ook zo na het insteken van de stekkers.

...


Ik begrijp dat je de digicorder afgestemt op 999, mag ik veronderstellen dat uw versterker ook een tuner heeft en dat die afgestemd is op npo 2?

Als mijn veronderstelling juist is, kan je alleen dat effect bekomen als je de bron op uw versterker hebt laten staan op de tuner. 

 

Elly
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Smile! All I want for X-mas is YOU Star Wars Day On a roll...

aansluiten rca kabel digicorder naar versterker

Dank je wel voor jullie antwoorden.
Het is opgelost, ik moest idd de versterker nog op cd zetten, dat was ik vergeten.