Beantwoorden
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:

° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken

° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.

 

Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn

 

Dirk

Tags (2)
419 reacties
Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Suzy deze topic mag gesloten worden zie er naar uit dat die update er niet ga komen man man.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

De trial die in januari gepland stond, heeft denk ik wat vertraging opgelopen. Maar de nieuwe software is ondertussen beschikbaar in test.

 

Wie van jullie heeft nog altijd de CH8568LG in zijn bezit en zou de nieuwe software op zijn modem willen testen? Als je interesse hebt, stuur mij deze week dan een privébericht met als titel "CH8568LG software test" en voeg je klantennummer toe in het privébericht. 

 

Ik kan niet garanderen dat het bij iedereen geactiveerd zal worden, aangezien het een test is. Maar zal sowieso alle namen doorgeven. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Belangrijke info over de nieuwe software versie: 

 

ik heb vandaag vernomen dat we blijkbaar CH8568LG modems waarop Safespot actief staat op dit moment nog niet upgraden naar de nieuwe software versie. Daar is men momenteel nog iets voor aan het inwerken en moeten er ook nog eerst interne testen gebeuren. Men verwacht dat klanten met Safespot op hun CH8568LG modem de update einde deze maand/begin volgende maand zouden moeten krijgen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Dume
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Maar met dit allemaal weten we nog steeds niet of er nu al modems verdeeld worden die geruisloos zijn. We zijn nu al maanden verder en er blijkt geen afdoende oplossing te zijn.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Dume  schreef:

Maar met dit allemaal weten we nog steeds niet of er nu al modems verdeeld worden die geruisloos zijn. We zijn nu al maanden verder en er blijkt geen afdoende oplossing te zijn.


Dat weten we wel. De CV8560E is volledig geruisloos, want zonder fan. Deze is zonder wifi, dus zelf te voorzien door eigen materiaal of een gratis AP van Telenet.

@Dume dit is wel een afdoende oplossing, zelfs een betere want je hebt zo de mogelijkheid  om de AP op een betere plaats te installeren dan waar doorgaans de Telenet modem staat.

 

De CH8568LG zal nooit helemaal geruisloos zijn. De fanspeed wordt variabel, dus hij zal over het algemeen stiller worden.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TelHein
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Complimentendag Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

hoi Suzy,

als ik Safesurf tijdelijk deactiveer kan er dan wel een upgrade op de modem uitgevoerd worden?

0 Likes
Dume
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Telenet dringt de CH8568LG op zeggende dat dit de enige modem is die voldoet aan mijn abonnement. Mijn bekabeling is destijds voorzien om de modem in mijn living te plaatsen, dus deze « koffiemolen » moet dan ook in mijn living, en dat is niet leefbaar.

Ik stel dan voor dat Telenet kosteloos de bedrading komt aanpassen zodat de modem in een andere ruimte kan worden geplaatst, waar ik geen last heb van dat vervelend geluid.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@TelHein  schreef:

hoi Suzy,

als ik Safesurf tijdelijk deactiveer kan er dan wel een upgrade op de modem uitgevoerd worden?


@TelHein als je Safesurf/Safespot dit weekend deactiveert, kunnen we je gegevens maandag nog eens doorgeven voor de upgrade. Momenteel is men namelijk net zeker dat Safespot/Safesurf 100% correct werd in combinatie met deze software upgrade. Vandaar dat dit even nog niet gecombineerd wordt op de modem. 

 

Dus zodra het succesvol gedeactiveerd is in Mijn Telenet, kan je me alsnog even iets laten weten via een privéberichtje. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
TelHein
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Complimentendag Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

hoi Suzy,

ik heb safesurf tijdelijk gedeactiveerd.

 

groeten,

Hein

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Dume  schreef:

Telenet dringt de CH8568LG op zeggende dat dit de enige modem is die voldoet aan mijn abonnement.


Telenet heeft 2 modems die voldoen aan jouw nieuw abonnement:

  • de CH8568LG (met ventilator)
  • de CV8560E (geruisloos, zonder WiFi)

@Dume  schreef:

Mijn bekabeling is destijds voorzien om de modem in mijn living te plaatsen, dus deze « koffiemolen » moet dan ook in mijn living, en dat is niet leefbaar.


Je hebt dus een perfecte oplossing: verwissel de "koffiemolen" met de CV8560E (de E-router), en haal er desnoods ook de "WiFi booster" bij (Access point), die is gratis.

Voordeel: je kan het AP op een andere plaats zetten indien gewenst voor een betere WiFi dekking.

 


@Dume  schreef:

Ik stel dan voor dat Telenet kosteloos de bedrading komt aanpassen zodat de modem in een andere ruimte kan worden geplaatst, waar ik geen last heb van dat vervelend geluid.


Moa vent toch, gij kunt zagen ...

Ge ziet van hier dat Telenet bij jouw gratis de bedrading komt aanpassen ...

Ga ervan uit dat het geluid niet zal verdwijnen, ook niet met de nieuwe Firmware (die misschien de ventilator iets trager zal laten draaien indien mogelijk).

Maar met de CV8560E heb je de perfecte oplossing voor jouw "probleem" ...

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@TelHein  schreef:

hoi Suzy,

ik heb safesurf tijdelijk gedeactiveerd.

 

groeten,

Hein


Stuur @Suzy een privé bericht, zoals gevraagd. Dan ben je zeker dat ze dit op tijd leest.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Steven-E  schreef:

@TelHein  schreef:

hoi Suzy,

ik heb safesurf tijdelijk gedeactiveerd.

 

groeten,

Hein


Stuur @Suzy een privé bericht, zoals gevraagd. Dan ben je zeker dat ze dit op tijd leest.


Het is een nieuw lid! Zeg @TelHein dan wel hoe hé!

Klik op @Suzy en dan kan je haar een privé-bericht sturen.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Ex-Netweter rustig rustig, uit jouw bericht naar mij toe blijkt duidelijk dat je je nog aan het opwinden bent zoals in je antwoord naar @TelHein . Nergens voor nodig 😉

Ik raadde enkel maar aan om ook een privébericht te sturen, opdat hij de update zeker niet zou missen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Steven-E  schreef:

blijkt duidelijk dat je je nog aan het opwinden bent zoals in je antwoord naar @TelHein .


Huh?

 


@Steven-E  schreef:

 

Ik raadde enkel maar aan om ook een privébericht te sturen, opdat hij de update zeker niet zou missen.


En ik zeg enkel vertel hem dan ook hoe! 🙄

0 Likes
Bietsie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Klopt het dat Telenet ook geen wissels meer doet naar de oude router? Net enkele winkels proberen bellen maar slechtsbij 1 binnen geraakt en zei dat ze me niet konden helpen.

Ben deze enkele maanden terug gaan halen maar kan er toch niet helemaal aan wennen. Het is als een game console die constant aan staat. Mijn desktop met 5 fans die quasi 1m verder naast de kast staat hoor ik zelfs minder als die idle aan staat 😅

0 Likes