Beantwoorden
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:

° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken

° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.

 

Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn

 

Dirk

Tags (2)
419 reacties
Bart69
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Star Wars Day Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

De oplossing van Telenet: "Het lawaai van de ventilator is een gekend issue. Er werd echter reeds sofware geïmplementeerd om de snelheid te reduceren en zo het geluid te verminderen. We kunnen het geluid helaas niet meer verder doen verminderen.

Indien u het geluid nog storend vindt, kan u de modem inderdaad inruilen naar een modem zonder wifi (type CV8560E) en een Access Point hierop aansluiten."

 

Vorige week heeft mijn ex-collega van Telenet me laten weten dat de access points terug op stock zijn. 

 

Voor mij is dit de elegantste oplossing: ik ben van het geluid af, ik hoef geen toestellen open te maken (mag denk ik ook niet / bruikleen), ik heb wat meer vrijheid om de access point te plaatsen waar ik wil. Het enige nadeel dat ik zie is dat ik wellicht huur voor de AP zal moeten betalen (en misschien wat extra energieverbruik, hoewel ik nu geen koeling meer nodig heb).

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Bart69 Nog maar eens 'n duidelijk antwoord.

Sommigen willen dit niet.Einde verhaal.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ik wil toch even inspringen in deze thread naar aanleiding van sommige reacties die ik de laatste dagen hier heb gelezen.

 

Mijn advies: heb je het probleem waarover het gaat in deze thread niet? Of heb je geen idee wat de oplossing kan zijn? Of erger je je aan het feit dat dit probleem meer uitvoerig wordt besproken? Dan is het soms beter om niet deel te nemen aan de conversatie.

 

Steeds opnieuw herhalen dat je het zelf niet ervaart of dat anderen er zich maar moeten bij neerleggen, lijkt me niet nodig. Als het aantal klanten met probleem toeneemt, is dit voor Telenet goed om te weten en geven we deze verhoging van meldingen op De Netweters graag intern door.

 

And last but not least: onderlinge disputen/ergernissen horen hier niet thuis. Heb je persoonlijk met iemand een probleem? Dan heeft het geen nut of meerwaarde om dit in de thread te uiten, ook niet onrechtstreeks. Klaar je meningsverschillen (wanneer je daar nood aan hebt) via een privébericht uit, maar niet in de threads op onze community. Daar hebben je mede-Netweters namelijk geen boodschap aan. 

 

Dus laten we het vooral aangenaam houden en vanaf nu terug focussen in de thread op de klanten met een lawaaierige CH8568LG. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Suzy Steeds opnieuw herhalen dat je het zelf niet ervaart of dat anderen er zich maar moeten bij neerleggen, lijkt me niet nodig.

 

Bij neerleggen,ik zie het niet anders.

 robatorasEen duidelijk antwoord (oplossing)heeft @Bart69 gepost

De oplossing van Telenet: "Het lawaai van de ventilator is een gekend issue. Er werd echter reeds sofware geïmplementeerd om de snelheid te reduceren en zo het geluid te verminderen. We kunnen het geluid helaas niet meer verder doen verminderen.

Indien u het geluid nog storend vindt, kan u de modem inderdaad inruilen naar een modem zonder wifi (type CV8560E) en een Access Point hierop aansluiten."

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@robatoras ik kan je vertellen dat we naar aanleiding van de recente reacties hier en die we hebben binnen gekregen via sociale media, dit opnieuw intern hebben aangekaart. De CH8568LG blijft nog altijd een modem die Telenet aanbiedt aan zijn huidige klanten. Of er iets zal veranderen en wanneer, dat weet ik momenteel niet. Maar het is wel belangrijk om te weten hoeveel klanten dit ervaren of hinder van ondervinden.

 

@Bart69 via welk kanaal heb je deze reactie van Telenet precies gekregen? Dan kunnen we dit mee doorgeven. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Suzy Voor mij mag dit probleem hogerop bij Telenet alleszins aangekaart worden. Ik hoop dat andere zich hierbij ook aansluiten.

 

Wanneer je een abonnement neemt op één van de nieuwe producten ONE of ONEup dan wordt je praktisch verplicht om deze modem in huis te halen. Voor een deel van het cliënteel geen probleem maar voor sommigen wel. Niet bij iedereen hangt de modem in de garage, niet bij iedereen wordt de modem even zwaar belast en niet iedereen ervaart het geluid als storend.

