Beantwoorden
amlbl
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Adresboek synchroniseren met Google account

Ik wil mijn telenet adresboek synchroniseren (dus niet alleen import/export) met de contacten die ik in Google onderhoud. Kan tot mijn spijt hier nergens info over vinden. De telenet helpdesk verwijst mij naar De Netweters.

Dank bij voorbaat voor eventuele tips.

Tags (1)
0 Likes
11 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Adresboek synchroniseren met Google account

Google ondersteunt Carddav

Telenet ook.

Uitdaging is nu, hoe laat ik die twee met elkaar syncen. Weet niet of dit kan.

 

FYI 

https://www.netweters.be/t5/E-mail/Hoe-je-Telenet-Webmail-contacten-synchroniseren/m-p/60741?advance...

 

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Adresboek synchroniseren met Google account

Dit is ook een van de redenen waarom ik het Telenet emailadres (en bijgevolg ook webmail) niet gebruik.

- gmail kan je houden als je ooit van Provider verandert. Dus alle contacten komen daarin

- telenet adres gebruik ik nooit, maar ik haal die vanuit gmail wel op, just in case er daarop iets arriveert

 

Nu stel dat je toch je Telenet adres wil gebruiken kan je op je Smarthone 2 carrdav accounts aanmaken, eentje naar Gmail en de andere naar Telenet.

Een Iphone is dan zo slim genoeg om eventuele duplicates te presenteren als 1 contact.

 

PS: je originele vraag: direct contact sync tussen gmail en telenet is niet mogelijk.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Adresboek synchroniseren met Google account

Als je Gmail gebruikt, dan leest Google mee (uitgaande én inkomende berichten) en ze weten wie in je adresboek staat, ook al zijn dat misschien mensen die hun emailadres liever niet met Google delen. Hun diensten zijn misschien gratis, maar hun gebruikers zijn het product.

 

Neen, dan liever een eigen domein met mailhosting. Zowel webmail als catchall voor 25 euro per jaar en ik maak zoveel aliassen aan als ik wil.

 

(Sorry voor de off-topic.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Adresboek synchroniseren met Google account

Dat is een keuze, gratis bestaat niet idd.

Maar de vraag was of het technisch kan.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
amlbl
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Adresboek synchroniseren met Google account

Ls,

Allen alvast bedankt.

 

SB,

Ik ben inderdaad ook gevoelig voor je argument commerciële uitbuiting. Open source en eigen beheer spreekt mij dan ook al heel mijn IT carriere (sinds '74) aan. Zo ben ik oorspronkelijk ook bij Google beland, als vroege reactie tegen de IBM's en Microsoft's. Spijtig genoeg breekt die beweging niet of onvoldoende door. Blijft dus de realiteit. Ook Telenet ea zijn commercieel gericht en vermijden van het aftappen en gebruiken van onze data lijkt momenteel moeilijk haalbaar. Alles ligt te grabbel.

 

Steven-E,

De vraag was dus inderdaad naar de technische haalbaarheid. Ik twijfel daar inderdaad aan, los van zeer specifieke deeloplossingen met bv CardDav.

 

Coclusie: het zal dus een periodieke export/imprt kwestie worden.

 

mvg

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Adresboek synchroniseren met Google account

Op pc beheer ik mij adresboek en mijn agenda in Thunderbird. Met MyPhonExplorer synchroniseer ik enkel met mijn smartphone en tablet (beiden android).

Beiden zijn enkel lokaal. Geen synchronisatie met de één of andere cloud, ook niet met google. Om enkel een lokale agenda te gebruiken vraagt bij de installatie van een nieuw android toestel een kleine inspanning. Regelmatig doe ik een sync tussen mijn drie toestellen. Verander ik van pc, (nieuwe computer), volstaat een sync met één van mijn androids om bijgewerkt te zijn.

Om op het even van mijn drie toestellen kan ik om het even welke aanpassing doen aan mijn agenda of aan mijn contactpersonen. Met twee sync's staan mijn drie toestellen gelijk. 

Met de synchronisatie geef je op wie laster is of beiden. Bij het voorstel dat je dan krijgt kan je voor elk individueel item een andere synchronisatie optie kiezen.

MyPhoneExplorer is een gratis programma. Je kan een donatie geven aan de auteur.

 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Adresboek synchroniseren met Google account

@amlblWaarschijnlijk kan je wel een of ander scriptje schrijven? Ik kan er wel eens naar kijken (als je me eraan helpt te herinneren).

 

Om even off-topic over Open Source te beginnen, ik heb wel het gevoel dat het meer bij IT'ers (studenten) speelt dan vroeger. Ik ben er zelf ook heel hard mee bezig, maar ik ben niet echt een referentie door mijn studentenvereniging. 😛

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
amlbl
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Adresboek synchroniseren met Google account

Beste Principis,

Als je me hiermee op weg zou kunnen helpen, graag, want Windows scripting is/was niet mijn ding.

Thks

mvg

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Adresboek synchroniseren met Google account

@amlbl 

 

Ik ben er al even mee bezig geweest maar om de een of andere reden krijg ik geen contacten via carddav uit webmail.

 

Ik kan ze wel via csv ophalen maar dan moet ik nog eens zien hoe ik dat naar carddav kan omzetten voor Google.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
amlbl
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Adresboek synchroniseren met Google account

@Arthur2 

 

Is export (uit Google) en import (in Telenet Webmail) mbhv csv, maar dan onder controle van een Windows script, misschien een haalbare kaart?

mvg

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Adresboek synchroniseren met Google account

@amlblSorry voor de late reactie, het is hier nogal druk 😉

 

Vanuit Google naar webmail moet lukken. Laat je me weten of het nog nodig is? Dan kijk ik er naar wanneer ik kan.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.