Beantwoorden
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:

° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken

° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.

 

Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn

 

Dirk

Tags (2)
419 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@BillyX Een modem doet veel meer dan je denkt. Of vond je het in het verleden leuk dat sommige modems van Telenet waren uitgerust met een Puma chipset?

 

@robatoras Een modem doet niets meer dan signalen omzetten

Vertel eens wat meer over die puma chipsets.Wat was of is daar mis mee????

Ik als +16 jaar Telenetter wil dat wel eens weten,nooit problemen ondervonden.

5x een upgrade doorgevoerd.Steeds vlekkeloos verlopen.Tot 1Gbps nu.

En wat de klant aan de muur hangt,dat zal Telenet 'n zorg wezen.Telenet is geen interieur bedrijf.

Tot waar de NIU en modem het gebouw binnen komen,de rest daar achter sta je zelf voor in.

Voor zelf aangekocht hardware hoeft Telenet niet op te draaien,als er iets mis gaat,daar heb je ook geen recht op.

En gelijk hebben ze.

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@robatoras 

 

Ik vermoed dat je bedoelt dat je reeds 16 jaar Telenet klant bent .... 🤔


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@StefaanH Had het net op tijd gezien.Goed gezien van jou Stefaan👍

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@robatoras  schreef:

Een modem doet niets meer dan signalen omzetten

Vertel eens wat meer over die puma chipsets.Wat was of is daar mis mee????


Ik heb je dat al eens uitgelegd. Al vergeten?

En trouwens ik ben al langer Telenet klant. Geen idee wat dat hier in feite mee te maken heeft, maar goed. Ik ben klant van in de tijd dat Telenet met zijn gele tentjes elke gemeente ging bezoeken. Op zoek naar de eerste klanten voor hun netwerk 😉 

 

Maar dat ik zolang klant ben is eigenlijk niet om fier op te zijn. Zoiets geeft je oogkleppen en dan weet je niet goed wat er allemaal bij de concurrentie gebeurt. Gelukkig heb ik werkgerelateerde hier voldoende oplossingen voor.

 

Maar wat heb je in feite tegen een vrije modemkeuze? Jij blijft je goede vertrouwde modem behouden en degene die het wensen kopen zelf een modem. Deze mensen weten verdomd goed genoeg waarmee ze bezig zijn en dat ze voor support niet op Telenet moeten rekenen. Iedereen toch tevreden.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@BillyX Je hebt niets uitgelegd over die puma chips.Link graag, niets wordt gewist op Netweters.

Miljaar dan zijn ze hard verbeterd die 16 jaar dat ik klant ben nooit problemen ondervonden.

Vrije modemkeuze hou ik en ben er ook niet tegen,alleen je bent er geen stap mee verder,nogmaals met een modem alleen ben je niets,je kan er niets mee instellen.

Vrije routerkeuze heb je toch,altijd al geweest.Telenet beslist wat mag en niet,het is tenslotte hun netwerk.Denk maar niet dat ze een modem (alleen)dat je zelf kiest gaan toelaten op hun netwerk.Wat is er mis met de Compal CV8560E HGW 3.1 waar jezelf een router naar keuze kunt aanhangen.Of is dat klein ding nu echt te groot om aan je muur te hangen,of naast je ander materiaal te plaatsen.Oogkleppen hebben geen zin,zijn andere providers beter?

Je kan altijd eens een andere provider uittesten,niemand houd je tegen.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Hoi @robatoras

 

Zie @BillyX's bijdrage d.d. 27-05-2021 09:59.

 

Grts

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Ex-Netweter Niets te lezen over puma chips.

Allen dit.

@BillyX Gedaan met die rommel van die Puma chipsets die Telenet graag gebruikt. De Puma chipset is zeker en vast aanwezig in de CH7465LG-TN modem en waarschijnlijk ook nog in andere. Deze chipset heeft problemen met onder andere de latency. Gamers zullen alleszins alle modems met een dergelijke chipset vermijden (als ze kunnen). Uiteraard zijn er patches door Telenet uitgerold om deze problemen te verhelpen. Maar dat zijn maar lapmiddeltjes want het probleem ligt veel dieper met deze chipset.