 

Maar er zijn er genoeg die het wel als storend ervaren. Dat bewijst trouwens deze topic en ook op andere forums vind je hier meldingen van.

 

Van dag één heb ik hierover geklaagd. En ja...ik besef best wel dat er momenteel geen oplossing is.

Ik hoop dat er snel nieuwe (ventilatorloze) modems ter beschikking zullen zijn. Maar Telenet kennende (sorry!) zal je dan waarschijnlijk hiervoor een kleine kostprijs moeten betalen. Wie weet moet je nog hard je best doen vooraleer er een omruiling zal plaatsvinden.

 

Hoe dan ook...ik vind deze modem een achteruitgang en dit werkt het idee van een echte vrije modemkeuze alleen maar in de hand. Er zijn genoeg ander merken die Docsis 3.1 modems met WiFi leveren zonder ventilator. Maar dat is weer een andere discussie 😉


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Suzy 

[13:14, 15-05-2021] Mobiel Surfer: hi ik heb een vraag,zijn er klachten over de Compal CH8568LG HGW 3.1 dat deze storend geluid maakt,iv met de koeling. graag antwoord groetjes ...........

 

[15:03, 15-05-2021] Telenet: Hey ........, dat is helaas een gekend phenomeen. In dit geval is dit toestel zo geproduceerd, hieraan kunnen we helaas momenteel niets doen. Mogelijk zal er in de toekomst een wijziging bij de productie van dit toestel komen, maar hier heb ik helaas nog geen zicht op. Groetjes .........

 

@Bart69 via welk kanaal heb je deze reactie van Telenet precies gekregen? Zoals Suzy vraagt. Doen zou ik zeggen.

0 Likes
sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Suzy  zoals eerder gezegd en geschreven maakt de modem een zoemend geluid, vergelijkbaar met mijn digicorder, maar de digicorder staat in een kast en hoor ik niet meer.  De modem staat op mijn kast om het bereik zo groot mogelijk te houden, ik zit met vloerverwarming (kooi van Faraday zoals de technieker zei), heb dus powerlines voor de eerste verdieping te bereiken (extra digicorder) en een acces point boven (alles van telenet - begin maar te rekenen). 

 

Stoort het geluid van de modem ?  Minder dan net na de installatie en nadat ik verluchtingsgaatjes in de houder boorde.  Als het de oplossing is om de modem op te hangen, wegens esthetische redenen doe ik dit niet omdat dat alle kabels dan zichtbaar zijn.  Een oplossing zou zijn om een houder te leveren die men kan ophangen aan eender welke muur (links of rechts).  Er zelf één laten maken door iemand met een 3D printer zou een oplossing zijn, maar zover ben ik nog niet, ik ken niemand die dit heeft en dan nog zou kunnen (zijn daar plannen voor nodig ?)

 

Waarom doe ik de modem niet terug ?  Ik sukkelde al een jaar met verbindingsproblemen en de  snelheid met mijn vorige modem, na telefonische contactname bleek er geen probleem te zijn met mijn modem. Indien nodig zou men een technieker ter plaatse sturen (betalend indien nutteloos), maar omdat ik niet op mijn mondje ben gevallen liet men mij door een technieker opbellen (gratis).

 

Volgens de technieker was er ook geen enkel probleem met mijn modem, wel met mijn (Apple) toestellen.  Waarom ik het ene moment snel internet had op de laptop en het andere op de tablet en vice versa lag dus aan mijn toestellen (!!!) volgens de technieker.  Zijn enige betrachting was blijkbaar bij mij thuis te komen testen (kostprijs 85 euro wanneer er geen probleem was).  Toen ik hem confronteerde met het feit dat hij niets kon komen doen bij mij thuis als hij nu al beweerde dat de fout niet bij de modem lag en het dan enkel 85 euro  zou kosten begreep hij blijkbaar dat hij met iemand te doen had die weerwerk bood.  Mijn voorstel was dan ook een andere modem, een nieuwe.....ik betaal iets meer dan 150 euro op de maand en wens dan ook goed werkend en nieuw materiaal.  Hierop werd beslist dat ik een nieuwer model modem kon opgestuurd krijgen en dat kostte mij dan 5 euro.  Ik nam dit voorstel dan ook aan omdat ik absoluut zeker was dat de modem het probleem was.

