Beantwoorden
Wim11
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Dag van de Chocolade Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Alarm/camera's onbereikbaar van buitenaf sinds CV8560E

Hallo,

 

Men is vandaag een nieuwe modem komen plaatsen van Telenet. De telenet docsis 3.1 modem.

Ik heb mijn eigen router NETGEAR Nighthawk met portforwarding instellingen voor mijn camera en alarmsysteem.
Sinds die nieuwe modem geïnstalleerd werd, heb ik geen toegang meer van buitenaf via mijn GSM naar mijn alarmsysteem en camerasysteem.
Kan die modem niet als modem only ingesteld worden, waarbij de instellingen van mijn eigen router actief blijven?
Of moet ik iets veranderen in de geavanceerde instellingen van de Docsis modem?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Telenet docisis 3.1 modem

0 Likes
20 reacties
Wim11
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Dag van de Chocolade Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Alarm/camera's onbereikbaar van buitenaf sinds CV8560E

Ik begrijp dat het voor Telenet extra werk kan betekenen om alles wat na de Telenet-Modem komt ook aan te passen aan die nieuwe Telenet modem die ze plaatsen. Maar hoeveel betalen we Telenet niet per maand om een goede dienstverlening te bekomen? Als Telenet zelf voor die service in staat, zullen ze zichzelf wel organiseren zodat alles vlekkeloos verloopt, en dat hun modems duurzaam zijn, toekomstgericht, enz... zodat ze nog zelden moeten langs komen bij hun klanten. Na deze ervaring ben zelfs ik al voldoende onderlegd om te weten wat er moet gebeuren wanneer ze dezelfde router nogmaals vervangen ingeval van defect. Ik heb screenshots gemaakt van de huidige Telenetmodeminstellingen. Hoe moeilijk kan het zijn om een Telenet technieker dat aan te leren? Uiteindelijk heb ik maar een eenvoudige configuratie bestaande uit een standaard Telenet modem en een particuliere router (alle andere toestellen in de woning worden automatisch door mijn eigen router gestuurd, technisch gezien spreken we over slechts 2 toestellen die moeten kunnen communiceren: de Telenet modem en mijn eigen router). Mijn vaste computerwinkel heeft via TeamViewer mijn scherm overgenomen, en alles in 15 minuten tijd geanalyseerd en gefixt. Mijn thuisconfiguratie kenden ze niet (laat staan dat ze weten dat ik een alarm en camerabewaking heb aangesloten op het internet via mijn eigen router), die klantengegevens houden ze niet bij in hun systeem. Omdat ik alle hardware bij dezelfde winkel koop, heb ik niet moeten betalen voor deze service. Had ik wel moeten betalen, dan was dat aan een uurtarief van 60 euro excl BTW = 15 euro +BTW geweest. Is dat teveel voor Telenet, wetende dat ik maandelijks net geen 100 euro betaal?
Wat als het de wekelijkse sluitingsdag was van die computerwinkel? Dan zaten we met 4 technisch werkloos thuis. Hoeveel zou dat kosten?
Ik begin meer en meer te zeggen: "Less is more". Hoe méér technologie je in huis haalt, hoe méér miserie je op je nek haalt. Wat als straks alle huishoudtoestellen en je elektrische wagen(s) toegang krijgen tot het internet, al dan niet om stroom af te nemen wanneer er wind of zon is? Ik begin er alvast niet meer aan. Ik ben nochtans maar 52 jaar. Mijn ouders van bijna 80 jaar zijn er al lang vierkant gerust in. Dit is bovendien de hoofdreden waarom ik weiger zonnepanelen te leggen. Nog iets waarmee je miserie kan hebben. Terwijl je probleemloos stroom via Engie bekomt.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Alarm/camera's onbereikbaar van buitenaf sinds CV8560E

@igvfer een niet onbelangrijk detail: Telenet heeft op eigen initiatief de modem vervangen.

 

Ik vind dat @Wim11 in dit geval gelijk heeft. Telenet komt zijn eigen installatie wijzigen, zonder dat de klant hier om gevraagd heeft. De klant mag in dat geval imho abstractie maken van alle onderliggende technische details en een transparant eindresultaat verwachten = alles moet werken zoals het werkte vóór de vervanging van de modem.

Als dat niet zo is, moet Telenet ten minste de moeite doen om de issues te verhelpen, en niet de verantwoordelijkheid doorschuiven naar de klant of verwijzen naar de Netweters.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RealBuRn
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Alarm/camera's onbereikbaar van buitenaf sinds CV8560E

Voor diegenen die naar de DocSys 3.1 E-Router overstappen: opgelet. Wanneer je een oude modem only docsis 3.0 EMTA (dus géén router of wifi router) overstapt naar een docsis 3.1 wireless router (ik zet er opzettelijk router/modem bij omdat bij de telenet helpdesk de 3.1 door verschillende medewerkers beschouwd wordt als een modem en niet als een router)!!

