|
25.658
netweters
|
158.767
antwoorden
|
|
21.410
vragen
|
Ik moet binnenkort ca. 1,5 Tb aan bestanden overzetten van een oude netwerkschijf/NAS (nl. de Western Digital MyCloud Mirror) naar een nieuwe NAS (nl. de Synology DS225+). Wat is de eenvoudigste en snelste manier om dit te doen? Ik vermoed dat over mijn WIFI-netwerk thuis niet de snelste manier zal zijn.
Ter info: beide NAS zijn bekabeld aangesloten op een TP-Link Deco BE65 mesh-router (die ingesteld is als access point omdat deze aan mijn Telenet-router hangt).
Twee mogelijkheden waar ik zelf aan dacht: (1) een netwerk-kabel hangen tussen beide NAS, maar ik weet niet of dit werkt en of ze elkaar zullen "herkennen"; (2) bestanden overzetten via een externe Samsung SSD van 2 Tb die ik heb en die ik - vermoed ik - via USB eerst aan de oude NAS en dan aan de nieuwe NAS zal moeten hangen, maar opnieuw de vraag of die externe SSD "herkend" zal worden.
Ik ben geen expert, dus ben op zoek naar een oplossing die ik niet al te complex is, maar toch snel!
Alvast bedankt voor jullie tips!
P.S. Ik weet niet of dit onderwerp geschikt is voor dit forum, maar ik probeer het toch maar.
Via de ssd zal het gemakkelijkst gaan en het minste gepruts. Sluit die wel aan op een usb 3 poort of met een ude usb C aansluiting.
Bedankt. Ik heb mijn externe SSD en daarna ook een USB-stick eens ingestoken in de USB-poort van de oude NAS. Normaal zou deze externe opslag dan moeten verschijnen als een extra "share", maar ik zie deze niet opduiken, noch in de dashboard-pagina van de oude NAS of in Windows Verkenner... Waar zou dit aan kunnen liggen? Heb ik een speciale USB-kabel nodig (de externe SSD is verbonden via een USB-C naar USB-A kabel). Krijgt de externe SSD geen stroom?
@janne_man schreef:Via de ssd zal het gemakkelijkst gaan en het minste gepruts. Sluit die wel aan op een usb 3 poort of met een ude usb C aansluiting.
Bedoel je niet USB-A? USB-C is o.a. smartphone.
Ik weet niet waarom de USB-stick en de portable SSD niet herkend worden, maar je hebt geen speciale kabel nodig. USB-C van de SSD naar USB-A (3.2 vermoed ik) werkt perfect. De SSD krijgt stroom via de USB-kabel. (Brandt er geen lichtje?)