Beantwoorden
Leol
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Andere provider op zelfde adres

Hoi,

 

Mijn ouders willen steevast bij Orange blijven, maar ik als gamer ben hier alles behalve tevreden mee. Vaak haal ik pieken van 2000ms tijdens mijn game met onze huidige provider. 

 

Ik kan en wil graag zelf mijn eigen WiFi bekostigen en wil Telenet als Provider. Kan ik op het zelfde adres een 2 provider aansluiten?

 

Bedankt!

0 Likes
14 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Andere provider op zelfde adres

@Leol 

Nee je kan geen twee providers op één adres aansluiten. Of wel neem je Orange of wel neem je Telenet het is dus kiezen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1678
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Andere provider op zelfde adres

@Leol @patrick37 het kan wel hoor 🙂

Telenet = coax aansluiting teledistributie (TV, internet en telefonie)

Proximus  = telefoonkabel voor TV, intenet en telefonie

De manier van werken is dus anders. Het ene via telefoonkabel en het andere via de kabel.

Natuurlijk als je met een provider werkt die ook via de coax kabel werkt, weet ik het niet zo goed. 

Dat kan je misschien gewoon aan de helpdesk vragen.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Andere provider op zelfde adres

@kristofDW 

Ja Proximus is idd een oplossing die gaan samen. 

 

Maar Orange en Telenet gaan niet samen aangezien ze dezelfde kabel en dergelijke gebruiken. Dus die optie is er niet dat kan niet. En dan heb ik het wel over het totaal pakket bij de twee providers want bij de ene tv en de andere internet is mogelijk. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Andere provider op zelfde adres

Eerlijk gezegd ben ik hier niet zo zeker van. Ik ben jaren installateur geweest voor Telenet en ik ben meerdere keren bij klanten gekomen die reeds Orange hadden. Deze modem moest normaal blijven staan volgens de procedures maar de meeste techs namen die weg. Als klant geen easy switch ID en klantennummer van Orange had konden wij de opzeg niet doen en moest de klant ervoor zorgen.
Wat dan als klant dit niet doet? Je moest dan NIU (versterker) vervangen door een type met 2 data uitgangen of splitter plaatsen bij gebrek aan deze versterkers... Allebei de modems komen dan perfect in dienst.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Andere provider op zelfde adres

@dusbaba 

Heb nog geen NIU gezien waar een aansluiting op mogelijk is voor twee modems. Heb zelf ook bij Telenet gewerkt en in de tijd was er dus geen enkel mogelijkheid om twee providers binnen aan te sluiten. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Andere provider op zelfde adres

Die zijn er al lange tijd hoor, ik heb er meerdere geplaatst. Hier zit ook een relais in waardoor bij stroomuitval de modem toch nog signaal krijgt, te gebruiken dus bij modems met een Backup batterij in combinatie met een alarm installatie over de telefoonlijn.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Andere provider op zelfde adres

@dusbaba 

Dan zou topic starter het kunnen vragen en kunnen proberen. 

Of zijn ouders dat toestaan is weer iets anders maar dan is het gewoon proberen. 

 

En die NIU verzorgt Telenet of Orange of dient de klant zelf te kopen ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Andere provider op zelfde adres

Normaal hebben de techs van Telenet die steeds bij, maar een splitter kan natuurlijk ook na de data uitgang, uiteraard moet de modem dan wel binnen de specs van de signalen blijven.


@LeolIk zou dit dus zeker proberen als je perse Telenet wilt 😉 !

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2695
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Andere provider op zelfde adres

waar de kabel binnenkomt wordt een splitter gezet 1 voor telenet en 1 orange

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1610
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Andere provider op zelfde adres

Grappig.

Net zoals in de andere topic (co-housing) krijgen we hier terug het hele gamma antwoorden (enerzijds het is absoluut niet mogelijk, anderzijds geen probleem.) 😊.

 

Het enige probleem zijn de procedures en de systemen.🤔

 

Technisch is natuurlijk alles mogelijk.

 - een coax splitter op de modem uitgang van de NIU.

- een NIU een met 2 modem uitgangen.

 


@patrick37  schreef:

@dusbaba 

Heb nog geen NIU gezien waar een aansluiting op mogelijk is voor twee modems. Heb zelf ook bij Telenet gewerkt en in de tijd was er dus geen enkel mogelijkheid om twee providers binnen aan te sluiten. 


Dat heeft al altijd bestaan. Telenet heeft 3 types van NIU's:

1) De klassieke NIU

2) De NIU-CO (ook living model genoemd).

3) De NIU met lifetime switch

 

Deze heeft 2 CM uitgangen, en ook een ingebouwd relais, die in geval de stroom uitvalt, de RF ingang doorverbindt (zonder versterking) naar de CM uitgang(en).

 

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2695
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Andere provider op zelfde adres

de niu wordt na de splitter gezet anders gaat het niet lukken

alles is dubbel

voor de splitter mag niets gezet worden

dan lijkt het er op dat er 2 kabels binnen komen

0 Likes
Michael-Dom
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Andere provider op zelfde adres

Heb ze nog beide gehad,

Orange (mobistar) gratis als tester en Telenet als backup internet.

 

Splitser na niu en 2 modems, werkte perfect.

Jolien5
Ex-Moderator
Berichten: 20
Topicwurm! Say what?! Happy New Year! Tien op tien!

Andere provider op zelfde adres

Ik denk dat het puur technisch inderdaad mogelijk zou kunnen zijn, maar op mijn thuisadres werd bij de installatie van Telenet de Orange-installatie (vanzelf of door de technicus, geen idee) gedeïnstalleerd, ondanks uitdrukkelijke vraag om deze te laten werken en het bewust niet doorgegeven hebben van een Easy Switch. 


Jolien | Ex-Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 529
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Andere provider op zelfde adres

Hey @Leol, het heeft iets langer geduurd maar we hebben een antwoord gekregen van onze collega's.

 

Technisch gezien is het mogelijk om de kabel te splitsen en zodoende 2 verschillende modems te verbinden. 

Er zijn dan wel enkele risico's aan verbonden:

  • Telenet kan de kwaliteit minder garanderen omdat er een splitsing op zit. 
  • Ook bij technische ondersteuning kan het niet duidelijk zijn welke provider nu verantwoordelijk is voor het issue.
  • Wanneer er door een stopzetting van het abonnement of door een openstaand saldo een filter wordt geplaatst gaan beide modems (Zowel Telenet als Orange) dus geïmpacteerd worden. 

Telenet gaat er zelf niet voor kunnen zorgen dat de splitsing er komt, want er is hiervoor geen officiële procedure. Wij vermoeden dat je hier evenuteel zelf een elektricien voor kan laten komen die de splitsing voor jou in orde brengt. Nadien kan je dan wel een aansluiting aanvragen bij de door jou gekozen provider. (Al is het dan nog niet 100% zeker dat de technicus de aansluiting zal uitvoeren vanwege bovenstaande risico's. Technisch gezien is het mogelijk, maar in de praktijk zal dit toch lastiger zijn dan geanticipeerd. 

 

Hopelijk ben je hier toch iets mee. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes