Beantwoorden
De_Lange
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Access point niet meer te zien in mijn telenet

Hallo allemaal,

 

Ik heb sinds vorige week de nieuwe, snelle WIFI6 modem. Die werkt naar behoren, maar nu kan ik mijn access point niet meer zien in mijn telenet of de telenet app. Ik heb geen pods ofzo geïnstalleerd, enkel de oude modem vervangen door een nieuwe. De telenet hulplijn heeft geen idee waarom dit zo is. Ik heb de AP al even uitgetrokken, teug ingestoken, reset gedaan, noem maar op,... maar niets helpt. Iemand een idee hoe dit komt, of nog mensen met dit probleem? Ik krijg op mijn telenet wel volgende opmerking, maar geen idee of dit enkel bij mij is, of eerder algemeen is.

 

De_Lange_0-1680847279653.png

 

0 Likes
17 reacties
Bartie
Freshman Meerweter
Berichten: 57
De vernieuwde WIGO? Laat de zon in je hart! De vlam zit erin. Wereld gedichtendag

Access point niet meer te zien in mijn telenet

Je hebt geen WiFI6 modem maar een router.

Op mijn telenet ga je nooit toestellen zien die na een router geplaatst worden tenzij je bridging inschakelt.

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Access point niet meer te zien in mijn telenet

Het belangrijkst is: werkt het AP nog naar behoren? Het zien van het AP of powerlines in mijn Telenet is meestal bijkomstig, uiteraard tenzij je een instelling moet veranderen. Dus mijn raad is gewoon effe wachten en ze zullen wel plots weer verschijnen op mijn Telenet.

Moet er echt iets verandert worden aan de instellingen van je AP, vraag dan aan Telenet om die aanpassing te doen.

0 Likes
De_Lange
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Access point niet meer te zien in mijn telenet

Bedoel je met bridging één wifi netwerk? Zoja, dat is zo en is ook altijd zo geweest.

0 Likes
De_Lange
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Access point niet meer te zien in mijn telenet

Jep, die lijkt toch zijn ding te doen. Ik kan het signaal zien via een andere app dan de telenet app, dus het access point lijkt te werken. 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Access point niet meer te zien in mijn telenet


@Bartie  schreef:

Je hebt geen WiFI6 modem maar een router.

Op mijn telenet ga je nooit toestellen zien die na een router geplaatst worden ....


Verkeerd antwoord.

Telenet Powerlines en Telenet Access AP's zijn wel degelijk zichtbaar via Mijn Telenet, zowel achter een Telenet HGW, als achter je eigen router.

Dit omdat deze toestellen zelf verbinding maken met Telenet ("calling home").


@Bartie  schreef:

... tenzij je bridging inschakelt


Wat heeft bridging hier mee te maken???

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Access point niet meer te zien in mijn telenet

@flip1953 

Je hebt in theorie gelijk maar helaas, in de praktijk is het momenteel, zoals met veel dingen van Telenet, helemaal in de soep. Ikzelf bvb, kan in "mijn Telenet" wel zien dat ik achter mijn eMTA modem en eigen router een set WiFi powerlines van Telenet heb staan. Dus ... ik kan zien dat ze er zijn ... Maar ik kan ze niet meer beheren, zoals vroeger. Dit sedert ik de nieuwe lay-out heb "gekregen" ...

Onder "beheren" versta ik hoofdzakelijk: SSID en kanaal aanpassen, 2,4 en 5 GHz scheiden of samenvoegen. Zolang ik daar geen behoefte aan heb is de "storing / panne" dus niet erg. Maar dat is dus voor anderen wellicht wel het geval ..

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Access point niet meer te zien in mijn telenet

Los van de huidige problemen, was mijn antwoord gericht aan @Bartie die beweerde dat je die toestellen nooit kan zien via "Mijn Telenet" als deze achter een router staan. En dat is duidelijk onjuiste info ...

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Access point niet meer te zien in mijn telenet

@flip1953 

Klopt, dat heb ik toch ook als eerste aangegeven. Dat je gelijk hebt ....