 

En blijkbaar was het dat ook, nieuwe modem aansluiten, kwartiertje wachten, powerlines een reset laten doen, alle lichtjes mooi groen en dan een snelheidstest.  Eindelijk de beloofde snelheden en geen verbindingsproblemen meer met mijn toestellen.  Daarom neem ik het gezoem erbij.

 

De beste hulp kreeg ik via het Whatsapp kanaal van telenet, niet het snelste, maar men kon blijkbaar achter de schermen de tijd nemen om iets op te zoeken en vragen te stellen.  En steeds even vriendelijk, dat moet zeker gezegd worden.  Over het gesprek met de 'technieker' ben ik niet te spreken, als ik een meegaand persoon was (of iemand die niets van informatica kent) komt die ter plaatse en kost mij dat 85 euro.

 

En wat de zaak nog opmerkelijker maakt : de technieker beweerde dat ik drie dagen voor zijn contactname een nieuwe modem kreeg volgens wat hij kon zien.  Ik vertelde hem dat ik op dat moment met iemand van telenet mijn modem had getest en beweerde dat deze perfect werkte, dat de modem als sinds 2016 dezelfde was, maar dat kon volgens de technieker niet, er stond dat ik een nieuwe modem had.  Dus werd er blijkbaar iets aan mijn configuratie gedaan bij de eerste contactname waardoor de technieker dacht dat ik reeds een nieuwe modem had.  Op dat moment komt dat zeer amateuristisch over en begin je als klant toch vragen te stellen over wat er zich allemaal achter de schermen afspeelt.  Wanneer ik na een week nog geen nieuwe modem had ontvangen en weer contact opnam (via whatsapp) vernam ik dat mijn dossier gesloten was zonder een oplossing te bieden. 

 

Een nieuw dossier werd met urgentie opgemaakt en enkele dagen later kreeg ik de modem in de bus.  Ik kreeg de melding ''Als alles in orde is geef je maar een seintje en dan gaan we kijken om hier in tussen te komen. Onze excuses voor het ongemak. Dit was zeker niet de bedoeling.'''.

 

Ik heb dus laten weten dat alles in orde is nu en ik tevreden ben.  Mij werd gevraagd een enquete in te vullen, wat ik ook deed.  Maar over hoe we gaan kijken om hierin tussen te komen, daar wordt niet meer over gesproken blijkbaar.  Dus heb ik ook gevraagd wat men hiermee ging doen (heb ik al gezegd dat ik niet op mijn mond ben gevallen ?), ik ben wachtende.

 

Dus Suzy : na enig aandringen ben ik geholpen, maar neem aub mee naar Telenet dat 

als het de bedoeling is de modem op te hangen, hier een universele houder bij te leveren (desnoods via de fabricant)

 

Ik kan jullie wel zeggen dat ik toevallig op dit forum ben terecht gekomen naar aanleiding van het feit dat ik meer info wou hebben over de modem.  Ik geef jullie dan ook de raad om een email te zenden naar ALLE KLANTEN met de vraag over tevredenheid over producten (modem, snelheid, digibox, digicorder,...).   Wie dan een tevredenheidsonderzoek wil invullen is vrij, maar je gaat meer te weten komen dan enkel zitten wachten tot er iemand belt met een probleem.

 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@BillyX Hoe dan ook...ik vind deze modem een achteruitgang en dit werkt het idee van een echte vrije modemkeuze alleen maar in de hand.

 

robatoras

Even on topic.Voor alle duidelijkheid.

 

Vrije modemkeuze stelt niets voor.

 

Een modem heeft geen functionaliteiten zend alleen signaal uit van provider naar jou thuis en omgekeerd.Zonder modem geen internet.Andere modems buiten die van Telenet worden niet ondersteund door Telenet.

 

En routerkeuze met alle functionaliteiten heb je altijd al gehad bij Telenet ook vandaag.

 

 

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


Modemkeuze stelt niets voor,heeft geen functionaliteiten zend alleen signaal uit van provider naar jou thuis en omgekeerd.Zonder Telenet modem geen internet.Andere modems worden niet ondersteund door Telenet.