Volgende meegemaakt (en nog steeds ongoing): EMTA 24x8 docsis 3.0 omgewisseld naar model CV8560E omdat ik de MAC bridging nodig had. Kom ik thuis: geen settings te bespeuren in "Mijn Telenet". Helpdesk gebeld.

Medewerker 1 (vorige vrijdag): 24 uur wachten. Foutje in systeem

 

Medewerker 2 (vorige zondag): vriendelijke dame die me zei dat ik op maandag terug moest bellen omdat er fout in het systeem zat waardoor settings niet zichtbaar waren (dus: correct)

 

Medewerker 3: (vorige maandag): nee meneer, zei die, je hebt een modem only, die heeft geen instellingen (!?!). Hij overtuigde me dat ik het model CH8568LG  (met wireless) moest nemen. Na wat browsen belde ik helpdesk opnieuw, omdat ik dit absoluut niet geloofde (model CH8568LG heeft gegarandeerd géén MAC passthrough setting

 

Medewerker 4: (Ook vorige maandag): die had blijkbaar de tickets gelezen en begon al meteen vragen te stellen waarom ik in godsnaam een publiek IP adres op mijn eigen router wou. Ik legde hem uit dat het ivm werk was en dat ook vele collega's dit gebruikte. Vroeg hij meteen naar telefoonnummers van mijn collega's. Ik weigerde beleefd en zei dat ik die info niet kon vrijgeven, waarna hij dreigde het gesprek te beeindigen omdat ik steeds in herhaling viel. Uiteindelijk, na 15 minuten, had hij door dat er wel degelijk iets fout was en hij zei om om te wisselen naar de CH8568LG omdat dat automatisch het backend systeem zou triggeren om ervoor te zorgen dat ik de settings van de router te zien zou krijgen. En die dan nadien terug in te wisselen naar de CV8560E. Zo gezegd zo gedaan: ik heb nu de CH8568LG, ik kan aan de settings in "Mijn Telenet", maar zoals verwacht, geen MAC passthrough (dus medewerker drie was compleet fout)

 

Medewerker 5: (Vorige woensdag, na wissel van de router naar CH8568LG): die wist meteen waarover ik het had, verwees me meteen naar "netweters", en wist me tot in kleinste detail te vertellen hoe ik de router zou moeten instellen eens ik de CH8568LG weer omgewisseld had naar de CV8560E). Dikke pluim voor die medewerker dus.

 

Dan sprak ik gisteren met een ex-telenet medewerker. Die wist me te vertellen dat medewerker 3 en medewerker 4 me eigenlijk hadden moeten doorschakelen naar second line helpdesk (de mensen met technische kennis) en dat die wel degelijk het nodige kunnen doen zodat je via "Mijn Telenet" meteen aan de settings van de router kan mocht dat per ongeluk initieel niet mogelijk zijn.

 

Oproep naar Telenet: Het zou een goed idee zijn dat AL jullie helpdesk medewerkers op zijn minst kennis hebben van de verschillende modellen van routers, modems en routers met geintegreerde wifi zodat klanten niet nodeloos van kastje naar de muur sturen. Ik heb geen problemen met de telenet service qua internet connectiviteit. Maar dit was de eerste keer dat ik de helpdesk nodig had voor een probleem dat initieel waarschijnlijk in een telenet service centre veroorzaakt werd en ben diep, diep teleurgesteld in de kwaliteit van hulp van sommige van jullie helpdesk medewerkers. Het is gewoon beschamend. Ik had soms het gevoel dat ik met een verkoper uit mediamarkt aan het praten was, wat niet de bedoeling kan zijn als iemand met een technische vraag aanklopt... 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Alarm/camera's onbereikbaar van buitenaf sinds CV8560E

@RealBuRnDat is nu eenmaal het probleem met helspdesken en mensen in het algemeen. Je hebt mensen die werken en mensen die goed werken. De laatste zijn mensen die proberen hun werk grondig te doen en ook proberen te leren als ze iets meemaken waar ze blijkbaar nog niet voldoende van kennen. Anderzijds kan ik begrijpen dat je soms via een externe helpdesk een medewerker krijgt die niet olledig op de hoogte is omdat die pas in dienst is, of soms voor de ene firma werkt en dan voor de andere enz.. Maar daar heeft de klant uiteraard geen boodschap aan. 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wim11
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Dag van de Chocolade Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Alarm/camera's onbereikbaar van buitenaf sinds CV8560E

Ik heb een déjà-vu, en ik niet alleen denk ik.

En dat voor een beursgenoteerd bedrijf!

De lokale kaartersclub opereert professioneler.

0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Alarm/camera's onbereikbaar van buitenaf sinds CV8560E

Als Telenet een docsis 3.1 modem-only transitie optie had voorzien voor hen die zulks best past, of die zulks vragen, zouden we nu minder, of geen, dergelijke (zoals deze van @RealBuRn) mismatch verhalen moeten lezen en horen.

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes