Beantwoorden
andy666
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

opname digicorder kopiëren naar USB of PC

Is er intussen reeds een mogelijkheid om opnames van een digicorder te kopiëren naar een USB stick of pc?

Digicorder hebben maar een levensduur van ongeveer 2 jaar en na zoveel weigert Telenet nog steeds om de klanten de mogelijkheid te geven om hun opnames van de oude digicorder over te zetten op de nieuwe.

 

Mijn huidige digicorder hapert en zou dus binnen moeten maar ik heb 1 aflevering staan van de buurtpolitie waar mijn oudste dochter in mee speelt en die zou ik dus absoluut willen behouden!

 

Iemand tips?

0 Likes
16 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

opname digicorder kopiëren naar USB of PC

Nee dat is helaas niet mogelijk.

 

Hier heb ik onlangs wel een mogelijke manier gepost.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

opname digicorder kopiëren naar USB of PC

@andy666  het gaat misschien voor nu geen oplossing bieden maar de tv box heeft cloud opname. Bij een defect toestel behoud u dus altijd uw opnames. Maar ja daar heeft u nu niks aan.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

opname digicorder kopiëren naar USB of PC

Dat gaat wel met een video grabber. Als je even zoekt op het internet zal je genoeg modellen vinden bij de grote internetwinkels. De goedkoopste heb je al aan ongeveer 10 euro. Maar daar is dan mogelijk geen RCA verlengsnoer bij.

In de verpakking moet en een mannelijke scart steken met langs de andere kan de witte, rode en gele aansluitingen voor beeld en klank(wit en rood = klank, geel = beeld). Voor beeld kan je ook een s-video aansluiting gebruiken.  Hier kan je zien hoe dat eruit ziet en wat er moet zijn.

Onderaan links is de scart met 3 vrouwelijke RCA aansluitingen. Daarnaast rechts is de videograbber die je in een usb poort van de pc steekt en langs de andere kan eveneens 3 vrouwelijke rca aansluitingen heeft (er is ook een s-video aansluiting maar die kan je niet zien en is niet nodig indien de gele RCA gebruikt wordt). Boven is er een RCA verlangsnoer met langs beide kanten 3 mannelijke RCA aansluitingen. Deze komt dus tussen de scart en de video grabber.

Je moet ook kijken naar de kwaliteit van de uitvoer. Om het even hoe, vermits het van de scart omt is het maximaal een PAL signaal. Je kan dat ook gebruiken als je nog een oude video-tapes hebt en uiteraard ook nog een een video-recorder (dat wordt antiek, want wordt sinds een paar jaar nergens nog gefabriceerd). Zelf heb ik dat al gebruikt voor iets van een regionale zender, iemand die wou tonen aanwezig te zijn op een activiteit van een muziekzender, en andere aangelegenheden. 

De gratis software die er bij is, is wat het is. Kan de grabber een betere kwaliteit aan dan de software, overweeg eventueel een demo van een betalend product. 

video grabber.jpg

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

opname digicorder kopiëren naar USB of PC

Misschien kan je die ene aflevering van De Buurtpolitie kijken op VTM Go? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
andy666
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

opname digicorder kopiëren naar USB of PC

Iedereen alvast bedankt voor de antwoorden!

De TV box is inderdaad misschien een optie maar ik heb eerst via telenet eens navraagd hoe het dan zit met de connectiviteit tussen mijn 2e digicorder, de TV box en mijn digibox 🙂
Intussen heb ik een link gevonden van de bewuste aflevering van de buurtpolitie en ik ga vanavond eens proberen of ik die via de video downloader van Mozilla kan binnenhalen. Andere optie is inderdaad via de VTM Go App maar dan moet ik nog kijken of ik die op de pc kan krijgen.

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

opname digicorder kopiëren naar USB of PC


@andy666  schreef:

Andere optie is inderdaad via de VTM Go App maar dan moet ik nog kijken of ik die op de pc kan krijgen.