Ik heb enkel willen verduidelijken dat het goed mogelijk is dat dit bij sommigen momenteel toch niet goed gaat werken ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bart_79
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Jij bent af! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Access point niet meer te zien in mijn telenet

Ik had exact hetzelfde probleem, na mijn nieuwe WiFi6 modem geinstalleerd te hebben kon ik mijn access point niet meer zien in mijn telenet/telenet app. Het was dus ook niet meer  mogelijk om deze te configureren. De snelheid was plots ook niet wat het vroeger was, ik haalde amper 100Mbps op het AP. Uit frustratie ben ik de AP gaan omruilen naar zo een nieuwe pod... maar helaas kan ik de pod niet registreren. Het is alsof Telenet niets zelf test en hun klanten met brol die niet werkt opzadelt. 

0 Likes
De_Lange
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Access point niet meer te zien in mijn telenet

Ik heb ook de indruk dat de snelheid naar beneden gegaan is bij mij AP. Bedraad aan het AP haal ik iets van 500 Mbit/s, maar via wifi is dit een pak minder, terwijl ik met de nieuwe modem wel mooie snelheden haal. Ik heb helemaal geen zin in pods waarvoor ik überhaupt dan nog eens moet bijbetalen.

Bij de telenet klantendienst weten ze niet hoe ze dit moeten oplossen 🙄

0 Likes
Ex-Netweter
 

Access point niet meer te zien in mijn telenet


@Bart_79  schreef:

Het is alsof Telenet niets zelf test en hun klanten met brol die niet werkt opzadelt. 


Dat is steeds jouw eigen keuze. Op de markt is kwaliteit beschikbaar, maar dan moet je rondkijken, onderzoeken en vergelijken. Je zadelt jezelf met brol op.

Een Wifi-netwerk opbouwen doe je ook steeds met één Wifi-zender per keer. Als je modem Wifi uitzendt, dan start je daarmee.
Pas als de Wifi onvoldoende is, kan je een extra Wifi-toegangspunt plaatsen op een plek waar je Wifi gebruikt.
Eventueel schakel je de Wifi op de modem ook volledig uit wanneer die modem zich in de kelder, gang, garage of bezemkast bevindt.
Je plaatst het Wifi-toegangspunt best centraal op de plek waar je Wifi effectief gebruikt.

Het mixen van Wifi 6 met Wifi 5 kan ook snelheidsproblemen opleveren. Je kan beter een Wifi-zender uitschakelen dan er één te veel te plaatsen. Alle Wifi-zenders moeten dezelfde bandbreedte met elkaar delen, dus in zekere zin kunnen ze elkaar daarbij hinderen met snelheidsverlies tot gevolg.
Als je écht meerdere Wifi-zenders nodig hebt en geen extra maandelijkse kosten wil, koop dan een Wifi 6-mesh pack en schakel de Wifi van je provider volledig uit.

0 Likes
Bart_79
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Jij bent af! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Access point niet meer te zien in mijn telenet

Telenet verkoopt een totaal oplossing waar ik wel degelijk voor betaal, en die oplossing moet gewoon werken.

De vergelijking dat ik mezelf met brol opzadel is dus gewoon onzin.

Ik zou inderdaad zelf de hardware kunnen kopen, uitzoeken, troubleshooten, etc, maar dat is nu net niet wat ik wil. Ik huur de infrastructuur van Telenet nét owv de service, gratis upgrades, support, etc die je ervoor krijgt. 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Access point niet meer te zien in mijn telenet


@Bart_79  schreef:

 

De vergelijking dat ik mezelf met brol opzadel is dus gewoon onzin.


Het is de realiteit. Of je dat nu graag hoort of niet. Jij hebt Wifi-apparatuur in huis genomen die slecht werkt.
Als je niet krijgt wat je wil bij Telenet, dan heb je de verkeerde leverancier gekozen.

Er zijn meer dan genoeg andere bedrijven die Wifi-apparatuur verkopen en service op de verkochte apparatuur bieden.
Jij maakt de keuze voor Telenet. En jouw keuze is volledig vrij.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Access point niet meer te zien in mijn telenet

Off-topic

Hoe kan jij daar nu over oordelen?

En altijd datzelfde afgezaagd liedje met een kommentaar die waarbij je de schuld legt op diegene met een probleem.