Beantwoorden
Simiak
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar

Dag netweters,

 

Twee weken geleden ben ik mijn modem (model CH7465LG-TN, de DOCSIS 3.0 HGW) gaan omruilen tegen een CV8560E (de DOCSIS 3.1 E-router). Ik heb deze keuze gemaakt om gebruik te kunnen maken van de bridging modus in combinatie met een eigen router.

 

Ik heb nog geen gebruik kunnen maken van de bridging mode (of mijn portforwarding kunnen instellen), omdat mijn toestelinstellingen er als volgt uitzien:

mijnmodem.JPG

Hier ontbreekt naast 'modem herstarten' de knop 'geavanceerde instellingen', waar ik de port forwarding en bridge mode zou moeten terugvinden. Zo ziet dit eruit als het wél werkt (foto overgenomen uit een oude thread op dit forum):

 

WhatsApp Image 2021-11-12 at 11.12.44.jpeg

 

Eveneens staan er bij 'Mijn wifi-paspoort' nog steeds de gegevens van de wifi van mijn vorige modem, die al twee weken weg is.

 

Ik ben al langs alle kanalen in contact geweest met Telenet. Aan de telefoon proberen ze me te overtuigen dat ik geen port forwarding heb omdat ik een modem zonder wifi heb (???), op Whatsapp en Twitter doen ze alsof ze de IT-afdeling zelf ook niet kunnen bereiken.

Ik heb één eerdere thread gevonden van iemand die hetzelfde probleem had als ik (gebruiker 3s hier: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Probleem-met-portforwarding-na-vervanging...). Zo te zien hebben ze deze gebruiker simpelweg terug een oude modem aangesmeerd in plaats van zijn probleem op te lossen.

 

Na elke dag de duimschroeven aan te draaien heb ik uiteindelijk gehoord dat er een boekingsfout is opgetreden bij het registreren van mijn modem op de server van Telenet, en dat mijn dossier 'hogerop is gestuurd en hiervoor een ticket bij onze IT-dienst is aangemaakt'.

Heeft iemand anders dit probleem meegemaakt? Is dit opgelost geraakt? Is er iemand bij Telenet waarbij een belletje gaat rinkelen als ik dit omschrijf? Ik kan het gewoonweg niet geloven dat deze modems al twee jaar verdeeld worden en dat ik nog maar de tweede persoon ben die in deze situatie terechtkomt. Ik snap ook niet waarom het wiel heruitgevonden hoeft te worden om mijn probleem op te lossen als de oorzaak intussen gekend is.

 

Toch handig, zo'n modem die je niet via 192.168.0.1 kunt beheren...

 

 

0 Likes
24 reacties
Simiak
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar

Daarnet nog eens naar de technische dienst (niet de klantendienst) gebeld, waar werd opgenomen door iemand die dacht dat 'Mijn Telenet' een applicatie was, en geen idee had wat bridging of port forwarding waren. Nadat ik had opgehangen kreeg ik drie sms'en en drie e-mails dat er vrijdagochtend een technieker gaat langskomen. Dat moet nogal een speciale technieker zijn, als die met zijn boormachine de website gaat repareren...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar

@Simiak 

Dan kijk maar dat die technieker niet betalend is. Want om port forwarding in te stellen en dergelijk zijn de techniekers betalend want daar wordt anders geen ondersteuning op geboden. Dit is iets wat een klant zelf kan en wil instellen en daar is geen tussenkomst van Telenet bij. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Simiak
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar

@patrick37 Dat zou de klucht wel compleet maken. In de e-mails staat dat het over een reparatie gaat, en ik denk dat ik aan die mens wel duidelijk genoeg heb gemaakt dat ik wél verstand heb van port forwarding en bridging (in tegenstelling tot hijzelf), maar dat hun waardeloze website mij er geen toegang toe geeft.

 

Ik heb net op Whatsapp de vraag gesteld aan de klantendienst of het wel zinvol is dat er een technieker langskomt. We zullen zien... In het beste geval kan ik iemand het probleem laten zien die rechtstreeks met de IT-afdeling kan communiceren.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar

@Simiak 

Nee een technieker heeft geen zin want het is zoals je zegt de site werkt niet wat wel zou moeten. In dit geval moet dit probleem naar IT gestuurd worden en op dat niveau nagezien worden. Nu gaat er iemand komen die zegt oh nee das niks voor ons en die draait om en op je factuur staat € 85 voor iemand die niks kan doen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Simiak
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar

@patrick37 mijn dossier ligt al twee weken bij IT. De persoon aan de telefoon wist dat ook. Vandaar dat ik het erg raar vind dat ik deze afspraak ongevraagd heb gekregen. Ik zal ze laten bevestigen dat het toch zeker gratis is.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar


@patrick37  schreef:

In dit geval moet dit probleem naar IT gestuurd worden en op dat niveau nagezien worden. Nu gaat er iemand komen die zegt oh nee das niks voor ons en die draait om en op je factuur staat € 85 voor iemand die niks kan doen. 


Dat vind ik bangmakerij ...

Een factuur van €85 krijg je niet omdat een technieker "niets kan doen", maar omdat er een nutteloze interventie is (waar de klant de schuld van krijgt).

 

Als een technieker "niets kan doen" omdat hij het probleem niet kan oplossen, maar het probleem ligt bij Telenet (en de technieker moet het escaleren), dan is er vanzelfsprekend geen vergoeding verschuldigd.

 

Trouwens als ik het goed begreep is het Telenet die een technieker stuurt, niet de klant die erom vraagt heeft 🤔.

 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar

@flip1953 

En toch gaat deze betalend zijn en heeft niks met bangmakerij te maken. 

Heb dit in het verleden al wel wat vaker mee gemaakt dan komt er een technieker en die kan niks doen bij de klant maar de klant is wel diegene die moet betalen. 

 

Dus daarom beste de technieker af zeggen in dit geval want die gaat echt niks kunnen en komen doen. Dit is een technisch probleem voor IT en dat gaan ze dus op afstand bekijken en proberen op te lossen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Simiak
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar

@patrick37 ze hebben er bijna 24 uur over gedaan om mij te laten weten dat een technieker inderdaad geen **bleep**n kon komen doen bij mij thuis en de afspraak is geannuleerd. De volgende **bleep** van de klantendienst stelde dan voor om dezelfde technieker mij te laten opbellen. Nadat ik hem heb duidelijk gemaakt dat dat ook geen zin heeft is het weer radiostilte. Dag 30 van dit simpele probleem.

0 Likes
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar

Wat kan hier nog aan toevoegen? Ik heb al goede ervaring om eens naar een andere telenet winkel te gaan want de kwaliteit kan soms enorm verschillen! Wat zou men doen moest dit een ondernemer (Klik klant) zijn?

 

Hopelijk wordt dit nu snel opgelost!

 

0 Likes
Simiak
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar

@GADS-GS Toevallig is dit probleem vandaag opgelost. Ik had nogmaals een klacht ingediend bij Telenet en erin verwezen naar het feit dat ik een dossier had lopen bij de ombudsdienst voor telecommunicatie. Vanochtend werd ik opgebeld door de klachtendienst van Telenet met als informatie dat ik voorlopig geen facturen of extra kosten moest betalen zolang het dossier bij de ombudsdienst lopende was. Daarnet controleerde ik willekeurig nog eens de 'Mijn Telenet'-pagina, en de link naar 'Geavanceerde instellingen' is zichtbaar (zie foto).fixed.JPG

 

38 dagen heeft dit geduurd, en ik heb minstens 50 verschillende medewerkers van Telenet gesproken. Echt compleet onvoorstelbaar, voor iets wat nooit had kunnen gebeuren als de modems van Telenet lokaal in te stellen waren zoals bij iedere andere provider...

 

Enfin, morgen mijn thuisnetwerk terug fatsoeneren en dan wachten wat de ombudsdienst te zeggen heeft over mijn compensatie.