Modemkeuze stelt juist heel veel voor. Gedaan met die rommel van die Puma chipsets die Telenet graag gebruikt. De Puma chipset is zeker en vast aanwezig in de CH7465LG-TN modem en waarschijnlijk ook nog in andere. Deze chipset heeft problemen met onder andere de latency. Gamers zullen alleszins alle modems met een dergelijke chipset vermijden (als ze kunnen). Uiteraard zijn er patches door Telenet uitgerold om deze problemen te verhelpen. Maar dat zijn maar lapmiddeltjes want het probleem ligt veel dieper met deze chipset.

 

Daarnaast heb je gelijk in een vrije router keuze. Maar de dag van vandaag willen veel mensen toch maar één doosje hebben waar zowel de (kabel)modem als de router (liefst met WiFi) ingebouwd zitten. Er is keuze zat in dergelijke producten. Alleen laat Telenet het niet toe.

 

Maar er is hopelijk beterschap op komst. Kabelbedrijf Ziggo (Nederland) zou in principe morgen moeten toestaan dat klanten hun eigen gekozen modem geactiveerd kunnen krijgen op het netwerk. Uiteraard loopt er nog een procedure dus er kan nog wel het één en andere veranderen. 

 

Maar die vrije modemkeuze daar, is alleszins goed nieuws voor ons. Trouwens KPN Nederland heeft al een vrije modemkeuze sinds vorig jaar. Het is een trend die telecomoperatoren steeds moeilijker kunnen negeren.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@BillyX  schreef:

Modemkeuze stelt juist heel veel voor. Gedaan met die rommel van die Puma chipsets die Telenet graag gebruikt. De Puma chipset is zeker en vast aanwezig in de Compal CV8560E HGW 3.1 modem en waarschijnlijk ook nog in andere. Deze chipset heeft problemen met onder andere de latency. Gamers zullen alleszins alle modems met een dergelijke chipset vermijden (als ze kunnen).

 

@BillyX Dat moeten ze dan maar doen,en elders gaan.Geen last meer van Puma chips als dat zo is.Simpel.

Hoe je huis of appartement is ingedeeld,is niet aan Telenet,daar waar de coax binnenkomt tot de NUI en HGW.Verder houd het op,en ben je zelf verandwoordelijk wat je er bij aansluit.

Bij Telenet kan je kiezen voor 1 ofwel 2 doosjes.

Ik ken persoonlijk meer dan een handvol gamers die werken met de Compal CV8560E HGW 3.1.Die willen niets anders.En wat ze er in steken,maakt hun geen bal uit.Het werkt perfect.

En de Compal CH8568LG HGW 3.1 is volgens de Telenet centers de beste HGW van Telenet.Die zullen het toch wel weten zekers.En voor mij in elk geval,ik heb ze allemaal gehad over die +16 jaar klant.En hier wordt er ook games gespeelt.

De meeste internetters kennen niet een het verschil tussen 'n modem en een router.

En wat maakt hun dat uit.Ze kunnen altijd terecht bij Telenet met problemen,niet met hun eigen door andere opdringerige externe software.😣 En dan🤔


 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@BillyX Maar er is hopelijk beterschap op komst. Kabelbedrijf Ziggo (Nederland) zou in principe morgen moeten toestaan dat klanten hun eigen gekozen modem geactiveerd kunnen krijgen op het netwerk.

 

@robatoras Vandaag zou dat ingaan.

Ziggo biedt geen vrije modemkeuze, negeert Geschillencommissie.

En Telenet gaat dat ook doen mocht het zo ver komen.

0 Likes
Ostberg
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ik wil hier toch even inpikken op het lawaai dat die bloempot hgw maakt. Eerlijk, hij maakt meer lawaai dan onze ijskast die in dezelfde ruimte staat. Een continu licht brommend geluid dat door alles heen gaat...

Omgeruild met de e-router en probleem opgelost hier:-)

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Misschien een domme vraag maar kan je ook eventueel de e-router gebruiken in combinatie met die wi-fi boosters die je kan afhalen bij Telenet? 

Gaan die wi-fi boosters een draadloos signaal doorsturen naar al mijn draadloze apparaten, of moet het echt een acess-point zijn om te huren? 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@fieldoxide  schreef:

Misschien een domme vraag maar kan je ook eventueel de e-router gebruiken in combinatie met die wi-fi boosters die je kan afhalen bij Telenet? 

Gaan die wi-fi boosters een draadloos signaal doorsturen naar al mijn draadloze apparaten, of moet het echt een acess-point zijn om te huren? 

 


Geen enkel probleem voor de wifi boosters.

0 Likes