24748
netweters
|
152298
antwoorden
|
20688
vragen
|
Ik lees dat er een chromecast ethernet adapter bestaat, maar kan enkel hierover historische berichten vinden van 2015 en kan niet terugvinden waar ik dat zou kunnen kopen om een stabiele verbinding te krijgen met mijn chromecast
Wel, ik weet het niet of het aan de wifi ligt. Yeloplay app op android tablet hapert voortdurend via casting; maar stievee, vrt.nu, youtube, netflix geven nooit problemen. Dus dacht ik al eens te kijken naar het verbeteren van de verbinding naar de chromecast toe...
@lieven99 schreef:Wel, ik weet het niet of het aan de wifi ligt. Yeloplay app op android tablet hapert voortdurend via casting; maar stievee, vrt.nu, youtube, netflix geven nooit problemen. Dus dacht ik al eens te kijken naar het verbeteren van de verbinding naar de chromecast toe...
Ergens een beetje logisch. Al die dingen casten automatisch in SD kwaliteit. Yelo is HD. Dus als je met een zwakke wifi zit kan het dus zijn dat de stream niet voldoende is.
@igvfer schreef:
@lieven99 schreef:Wel, ik weet het niet of het aan de wifi ligt. Yeloplay app op android tablet hapert voortdurend via casting; maar stievee, vrt.nu, youtube, netflix geven nooit problemen. Dus dacht ik al eens te kijken naar het verbeteren van de verbinding naar de chromecast toe...
Ergens een beetje logisch. Al die dingen casten automatisch in SD kwaliteit. Yelo is HD. Dus als je met een zwakke wifi zit kan het dus zijn dat de stream niet voldoende is.
YouTube & Netlfix zijn 4K & soms zelfs 8K hoor VRT NU is 1080p & Stievie is een ramp. Yelo zit ergens rond 720p denk ik.
Ik heb de nieuwe chromecast gekocht (HD), en die geeft in elk geval geen problemen... Normaal als je wifi netwerk sterk is, mag je geen problemen hebben.
Er is ook een nieuwe tv app uit van telenet, maar die is enkel voor de nieuwe tv-box....
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het aan uw chromecast ligt, aangezien het andere wel deftig werkt.
Ik weet wel dat apps zoals netflix en youtube en dergelijk eerst bufferen, en dan streamen naargelang de schermgrootte...dat is een heel intelligent argoritme, als yelo dat niet doet, stuurt hij inderdaad heel veel data door...misschien komt het daardoor. Ik vermoed dat dit met de nieuwe app aangepast zal zijn.
PS : probeer eens via een bekabelde pc, via telenettv.be te casten naar je chromecast... just curious...
@m-jan20Ik meen hier al eens op het forum gelezen te hebben dat Yelo in HD stuurt tout court. Al die andere apps verlagen automatisch als ze zien dat de hoge resolutie niet naar behoren werkt. Ik meen zelfs een reactie van Suzy gelezen te hebben dat deze mogelijkheid in ontwikkeling is voor Yelo maar zeker nu nog niet gebeurt.
@igvfer schreef:Ik meen zelfs een reactie van Suzy gelezen te hebben dat deze mogelijkheid in ontwikkeling is voor Yelo maar zeker nu nog niet gebeurt.
Bedoel je hiermee dat Yelo (of de nieuwe Telenet TV app) vanaf nu ook zal aanpassen aan de wifi voor de kwaliteit?
Welke chromecast heb je?
Kun je ook eens proberen om een gsm of tablet op de plek te houden waar je chromecast in de tv steekt en zo een speedtest doen? Je kan dat bv met de speedtest.net app.
@SallyB de telenettv.be site optie is enkel voor testers van de telenetbox als die nog een gewone digicorder heeft zal hij de site niet kunnen gebruiken, dan moet die via de yelo site gaan 😉
spijtig, hoe kan ik lid worden van het testprogramma zodat ik die nieuwe digicorder kan gebruiken? (ik huur mijn digicorder)?
@Master-Magic schreef:@m-jan20 zeg maar tegen de zomer zoals het nu gaat met de bugs 😛
Ikzelf ondervind geen problemen met de box, maar als ik lees wat er o.a. bij u allemaal gebeurd nog veel werk aan de winkel!