@robatoras Totaal geen last van,en meerdere kennissen die games spelen.

Waarschijnlijk is prietpraat,je moet zeker zijn.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Dwalen we niet iets te veel van dit onderwerp af ? @Suzy heeft hier ook al een opmerking over gemaakt maar blijkbaar gaan we weer off topic. 

 

@robatoras  voor jou ook nog een kleine opmerking , mijn modem maakt ook lawaai. Hoef niet de opmerking dan haal je een nieuwe want dat doe ik niet. Maar ben toevalling in die kast geweest en ik kan wel degelijk vastellen dat ik die modem goed hoor. Dus het is inderdaad een lichtelijk storend lawaai dus de reacties hier zijn zeer terecht. Zeker voor diegene die voor de tv zitten en de modem niet in de kast hebben staan zoals ik. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Niet blijven zeuren over dat lawaai,je aanvaard het of je neemt de Compal CV8560E HGW 3.1

Bij ziggo(dochter Telenet) hebben ze niet eens de Compal CH8568LG HGW 3.1

Wat valt er nog te winnen,Telenet kan dit lawaai niet oplossen.

En toch worden ze dagelijks nog aangeboden.🙄Waarom????

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@patrick37  schreef:

Dwalen we niet iets te veel van dit onderwerp af ? @Suzy heeft hier ook al een opmerking over gemaakt maar blijkbaar gaan we weer off topic. 

Neen niet echt. Een vrije modemkeuze is één van de oplossingen die dit probleem oplost. 
Vroeg of laat komt het er wel…alleen zal jammer genoeg Telenet gedwongen moeten worden op een bepaalde manier. 
https://techpulse.be/premium/318285/vrije-modemkeuze-in-belgie-hoe-zit-dat-juist/


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@robatoras  

Heb er net bij gezegd dat ik niet die opmerking nodig heb maar blijkbaar heb je niet geheel alles gelezen. Heb enkel even geluisterd aangezien ik toch in die kast bezig was en dat had je toen ook gevraagd. Nu heb je dus je antwoord einde discussie hierover. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@BillyX  schreef:

@patrick37  schreef:

Dwalen we niet iets te veel van dit onderwerp af ? . 

@BillyX Neen niet echt. Een vrije modemkeuze is één van de oplossingen die dit probleem oplost. 

@robatoras Of nog meer problemen veroorzaakt.Dan alleen maar lawaai,waar ze een alternatief voor aanbieden de Compal CV8560E HGW 3.1 Telenet is niet dom.

Verplichten vrije modemkeuze,daar zijn ze nog lang niet mee klaar.

 


 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@BillyX  

Het onderwerp op zich is niet echt een slecht topic want ik ben er wel een voorstander van. Ik ging er eigenlijk meer naar over de chip sets en dergelijke 🙂 

 

Dat Telenet een vrije modem keuze kan bieden lijkt mij heel erg toekomst muziek. Nu zijn er dus problemen met deze modem in principe heb je dan de keus om een andere modem te gaan halen de Docsis 3.1 E-router. Dus daarmee is je probleem dan opgelost maar het is natuurlijk geen echte oplossing. 

 

Maar hoe zie je het voor je als telenet de keus geeft welke modem je wil ? Deze modem waar het over gaat heeft dus het 'lawaai' probleem en dus de meeste willen die niet. Naar welke keus zou je dan gaan want zoveel keus heeft Telenet dan niet meer in zijn modems. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


Wat is het probleem met de Compal CV8560E HGW 3.1

Ziggo met veel meer klanten bied niets anders aan.Daar heb je geen keuze.

Waarom haalt Telenet de Compal CH8568LG HGW 3.1 niet uit de handel?

0 Likes
Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@patrick37  schreef:

Dwalen we niet iets te veel van dit onderwerp af ? @Suzy heeft hier ook al een opmerking over gemaakt maar blijkbaar gaan we weer off topic. 

 


Voor een stuk mea culpa. Sorry hiervoor. 😕