Beantwoorden
Joannes
Professional Beetjesweter
Berichten: 19
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Mijn telenet : Als ik klik op thuisnetwerk gebeurt er niets! Nog mensen met dit probleem?

mvg

 

Titel gewijzigd door Marie4 (mod) | Vorige titel: Mijn telenet en thuisnetwerk

476 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Hopelijk werkt het morgen voor jou,,en de anderen die er ook problemen mee ondervinden,Telenet werkt vanavond tussen 20h en morgenavond 20h aan verbeteringswerken.

Dus 'Mijn Telenet'24H niet beschikbaar.

Ps.Wij Netweters kunnen dit probleem niet oplossen,wel kijken er mensen van de klantendienst hier mee.

Bel ons op 015 66 66 66 en kies optie 2. Een medewerker beantwoordt zo snel mogelijk je vraag.

Hier in de Limburg geen probleem,alles werkt naar behoren.

Peter_DM
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Wereld gedichtendag Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Vraag me af of ze weten hoeveel mensen er last van hebben?

- melding via whatsapp, weinig zeggende reactie

- melding via web form geen reactie

- telefonisch: 37 minuten on hold (op moment dat ze zelf aangeven als lage bezetting)

Deze netweters dan maar eens geprobeerd omdat ik tweede keer (nu dus) ook on hold stond voor aantal minuten al.

Al blij dat ik niet alleen ben 

 

BeeVeeDee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Hallo,

 

Ik heb al enkele jaren enkele port forwarding regels toegevoegd. Nu zou ik er nog ene willen toevoegen en enkele verwijderen. Alleen krijg ik altijd een fout wanneer ik op Wijzigen klik: "Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw.". Heeft nog iemand die ervaring en een idee wat hier aan te doen. Via de Telenet Whatsapp kreeg ik alleen mee het hier na te vragen of tegen betaling een technieker te laten langskomen (een technieker laten langskomen lijkt me een beetje overkill voor instellingen). 

 

Mogelijke oorzaak zou kunnen zijn dat ik twee oude regels heb staan waarbij in het veld "Externe poort "de start- en eindpoort gelijk zijn wat niet mag (ooit was dit geen probleem). Echter deze met de fouten verwijderen lukt ook niet. Verwijdert "Terug naar standaardinstellingen" de regels ook? Ik heb schrik om het gewoon te proberen en dat de huidige regels verwijdert zijn en dat ik ze dan niet opnieuw kan toevoegen + de ene extra. 

 

Mvg,

 

Bjorn

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Voor de externe poort mogen start en eindpoort dezelfde zijn. Zeker als het maar 1 poort is. Dat kan geen kwaad. Wat is juist de regel die je wil maken? En was dit vandaag? Want er waren wel werkzaamheden. Je kan wel niet 2x dezelfde poort naar een verschillend IP adres sturen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BeeVeeDee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Ben dit al een 2 weken aan het proberen. Vandaag was het ook maar evengoed 3 dagen geleden.

 

De werkende portforwardingregels zijn wel allemaal naar hetzelfde interne ip maar telkens andere poorten, het is gelijkend op onderstaand voorbeeld:

 

192.168.0.147 6100-6101  -> 6100 - TCP

192.168.0.147 6200-6201  -> 6200 - TCP

192.168.0.147 6300-6301  -> 6300 - TCP

...

192.168.0.147 6500-6501  -> 6500 - TCP

en nu wil ik toevoegen:

192.168.0.147 6600-6601  -> 6600 - TCP

 

ik heb wel nog 1 oude forwardingregels met dezelfde poorten als hierboven maar naar een ander intern IP adres dat niet meer in gebruik is:

192.168.0.124 6300-6301  -> 6300 - TCP

deze mag weg maar krijg ik niet weg evenals nog een andere die niet meer in gebruik is.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Probeer eens de oude regel die weg mag gewoon is aan te passen met de nieuwe die je wil gebruiken en op opslaan te drukken?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

BeeVeeDee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Geen succes. Net nog eens geprobeerd voor de zekerheid.

 

Zitten de regels in de modem zelf, of centraal ergens bij Telenet? Indien in de modem is er een factory reset van de modem mogelijk?

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

De poorten die jij hebt toegediend zijn via jouw modem zelf. Telenet blokkeert een bepaald aantal poorten maar staat los van dit.

Normaal gezien zou jij je regels moeten kunnen wissen en toevoegen of aanpassen. Ik zou dingen willen testen maar ik kan de eerste paar uur niet op mijn telenet vanwege aanpassingen op mijn telenet. Mss dat dat bij u ook het geval is, aloewel ik twijfel omdat je zegt dat dit al langer bezig is.

Ik dacht (ben niet zeker) dat je modem naar fabrieksinstellingen kunt zetten via mijn telenet.

Indien dit niet mogelijk is, kan je met een tandenstoker of dergelijke achteraan de modem in een heel klein gaatje met een bolletje in erin kunnen prikken. Blijf op dat bolletje duwen tot alle lichtjes uit en aangaan en laat dan los. Normaal gezien is dan je modem gereset.

Let wel op dat alle aanpassingen die je op de modem hebt toegepast gereset zijn. Bv aangepaste wifi namen of paswoorden, regels van poorten enz. Als je twijfelt kun je altijd screenshots nemen van je instellingen.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

jorandirkzwager
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Wereld gedichtendag Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Ik heb exact hetzelfde aan de hand maar dan met poort 443 naar 8123. 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

@BeeVeeDee  Welke foutmelding krijg je? Als dit niet mogelijk is dan zal er toch iets mis zijn bij Telenet en moeten zij verder kijken. Niet vergeten helemaal onderaan op wegschrijven of iets dergelijks te klikken. Ze zijn dit WE wel aan het werken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Idd, ze zeggen op mijn telenet dat klantendienst toe is t.e.m 20u. Maar geraak ondertussen niet op mijn telenet, en op de telenet app zeggen ze ook dat ze aan het werken zijn.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

BeeVeeDee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Het is altijd deze foutmelding of beter gewoon boodschap want dit zegt niets. "Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw."

BeeVeeDee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Beste,

 

In Mijn Telenet vind ik enkel terug naar Standaard instellingen maar dit heeft niets opgelost. Ik zal met het hardresetten een van komende dagen op de modem proberen. Wifi is geen issue, is modem zonder wifi.

 

Allen alvast bedankt voor de tips.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Een regel die je wil wissen zet je eerst als niet actief, opslaan, effe geduld hebben, dan alle waarden op de niet actieve regelwissen, opslaan. 

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Ja maar zelfs de regel gewoon aanpassen en opslaan lukt hel niet zei hij

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.