41860
netweters
|
18374
gesprekken
|
19856
vragen
|
Ik heb een standaard Telenet modem (24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)) die netjes WIFI uitstuurt. Maar ik wil de vaste toestellen graag via de kabel, dus.
Uit de modem vertrekken 2x CAT5e kabels:
Probleemstelling:
Wat mis ik? Beide switches zijn nagelnieuw net zoals de CAT5e Kabels.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Wissel de twee switchen eens om. Verhuist het probleem mee met de omwisseling?
In dat geval heb je een probleem met deze switch. Mogelijk defect.
Test ook eens de kabels. Het is niet omdat ze nieuw zijn dat er geen probleem mee kan zijn. Het is misschien wel zo dat omdat ze nieuw zijn dat er een probleem mee kan zijn.
Ik heb idem opstelling maar iplv de switch een AP van telenet, werkt zonder problemen zowel wireless als wired.
Dag @louishufk, ik heb gedaan wat je me vroeg, alle kabels werken als ik rechtstreeks mijn computer met de modem verbind.
Vervolgens heb ik de 2 nieuwe switches gewisseld. De switch v/d woonkamer met die van het bureel. Remember: in de woonkamer werkt de Netflix SmartTV app perfect via de switch, dus die switches werken naar behoren, maar toch krijg ik hetzelfde resultaat op mijn computer:
Zonder switch dit = internet ja
Met gelijk welke switch dit = internet nee
Ik denk eerder dat het iets netwerk instellingsmatig moet zijn.
Kan je dan ook de netwerkkabel van de switch naar je tv eens uittrekken en alles herstarten.
Het zou me niet verbazen dat je geen verbinding maakt tussen de digicorder en uw tv. Haal die dubbele verbinding er eens tussenuit om te testen.
Bedankt @louishufk! Deel 1/2 is opgelost. In de woonkamer heb ik inderdaad de internet kabel met de digicorder eens losgekoppeld, digicorder opnieuw aangezet en de SmartTV handmatig ingesteld om de kabel te ontvangen. En dat deed het. We hebben terug TV voor dit weekend.
Nu rest enkel Deel 2/2 . De bureel situatie. Waarbij ik dus op mijn PC geen internet krijg (zie eerdere screenshots) via de kabel. De switch is exact hetzelfde type als de woonkamer. En reageert idem als ik ze omwissel. De kabels zijn allen ok. Ik krijg gewoon "unidentified network".
Schakel wifi netwerken eens uit op uw pc. Als je via een netwerkkabel werkt heb je dat niet nodig.
Ga op je pc ook naar instellingen/netwerk en internet/ethernet en selecteer netwerk.
Staat je netwerkprofiel op privé?
Zet dat anders eens aan.
@louishufk omdat het unidentified network is heb ik die optie prive-public niet als ik erop klik. Wel bij m'n wifi. (die ik netjes heb uitgeschakeld voor en na de screenshots)
@Arnie het is de meest basic unmanaged switch (zie model)
@Arnie de meest basis unmanaged switch (zie model link in eerste post)
@louishufk ik heb die optie private-public niet bij een unidentified network.
Ik heb enkele foto's afgewezen omdat je mac adres zichtbaar was.
Kan je eens proberen om via deze weg je netwerk in orde te krijgen:
Heb je in mijn telenet je netwerk al eens bekeken?
vreemd, als het geen smart (managed) switch is > switch defect ?
zou zeggen neem een korte patchkabel, switch bij modem en kijk eens als je met andere patchkabel internettoegang hebt via deze switch
> wel internet: probleem met utp
> geen internet: switch defect
ken natuurlijk de situatie niet, zijn heb nieuwe of recente switches dan lijkt het mij sterk dat deze defect is
weet je toevallig wat voor ip adres je krijgt ?
@Cru schreef:vreemd, als het geen smart (managed) switch is > switch defect ?
zou zeggen neem een korte patchkabel, switch bij modem en kijk eens als je met andere patchkabel internettoegang hebt via deze switch
> wel internet: probleem met utp
> geen internet: switch defect
ken natuurlijk de situatie niet, zijn heb nieuwe of recente switches dan lijkt het mij sterk dat deze defect is
weet je toevallig wat voor ip adres je krijgt ?
zie net dat het over nieuwe switches gaat 🙂
De screenshots die wel goedgekeurd zijn geven helaas geen informatie over de aangesloten switch.
Maar je geeft aan unmanaged. De PC, die verbonden is met de swtich, ontvangt dus gewoon een IP adres van de Telenet HGW, in het bereik 192.168.0.0 / 24.
Inderdaad misschien even het beste stap voor stap zaken uitsluiten. De kabel die vanaf de HGW tot aan de switch komt eens rechtstreeks aan een apparaat (digibox of laptop) aansluiten, en kijken of dan alles wel werkt. Vervolgens met switch; hebben alle verbonden apparaten problemen, of enkel maar één?
Indien alle, dan lijkt het toch een switch probleem te zijn.
Indien maar één, probeer eens een ander poort van de switch, of een andere kabel tussen switch en apparaat.