Je kan ook gewoon via je browser naar de website van VTM GO gaan en zo kijken, op je computer heb je geen app nodig daarvoor. Maar downloaden gaat daar volgens mij niet, ook niet via de app.

andy666
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

opname digicorder kopiëren naar USB of PC

Intussen contact gehad met telenet en blijkbaar is hun nieuwe TV box dus niet compatibel met hun digiboxen en digicorders. Je kan dus via je nieuwe TV box geen opnames opvragen van je digicorder.


0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

opname digicorder kopiëren naar USB of PC

@Hofkens, @andy666  Ik heb deze namiddag wat zitten uitproberen. Ik heb mij aangemeld op VTMGo. Ik gebruik Firefox met een add-on video downloadhelper.

Ik ben dus naar een aflevering van de buurtpolitie gegaan. Je klikt op afspelen en dan klik je vidaodownloadhelper. Je zal daar een 3 tal versies van deze aflevering zien telkens in een hogere resolutie. Je klikt op het pijltje naar rechts. Dan heb je een aantal opties o.a. snel downloaden, downloaden enz.. Je klikt op downloaden en je kiest niet om te downloaden via de browser. Je kaiest het andere en dan zal je nog een extra app moeten installeren. Volg gewoon de instructies. Je kan alles opslaan zodat je dit de volgende keer niet meer moet doen.

Via het tandwieltje onderaan kan je instellingen aanpassen. o.a. de locatie waar je opslaat. Standaard is dit c:/gebruikers/gebruiker/dwhelper. Maar je kan dit veranderen naar bvb. videos/mapnaam. Je moet wel eerst in verkenner een map aanmaken. Je kan geen map aanmaken als je de locatie verandert.

Nog bij vermelden. In de hoogste resolutie is zo'n aflevering van de buurtpolitie net geen 1GB. De een wat meer de ander wat minder.

Edit: Bij het terug afspelen krijg ik de melding dat de licentie verlopen is. En dat is minder natuurlijk.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
andy666
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

opname digicorder kopiëren naar USB of PC

Inderdaad, bij mij lukt het downloaden ook maar het afspelen niet. Ik ga nog eens testen met iets van een soort recorder of zo zoals je soms ziet bij tutorials.
(heb eerst gezocht naar seizoen 10, aflevering 39 via andere sites maar die bewuste aflevering heb ik niet gevonden)

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

opname digicorder kopiëren naar USB of PC

@andy666 je kan hem misschien kopen op dvd 😉 

https://www.mediamarkt.be/nl/product/_baeckens-books-de-buurtpolitie-seizoen-10-deel-1-dvd-1848363.h...


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
andy666
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

opname digicorder kopiëren naar USB of PC

Daar heb ik ook naar gekeken, op verschillende sites maar er staat enkel seizoen X deel Y, er staat dus nergens bij om welke afleveringen het specifiek gaat.

Ik heb intussen een screen recorder gedownload waarmee het wel gelukt is 🙂

Wardjeae
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

opname digicorder kopiëren naar USB of PC

Dit kan zeer makkelijk met een VIDEO TO PC kabel/software 

deze steek je in de scart van je digibox En de andere kant in je USB van pc of laptop 

dan speel je je programma af en dan neem je het als het ware op op je tv 

hier heb je een linkje 

kost je 50 euro voor de kabel en software licentie maar je bent er veel mee 😜 heb deze kabel ook 😉 weet wel dat het niet legaal is om zo deze opnames te verspreiden 

hieronder een link

https://www.magix.com/be/video/red-uw-videos/

0 Likes
schenoff
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! It's your second party! De kop is eraf!

opname digicorder kopiëren naar USB of PC

ik speel de opnames via  www.yelotv.be en dan met de windowstoets+g kan je je beeld opnemen net zoals een oude cassette overnemen. geen externe kabels of software nodig zo

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

opname digicorder kopiëren naar USB of PC


@schenoff  schreef:

ik speel de opnames via  www.yelotv.be en dan met de windowstoets+g kan je je beeld opnemen net zoals een oude cassette overnemen. geen externe kabels of software nodig zo


Je hebt dan wel een internet abonnement bij Telenet nodig.

 

Toch interessante tip.

0 Likes