Beantwoorden
tgc_9012
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Wereld gedichtendag Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Vorige week ben ik overgeschakeld naar Oneup. Aangezien mijn internetsnelheid niet in de buurt kwam van de geadverteerde 1000 mbps nam ik contact op met Telenet. Er werd mij gezegd dat ik mijn modem moest omruilen voor een nieuwere versie (CH8568LG). Ik heb deze 4 dagen geleden geïnstalleerd en sindsdien heb ik geen internet meer.

De klantendienst meldt mij dat er iets verkeerd gelopen is bij de activatie van de modem en dat de technische dienst de modem manueel moet activeren. Dit duurt ondertussen al 4 dagen en telkens ik bel zegt men dat ik moet wachten.

Zijn er nog klanten met een gelijkaardige ervaring die me kunnen zeggen hoe lang dit nog kan duren?

0 Likes
27 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Activering nieuwe modem duurt erg lang

@tgc_9012 je ga misschien best eens met de 3 Mac adressen dat je vind op de modem vanachter en die normaal op de doos ook moet staan eens in een telenet shop langs en vraag hen om deze nog eens juist door te geven, er is waarschijnlijk iets fout gegaan bij de activatie van je modem in het nieuwe systeem.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Neem je modem mee naar 'n Telenet  center in de buurt

Laat hem daar activeren,bij thuiskomst kan je internetten.

0 Likes
tgc_9012
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Wereld gedichtendag Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Ik ben gisteren langs geweest. Ze vertelden me dat het activatieproces zo opnieuw vanaf 0 gestart zou worden en dat ik dan opnieuw achteraan de wachtrij voor activatie zou komen. Ik heb vriendelijk bedankt.

De verkoper vertelde ook dat ze momenteel erg veel problemen hebben bij het activeren.

Met dergelijk nieuws ben ik natuurlijk niet veel als iemand die van thuis uit werkt en dringend internet nodig heeft.

0 Likes
tgc_9012
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Wereld gedichtendag Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Ze vertelden me dat zij in de winkel niet meer konden activeren omdat het activatieproces al gestart was. Ze konden het wel opnieuw beginnen maar dan zou ik terug achteraan de wachtrij komen.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Activering nieuwe modem duurt erg lang

 

Van achter aanschuiven,bij een nieuwe poging,kan het nog gekker je wacht nu al 4 dagen.

0 Likes
dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Raar. Ik naar de telenet shop, nieuwe modem, medewerkster achter de desk heeft de modem geactiveerd, ik kwam thuis, alles ingeplugd , en 10 minuten later alles in orde. De instellingen van de oude modem waren netjes overgezet naar de nieuwe. Ik zou eens naar een andere telenet shop gaan, of eens bellen op voorhand.

0 Likes
tgc_9012
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Wereld gedichtendag Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Net gebeld naar een andere telenet winkel. Hij kon geen nieuwe modem activeren als de vorige nog niet actief is.

Pure kafka dit.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Ze kunnen dat activatie proces gemakkelijk stoppen .

Dikke lulkoek na 5 dagen.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Dat bellen werkt niet altijd naar telenet shop.

Bv in Mechelen kun je niet bellen en moet je op "goed geluk" stad zelf in.

Toen ik vroeg of ze geen nr hadden, zeide: " Nee, en gaan we ook niet doen. Voor technische fouten enzo bel je naar telenet zelf, hier zijn we er voor de toestellen enzo, en we willen er zijn voor de mensen hierbinnen en niet continue te lopen bellen terwijl jij moet wachten als je hier aan tafel zit tot we gedaan hebben met bellen"

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Klopt 100% Telenet centers nemen geen telefoon op.

0 Likes
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 60
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Met de laatste activatie ook problemen gehad. 

 

Was modem gaan ruilen, kreeg nieuwe en normaal na een paar uur alles in orde. 

 

Toch niet. Was iets mis gegaan met de activatie (op een zaterdag), klantendienst gecontacteerd.

 

Was iets misgelopen met de activatie en stuurden het door naar de technische dienst.  Die kregen het eerst ook niet opgelost.  Nieuwe modem gaan vragen hielp niet aangezien activatie dan ook nog vast zat.

Telkens zei de klantendienst, dat het vlug in orde zou komen.. Maar toch niet.  Kreeg als antwoord dat technische dienst er nog steeds met bezig was. 

 

Uiteindelijk... 1,5 weken zonder internet, enz.. Eer ze het opgelost kregen 

tgc_9012
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Wereld gedichtendag Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Bedankt voor jouw feedback. Dit is dus exact dezelfde situatie.

Mag ik vragen of je hiervoor gecomponeerd bent geweest door telenet? Ik ben niet van plan om te betalen voor de periode waarin ze mij geen diensten leveren.

0 Likes
danchrista
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Hier ook veel problemen gehad met een verhuis, digicorder was verdwenen uit mijn pakket. Klantendienst gecontacteerd. Ging vlug in orde komen. Uiteindelijk heeft het 3 weken geduurd. Klantendienst is een ramp (vele malen gebeld en berichten via whatsapp) ging iedere keer vlug in orde komen of moest een beetje geduld hebben. Eens alles werkt dan blijft het werken, maar als er iets mis gaat met een verhuis, activatie van modem enz... dan kan je lang wachten op een oplossing.

0 Likes
Kcquipor
Freshman Meerweter
Berichten: 62
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Op Reddit kwam ik deze post tegen: 

https://www.reddit.com/r/Belgium2/comments/109ylq7/telenet_distributor_rant/?utm_source=share&utm_me... blijkbaar loopt de back-end van Telenet helemaal in de soep de laatste tijd en lopen ze allemaal als een kip zonder kop daar, triestig om te lezen en kan wel veel verklaren al de problemen de laatste tijd.