Beantwoorden
lieven99
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your third party!

chromecast ethernet adapter

Ik lees dat er een chromecast ethernet adapter bestaat, maar kan enkel hierover historische berichten vinden van 2015 en kan niet terugvinden waar ik dat zou kunnen kopen om een stabiele verbinding te krijgen met mijn chromecast

14 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

chromecast ethernet adapter

@lieven99

 

Ik heb er nog een op amazon gevonden, voor de rest ook echt niet.

Zeker dat je niet met wifi kan werken?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
lieven99
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your third party!

chromecast ethernet adapter

Wel, ik weet het niet of het aan de wifi ligt. Yeloplay app op android tablet hapert voortdurend via casting; maar stievee, vrt.nu, youtube, netflix geven nooit problemen. Dus dacht ik al eens te kijken naar het verbeteren van de verbinding naar de chromecast toe...

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

chromecast ethernet adapter


@lieven99  schreef:

Wel, ik weet het niet of het aan de wifi ligt. Yeloplay app op android tablet hapert voortdurend via casting; maar stievee, vrt.nu, youtube, netflix geven nooit problemen. Dus dacht ik al eens te kijken naar het verbeteren van de verbinding naar de chromecast toe...


Ergens een beetje logisch. Al die dingen casten automatisch in SD kwaliteit. Yelo is HD. Dus als je met een zwakke wifi zit kan het dus zijn dat de stream niet voldoende is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

chromecast ethernet adapter


@igvfer  schreef:

@lieven99  schreef:

Wel, ik weet het niet of het aan de wifi ligt. Yeloplay app op android tablet hapert voortdurend via casting; maar stievee, vrt.nu, youtube, netflix geven nooit problemen. Dus dacht ik al eens te kijken naar het verbeteren van de verbinding naar de chromecast toe...


Ergens een beetje logisch. Al die dingen casten automatisch in SD kwaliteit. Yelo is HD. Dus als je met een zwakke wifi zit kan het dus zijn dat de stream niet voldoende is.


YouTube & Netlfix zijn 4K & soms zelfs 8K hoor Smiley Knipoog VRT NU is 1080p & Stievie is een ramp. Yelo zit ergens rond 720p denk ik. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SallyB
Professional Weetjesweter
Berichten: 26
Wereld gedichtendag Jij bent af! A born reader! Handje vol!

chromecast ethernet adapter

Ik heb de nieuwe chromecast gekocht (HD), en die geeft in elk geval geen problemen...  Normaal als je wifi netwerk sterk is, mag je geen problemen hebben.
Er is ook een nieuwe tv app uit van telenet, maar die is enkel voor de nieuwe tv-box....
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het aan uw chromecast ligt, aangezien het andere wel deftig werkt.
Ik weet wel dat apps zoals netflix en youtube en dergelijk eerst bufferen, en dan streamen naargelang de schermgrootte...dat is een heel intelligent argoritme, als yelo dat niet doet, stuurt hij inderdaad heel veel data door...misschien komt het daardoor.   Ik vermoed dat dit met de nieuwe app aangepast zal zijn.

0 Likes
SallyB
Professional Weetjesweter
Berichten: 26
Wereld gedichtendag Jij bent af! A born reader! Handje vol!

chromecast ethernet adapter

PS : probeer eens via een bekabelde pc, via telenettv.be te casten naar je chromecast...  just curious...

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

chromecast ethernet adapter

@m-jan20Ik meen hier al eens op het forum gelezen te hebben dat Yelo in HD stuurt tout court. Al die andere apps verlagen automatisch als ze zien dat de hoge resolutie niet naar behoren werkt. Ik meen zelfs een reactie van Suzy gelezen te hebben dat deze mogelijkheid in ontwikkeling is voor Yelo maar zeker nu nog niet gebeurt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

chromecast ethernet adapter


@igvfer  schreef:

Ik meen zelfs een reactie van Suzy gelezen te hebben dat deze mogelijkheid in ontwikkeling is voor Yelo maar zeker nu nog niet gebeurt.


Bedoel je hiermee dat Yelo (of de nieuwe Telenet TV app) vanaf nu ook zal aanpassen aan de wifi voor de kwaliteit? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

chromecast ethernet adapter

@lieven99

 

Welke chromecast heb je?

Kun je ook eens proberen om een gsm of tablet op de plek te houden waar je chromecast in de tv steekt en zo een speedtest doen? Je kan dat bv met de speedtest.net app.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

chromecast ethernet adapter

@SallyB de telenettv.be site optie is enkel voor testers van de telenetbox als die nog een gewone digicorder heeft zal hij de site niet kunnen gebruiken, dan moet die via de yelo site gaan 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
lieven99
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your third party!

chromecast ethernet adapter

spijtig, hoe kan ik lid worden van het testprogramma zodat ik die nieuwe digicorder kan gebruiken? (ik huur mijn digicorder)?

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

chromecast ethernet adapter

Momenteel worden er geen nieuwe testers aanvaard, de uitrol naar alle Telenet klanten is in het voorjaar van 2019 gepland. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

chromecast ethernet adapter

@m-jan20 zeg maar tegen de zomer zoals het nu gaat met de bugs 😛 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

chromecast ethernet adapter


@Master-Magic  schreef:

@m-jan20 zeg maar tegen de zomer zoals het nu gaat met de bugs 😛 


Ikzelf ondervind geen problemen met de box, maar als ik lees wat er o.a. bij u allemaal gebeurd Gefrustreerde smiley nog veel werk aan de winkel! 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes