Beantwoorden
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:

° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken

° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.

 

Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn

 

Dirk

Tags (2)
419 reacties
MarcL
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Al 25 duimen! Say what?! Star Wars Day On a roll...

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ik had voor de update naar “one up” ook de CH7465LG-TN en haalde voor de update ook nog 1gbps met wigo met giga speedboost en na de update naar “one up” haalde ik plots ook maar 380gbps.

Nu met de nieuwe modem CH8586LG haal ik terug de 1gbps snelheid.

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ondertussen heb ik mijn Wigo 9GB geüpgraded naar een One Up. 

Ik kreeg wel een bericht achterna bij mijn bestelling dat het tot 48 uur kan duren eer ik een bevestiging e-mail ga krijgen. 

0 Likes
Postbus888
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Kan dit bevestigen: woensdag op de link geklikt, vrijdag ontvangen. Na aansluiten duurde het ongeveer een kwartiertje eer de modem gebruiksklaar was, met behoud van de instellingen van de vorige modem (naam netwerk & paswoord) zonder dat ik er iets voor hoefde te doen. Met de bijgeleverde beugel klikvast aan de muur bevestigd, zodat de luchtstroom niet gehinderd wordt. Tijdens het instellen begon de ventilator even (30 seconden?) heel hard te blazen, sindsdien niet meer gehoord.  Speedtest van UGent gaf 1017 Mbits/s via ethernet. Tablet-van-den-Aldi 300 Mbits/s en Motorola G9+ 320 Mbits/s op wifi, dit terwijl er 2 pc's (via ethernet) en een Android TV stick (wifi) aangesloten waren. Die nieuwe modem is dus "dik in de sacoche" 😁

pvrijswijck
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Gisteren de modem ook geïnstalleerd. Mooi design, maar niet echt over nagedacht dat deze misschien ook aan de rechter kant aan de muur moet kunnen bevestigd worden, dan past de beugel totaal niet meer of je moet alle kabels naar voor richten...

Wifi werkt een pak beter als voorheen.

Geluid is inderdaad vrij storend, straks eens proberen de base plate te verwijderen.

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@pvrijswijck 

Ik ben ook tevreden van de nieuwe modem maar het geluid is wel duidelijk merkbaar als de tv stil staat. ( modem staat achter de tv op de tv kast opgesteld). 

Het vreemde is dat tijdens de installatie de ventilator zeer duidelijk hoorbaar was en  na installatie heb ik uren niets gehoord. ( de modem was toen echt muisstil). 

Pas de dag achterna als ik beneden in de woonkamer kwam was het geluid aanwezig en is sindsdien niet meer verdwenen. 

Hopelijk komt er snel een nieuw model zonder ventilator want dit gaat voor veel mensen als storend overkomen als de modem in de buurt van je tv toestel staat. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

ik hoop ook samen met jou dat er een nieuw model uit komt heb wel nog het geluk dat die van mij in gang hangt zo heb ik er geen last van ook eindelijk maar als er ik zeg wel als er een nieuw model uit komt dan ga ik deze toch wisselen mja we zien wel zeker 🙂 

0 Likes
pvrijswijck
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@fieldoxide gisteren de baseplate eraf gehaald en ik heb de modem niet meer gehoord.

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@pvrijswijck Hangt deze modem bij jou aan de muur? 

Mijn modem staat achter mijn tv toestel opgesteld ( op de tv kast), dus weet niet zo goed of het dan ook mogelijk is om de base plate te verwijderen. 

0 Likes
pvrijswijck
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@fieldoxide die hangt inderdaad aan de muur. Eigenlijk nog iets waar ze niet over nagedacht hebben in het ontwerp. Bij de vorige modem, kon je de steun langs beide kanten bevestigen. Met die nieuwe gaat dit dus niet, ik heb deze dus omgekeerd op de steun staan (los), want anders komen de kabels er langs voor uit.

Denk wel dat je de baseplate kunt verwijderen en dan de vijzen er terug insteken als "voetjes", misschien wel op iets van "onderlegger" zetten tegen het trillen.

0 Likes

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Kan je aub eens’foto trekken van je modem zonder base plate aub?

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ik ben ook wel eens benieuwd hoe je die base Plate moet verwijderen. 

0 Likes
geertlint
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Topicvreter! Topicwurm! Dag van de Chocolade Say what?!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Idem hier. Bij opstarten enorm geblaas van de ventilator, dan een dag stil en nu constant vrij luid ventilatorgeluid. Als baseplaatje verwijderen helpt zou ik ook graag eens foto zien hoe dit er dan uitziet.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@pvrijswijck  schreef:

Denk wel dat je de baseplate kunt verwijderen en dan de vijzen er terug insteken als "voetjes", misschien wel op iets van "onderlegger" zetten tegen het trillen.


@robatoras Ergens kan ik jou niet volgen,in je vorige post zeg je dat je de baseplate hebt verwijderd.

Graag 'n foto zoals er mensen vragen.

Ik heb de Compal CH8568LG HGW 3.1 zonder de voet waar je de modem moet inklikken gewoon op de oude houder  los staan van de vorige modem,en hoor ook geen geluid.En voel geen trillingen van de ventilator.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Foto's, @robatoras  aub.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@StefaanH Hier komt ie.Of wat dacht je.Gewoon los op de vorige houder zonder voet 🤔Tussen de TV kast en de muur.Rustig beestje.Sexy nachtlichtje,lol

AnyConv.com__Docsis3.1.jpg

0 Likes