Beantwoorden
Simiak
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar

Dag netweters,

 

Twee weken geleden ben ik mijn modem (model CH7465LG-TN, de DOCSIS 3.0 HGW) gaan omruilen tegen een CV8560E (de DOCSIS 3.1 E-router). Ik heb deze keuze gemaakt om gebruik te kunnen maken van de bridging modus in combinatie met een eigen router.

 

Ik heb nog geen gebruik kunnen maken van de bridging mode (of mijn portforwarding kunnen instellen), omdat mijn toestelinstellingen er als volgt uitzien:

mijnmodem.JPG

Hier ontbreekt naast 'modem herstarten' de knop 'geavanceerde instellingen', waar ik de port forwarding en bridge mode zou moeten terugvinden. Zo ziet dit eruit als het wél werkt (foto overgenomen uit een oude thread op dit forum):

 

WhatsApp Image 2021-11-12 at 11.12.44.jpeg

 

Eveneens staan er bij 'Mijn wifi-paspoort' nog steeds de gegevens van de wifi van mijn vorige modem, die al twee weken weg is.

 

Ik ben al langs alle kanalen in contact geweest met Telenet. Aan de telefoon proberen ze me te overtuigen dat ik geen port forwarding heb omdat ik een modem zonder wifi heb (???), op Whatsapp en Twitter doen ze alsof ze de IT-afdeling zelf ook niet kunnen bereiken.

Ik heb één eerdere thread gevonden van iemand die hetzelfde probleem had als ik (gebruiker 3s hier: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Probleem-met-portforwarding-na-vervanging...). Zo te zien hebben ze deze gebruiker simpelweg terug een oude modem aangesmeerd in plaats van zijn probleem op te lossen.

 

Na elke dag de duimschroeven aan te draaien heb ik uiteindelijk gehoord dat er een boekingsfout is opgetreden bij het registreren van mijn modem op de server van Telenet, en dat mijn dossier 'hogerop is gestuurd en hiervoor een ticket bij onze IT-dienst is aangemaakt'.

Heeft iemand anders dit probleem meegemaakt? Is dit opgelost geraakt? Is er iemand bij Telenet waarbij een belletje gaat rinkelen als ik dit omschrijf? Ik kan het gewoonweg niet geloven dat deze modems al twee jaar verdeeld worden en dat ik nog maar de tweede persoon ben die in deze situatie terechtkomt. Ik snap ook niet waarom het wiel heruitgevonden hoeft te worden om mijn probleem op te lossen als de oorzaak intussen gekend is.

 

Toch handig, zo'n modem die je niet via 192.168.0.1 kunt beheren...

 

 

0 Likes
24 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar


@Simiak  schreef:

Na elke dag de duimschroeven aan te draaien heb ik uiteindelijk gehoord dat er een boekingsfout is opgetreden bij het registreren van mijn modem op de server van Telenet, en dat mijn dossier 'hogerop is gestuurd en hiervoor een ticket bij onze IT-dienst is aangemaakt'.


Heeft iemand anders dit probleem meegemaakt? Is dit opgelost geraakt? Is er iemand bij Telenet waarbij een belletje gaat rinkelen als ik dit omschrijf? 


Dit is een gekend probleem, en is hier al meermaals aan bod gekomen.

Jouw modem werd heel waarschijnlijk verkeerd "geprovisioneerd" (ingeboekt). De uitleg is:

  • Jouw modem heeft 3 MAC adressen, namelijk een "HFC" MAC adres (= modem), een "MTA" Mac adres (= telefonie modem) en een "GW" of "GATEWAY" MAC adres (= de router).
  • Deze 3 MAC adressen staan op het label dat op je modem aangebracht is.
  • Op de kartonnen doos van deze modem staan echter maar 2 MAC adressen (HFC en MTA). Heel waarschijnlijk heeft de persoon in de Telenet shop alleen deze 2 MAC adressen ingebracht 🤔.

Er is dus geen ticket nodig voor een "hoger liggende" IT dienst. Het enige wat je moet doen is teruggaan naar een Telenet shop, en deze modem correct laten inboeken (met de 3 MAC adressen).

Tegen dat je terug thuis bent, zal je de correcte modem zien in "Mijn Telenet" 😊.

 


@Simiak  schreef:

Eveneens staan er bij 'Mijn wifi-paspoort' nog steeds de gegevens van de wifi van mijn vorige modem, die al twee weken weg is.


Dat is normaal. Hoewel deze modem geen ingebouwde WiFi heeft, kan je wel de WiFi instellen. Lijkt een beetje absurd, maar je kan op je lokaal netwerk Telenet Access Points aansluiten, en die krijgen dan de WiFi instellingen van jouw modem doorgestuurd ...

Simiak
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar

@flip1953 Bedankt voor je antwoord. Ik had het niet toegevoegd aan mijn originele post omdat die al wat lang begon te worden, maar ik had ook al gelezen over problemen met privisionering van de 3 MAC-adressen van dit type modem. Ik dacht echter dat dit altijd gepaard ging met de weergave van het verkeerde type modem bij 'Toestelinstellingen', wat bij mij niet het geval is.

