CV8560E: geavanceerde instellingen niet zichtbaar
Dag netweters,
Twee weken geleden ben ik mijn modem (model CH7465LG-TN, de DOCSIS 3.0 HGW) gaan omruilen tegen een CV8560E (de DOCSIS 3.1 E-router). Ik heb deze keuze gemaakt om gebruik te kunnen maken van de bridging modus in combinatie met een eigen router.
Ik heb nog geen gebruik kunnen maken van de bridging mode (of mijn portforwarding kunnen instellen), omdat mijn toestelinstellingen er als volgt uitzien:
Hier ontbreekt naast 'modem herstarten' de knop 'geavanceerde instellingen', waar ik de port forwarding en bridge mode zou moeten terugvinden. Zo ziet dit eruit als het wél werkt (foto overgenomen uit een oude thread op dit forum):
Eveneens staan er bij 'Mijn wifi-paspoort' nog steeds de gegevens van de wifi van mijn vorige modem, die al twee weken weg is.
Ik ben al langs alle kanalen in contact geweest met Telenet. Aan de telefoon proberen ze me te overtuigen dat ik geen port forwarding heb omdat ik een modem zonder wifi heb (???), op Whatsapp en Twitter doen ze alsof ze de IT-afdeling zelf ook niet kunnen bereiken.
Ik heb één eerdere thread gevonden van iemand die hetzelfde probleem had als ik (gebruiker 3s hier: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Probleem-met-portforwarding-na-vervanging...). Zo te zien hebben ze deze gebruiker simpelweg terug een oude modem aangesmeerd in plaats van zijn probleem op te lossen.
Na elke dag de duimschroeven aan te draaien heb ik uiteindelijk gehoord dat er een boekingsfout is opgetreden bij het registreren van mijn modem op de server van Telenet, en dat mijn dossier 'hogerop is gestuurd en hiervoor een ticket bij onze IT-dienst is aangemaakt'.
Heeft iemand anders dit probleem meegemaakt? Is dit opgelost geraakt? Is er iemand bij Telenet waarbij een belletje gaat rinkelen als ik dit omschrijf? Ik kan het gewoonweg niet geloven dat deze modems al twee jaar verdeeld worden en dat ik nog maar de tweede persoon ben die in deze situatie terechtkomt. Ik snap ook niet waarom het wiel heruitgevonden hoeft te worden om mijn probleem op te lossen als de oorzaak intussen gekend is.
Toch handig, zo'n modem die je niet via 192.168.0.1 kunt beheren...
Opgelost! Ga naar oplossing.