Beantwoorden
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:

° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken

° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.

 

Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn

 

Dirk

Tags (2)
419 reacties
sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

ik boorde enkele gaatjes in de houder om lucht aan te kunnen zuigen.ik boorde enkele gaatjes in de houder om lucht aan te kunnen zuigen.

 

Ik boorde enkele gaatjes in de houder om lucht aan te leveren.  De modem kan bij mij niet opgehangen worden omdat alle kabels dan zichtbaar zijn.  Een universele houder die ook aan een rechtermuur kan opgehangen worden zou een meerwaarde zijn.  Enkel aan een rechtermuur kunnen de kabels bij mij netjes worden weg gewerkt....maar ja

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@sledge  En is het fangeluid nu minder met die gaatjes in de houder? 

0 Likes
sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ik hoopte van wel, dat de ventilator minder zou draaien, maar hij blijft zoemen.  Dit is niet echt storend voor mij, het is hetzelfde geluid als mijn digicorder maakt.  Maar er is niet over nagedacht door de fabrikant.  Moest daar nu een harde schijf inzitten die koeling nodig heeft, dat kan ik nog begrijpen.....  

 

Misschien dat hij nu niet zo hard moet draaien bij veel werk (door de gemaakte luchtgaten), dat zal de toekomst moeten uitwijzen.  Daarstraks lichtte de band groen op waardoor ik weet dat hij een update deed, maar de ventilator ging niet in overdrive, bleef gewoon zachtjes draaien (zoemen)

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Blijf niet sukkelen en neem de Compal CV8560E HGW 3.1.

Zoveel geduld heeft den deze niet hoor.

Het is het een of het ander,maar blijf er niet aan prutsen.

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@robatoras Niet iedereen wil nog een extra toestel ( wi-fi booster of switch) bij hun opstelling plaatsen of heeft er de plaats voor. 

Een extra toestel betekent ook weer een meerkost op je electriciteitsfactuur. 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@fieldoxide Leer er mee leven,Telenet komt nog lang niet met een nieuwe docsis3.1

Als ze echt zoveel klachten kregen,was hij al lang uit de handel genomen,ze weten er al lang genoeg van.Is intussen al 1,5 jaar op de markt.De maanden op testen,niet meegerekend.

Ze duwen je gewoon naar de Compal CH8568LG HGW 3.1,terwijl docsis3.0 vandaag makkelijk 1200Mbps aankan en 120Mbps up zonder bijgeluiden.

Ze spelen het gewoon hard,er is geen concurentie in die klasse.

En ga je naar Orange,daar verdienen ze ook aan.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@robatoras We weten ondertussen dat jij totaal geen last hebt van het lawaai dat deze modem produceert. We weten ook dat jij totaal geen begrip kan opbrengen aan degene die er wel last van hebben. Weerhou je dus aub van deze topic.

 

Degene die er last van hebben trachten op diverse manieren een oplossing te zoeken en delen hierbij hun ervaringen in deze topic. De modem-only oplossing van jouw is voor vele geen oplossing. Dat de modem al 1,5 jaar lang op de markt is wilt helemaal niets zeggen. Geen van ons weet wat voor contracten Telenet met deze leverancier heeft geregeld.

 

In ieder geval door het bestaan van deze topic waarbij mensen zoeken achter een oplossing die de situatie iets of wat verbetert bestaat de kans dat bij een toekomstige bestelling van nieuwe modems hier meer aandacht aan wordt besteedt.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@BillyX Lawaai niet overdrijven.Ze zijn wel degelijk onderworpen geweest aan geluidstesten.

Zorg jij dan voor een oplossing.Is dat zo moeilijk.Handen af modem openen.Heb je in bruikleen.Moet ik nu huilen om jou probleem,of medelijden hebben,dat lost het probleem niet op man.kom nou.

Telenet moet dit oplossen.En er is nog de Compal CV8560E HGW 3.1 muisstil.Dat je die niet wil,is niet mijn probleem.Lees dan mijn post niet.Doe je toch zelf.Ik lees ook niet ieder blz van de krant.

En een nieuwe modem is nog niet voor morgen.

Zet de modem op een andere kamer.Die gaat nie lopen zunne.Probleem opgelost.WiFi is perfect van deze Compal CH8568LG HGW 3.1

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@BillyX  schreef:

@robatoras We weten ondertussen dat jij totaal geen last hebt van het lawaai dat deze modem produceert. We weten ook dat jij totaal geen begrip kan opbrengen aan degene die er wel last van hebben. Weerhou je dus aub van deze topic.


DO NOT FEED THE TROLLS.png

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Ex-Netweter 😉


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 59
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Hoe kinderachtig kunnen sommigen doen omdat een toestel lichtjes lawaai maakt 🙄

TheRealDakota
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@sledge Hebt ge een 3D printer dan is u probleem zo opgelost of iemand die het heeft ??

Je maakt gewoon andere bevestiging in spiegelschrift en klaar, die modem is niet gemaakt om op een kast te staan daarom dat geluidshinder.

mijne hangt met de kabels in het zicht maar maakt dan ook geen geluid.

maar zou proberen er een te printen met 3D printer zijn ook niet meer zo duur 😉.

 

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Ex-Netweter Dat ik op deze topic kom en mensen probeer te helpen zul jij niet beslissen.Zelf ben je moderator van een koper forum,anti telenetters,waar geen mens meer komt.Of toch nog 1 telenetter tegen de rest koper aanhangers.😅

Internet van Telenet heb je niet.Laat staan de Compal CH8568LG HGW 3.1.Hoe kun jij daar over oordelen,iets wat je zelf niet hebt.Maar ja dat snap jij nu eenmaal zelf niet.Nogmaals voor de mensen die deze storende HGW hebben,Omruilen tot je een stil exemplaar hebt.Ze bestaan.

Even in het stopcontact Telenet center,daarna laten configureren.That's all.

Ze hebben er genoeg,ze willen iedereen naar Docsis3.1.

PS.Ik heb(bijna) voor iedereen respect,maar alleen met medelijden los je niets op.

 

0 Likes
Bart69
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Star Wars Day Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Volgens mij moet je de houder enkel gebruiken als je de modem il opgangen hoor (vanonder is deze open). Als je hem ergens op zet zou ik de beugel niet gebruiken want dan blokt hij inderdaad de luchtopeningen van de modem onderaan af. (En krijg je meer lawaai / warmteontwikkeling)

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Hier staat de HGW gewoon los op de houder van de vorige modem.

En die had geen router ventilatie aan boord.

En er hangen ook 3 apparaten aan.

Geen last van warmte ontwikkeling.

0 Likes