 

Ik heb zelf deze mogelijkheid ook aangehaald aan de telefoon, via Whatsapp en via Twitter. Aan de telefoon zeiden ze dat er drie MAC-adressen geprovisioneerd waren, terwijl ze via Whatsapp en Twitter enkel zeiden dat de modem correct was geprovisioneerd.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar

@Simiak 

 

Ik ga ervan uit dat je toch al meermaals de E-Router herstart hebt na hem een tijdje stroomloos gezet te hebben. Indien niet, zeker eens doen.

 

Langs de andere kant, ondanks de juiste benaming lijkt het er toch inderdaad sterk op dat de provisionering niet helemaal correct verlopen is ... En dan is, zoals aangehaald, een bezoekje aan een Telenet centre de oplossing.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Simiak
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar

@StefaanH de modem is al vele malen herstart, zowel via Mijn Telenet als door de kabel uit te trekken. 

 

Ik ga nog eens op alle platformen nadrukkelijk vragen of alledrie de MAC-adressen correct zijn geprovisioneerd. Als hier niets uitkomt zal ik eens terugkeren naar het Telenet Center.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar

Als je via de platformen contcat opneemt, of naar een Telelent center gaat, zorg ervoor dat je een foto meeneemt van het etiket op de modem (met de 3 juiste MAC adressen) 😊.

0 Likes
Simiak
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar

Ik heb de drie MAC adressen via WhatsApp doorgestuurd en ze zeggen dat ze die alledrie hebben geprovisioneerd.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar

@Simiak 

 

Wat je eens kan doen is de E-Router compleet resetten naar fabriekstoestand. Helpt het toch niet, kwaad kan het ook niet.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Simiak
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar

Maakt allemaal geen verschil 😞

 

Morgen komt de factuur. Als ze mijn 70 euro willen mogen ze het rap oplossen.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar

Ik zou als ik u was de router onder de arm nemen en hem gaan omruilen in een centre. Zijn ze ineens verplicht om die nieuwe ook opnieuw te provisioneren. Kun je meteen aangeven dat ze niet mogen vergeten alledrie de MAC adressen in te geven.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Simiak
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar

@StefaanH die mogelijkheid had ik ook al geopperd, maar het antwoord was dat het probleem zit in 'Mijn Telenet', en dat ze dat sowieso eerst moesten oplossen, en dán nog de nieuwe modem activeren, waardoor het alleen nog langer zou duren. 

De factuur is zojuist aangekomen, ik zal die eens onder hun neus schuiven, en als ze tegen morgenmiddag nog geen oplossing hebben ga ik de modem inwisselen.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar

@Simiak 

 

Ben eens benieuwd of ze een probleem gaan vinden in uw "mijn telenet". 🤔

Ik vraag mij trouwens af waarom men bij telenet niet de provisionering eens opnieuw uitvoert. Helpt het niet, het schaadt ook niet ...

 

Hou ons op de hoogte hé.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Simiak
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar

@StefaanH Ik ben juist terug van het Telenet Center. Ik heb expliciet gevraagd naar de provisionering van de drie MAC-adressen, en het feit dat er maar twee op de doos staan en drie op de modem. Het antwoord was dat ze de modem niet in hun systeem konden ingeven zonder alledrie de MAC-adressen te provisioneren, dus op dat vlak kon er niets zijn misgegaan. 

 

Ik heb een nieuwe modem, maar het heeft geen verschil gemaakt. De pagina ziet er nog steeds hetzelfde uit, met uitzondering van het MAC-adres dat veranderd is.

 

De klantendienst had gisterenavond gezegd dat als ik naar een Telenet Center ging, dat ze daar mijn dossiernummer konden intikken en aan mij bewijzen dat ze toch daadwerkelijk nog iets aan het proberen zijn. In het Telenet Center konden ze helemaal niets met een dossiernummer...

Ik heb een telefoonnummer gekregen voor de technische dienst, misschien haalt het meer uit als ik die begin te contacteren in plaats van de bende idioten die bij de klantendienst zitten.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar

@Simiak 

 

Ik vrees dat het inderdaad via de technische dienst zal moeten gaan. Wanneer de provisionering effectief correct is uitgevoerd moeten ze uw "mijn telenet" eens onder de loep nemen. Dat kan je dus niet zelf.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Simiak
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar

Na bijna een maand is mijn dossier zéér langzaam van de klantendienst, naar de technische dienst, naar de backoffice, naar de IT-dienst gegaan, omdat geen enkele afdeling er iets van bakt. De IT-afdeling is blijkbaar het hoogste niveau van competentie, en vanaf daar kunnen ze mijn probleem niet meer naar iemand anders doorschuiven. Blijkbaar is het zeer moeilijk om een link naar een webpagina te laten zien.

 

Aan de telefoon met de technische dienst (waar ze doen alsof ze de backoffice en de IT-dienst zelfs niet mogen aanspreken) werd mij verteld dat de IT-dienst er weken over kan doen om een dossier voor de eerste keer te bekijken.

 

Ik heb intussen een klacht ingediend bij zowel Telenet als de ombudsman voor telecommunicatie. Ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik niet ga betalen voor deze maand van nul komma nul dienstverlening.