Beantwoorden
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

DDoS Attack vermijden door wissel router/modem

Momenteel ervaar ik als business klant een groot aantal DDoS Attack aanvallen op mijn firewall. 

Ik heb contact opgenomen met Telenet Helpdesk en ze geven me het advies om een nieuwe modem te gaan halen in het Telenet Center.

Volgens mij gaat dit niet helpen, zolang het extern ip adress hetzelfde blijft.

Wat is jullie mening hierover ? Zal Telenet het extern ip adress aanpassen bij het veranderen van modem ? Volgens mij niet....

Ik had dan graag een F@ST3896LG-TN modem gehad maar dat is nog niet modem voor business klanten ....

Hebben jullie advies ?

@Suzy is er al een mogelijkheid om de nieuwe F@ST3896LG-TN te gaan ophalen in een Telenet Center als business klant ? 

Ik heb gelezen in een vorig topic dat het niet mogelijk is maar ik ervaar momenteel drops door DDoS Attacks op de firewall.

Als bedrijf is dit nefast natuurlijk.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
8 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DDoS Attack vermijden door wissel router/modem

@kristofDW 

Normaal gezien heb je bij modemwissel automatisch een nieuw extern IP adres. Ik herinner mij posts van klanten die ergens op de blacklist stonden en daar maar niet vanaf geraakten. Een wissel van HGW bracht daar soelaas. Een ander MAC adres van de HGW (of router) heeft dus als gevolg dat je een ander publiek IP adres krijgt.

Of dat voor business klanten ook zo is weet ik niet, maar ik vermoed van wel. Tenzij je als optie een fix IP adres hebt, dan natuurlijk niet ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

DDoS Attack vermijden door wissel router/modem

@StefaanH bedankt voor de feedback, ik ga nog even afwachten wat het antwoord van Suzy is over de nieuwe modem.

Want dit is niet meer houdbaar om zo te werken. 

Had gevraagd aan Telenet om mijn extern ip adres te veranderen, maar dit konden ze niet doen... dus tja 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Starr0w_
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

DDoS Attack vermijden door wissel router/modem

Het is voor business klanten nog niet mogelijk de nieuwe modem te gebruiken omwille van technische problemen. Dit zal vermoedelijk echter niet TE lang meer duren.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DDoS Attack vermijden door wissel router/modem

@kristofDW 

Moest die nieuwe niet lukken zou je ook voor de E-Router met een eigen router kunnen gaan. Via de MAC Passthrough krijg je dan een IP gebaseerd op het MAC adres van uw eigen router. Zolang het over IPv4 gaat natuurlijk, via IPv6 ben je gesjareld...

Op een eigen router kun je meestal ook een MAC adres spoofen, dus daar zijn ook mogelijkheden 😁


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

DDoS Attack vermijden door wissel router/modem

 


@Starr0w_  schreef:

Het is voor business klanten nog niet mogelijk de nieuwe modem te gebruiken omwille van technische problemen. Dit zal vermoedelijk echter niet TE lang meer duren.


Technische problemen ???

De reden waarom de nieuwe modem nog niet aangeboden wordt aan business klanten is wegens de 4G back-up waar business klanten (gratis) recht op hebben.

Dir word (nog) niet ondersteund met de nieuwe modem.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

DDoS Attack vermijden door wissel router/modem

@StefaanH heb al de E router 😉 met een eigen firewall achter. De reden dat ik de nieuwe modem niet kan hebben als bedrijf is omdat deze modems geen vast ip kunnen krijgen en wifi business niet mogelijk is. 2 dingen dat ik niet nodig heb maar toch gaat het niet 😋 we zien wel wat de toekomst brengt. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

DDoS Attack vermijden door wissel router/modem


@flip1953  schreef:

 


@Starr0w_  schreef:

Het is voor business klanten nog niet mogelijk de nieuwe modem te gebruiken omwille van technische problemen. Dit zal vermoedelijk echter niet TE lang meer duren.


Technische problemen ???

De reden waarom de nieuwe modem nog niet aangeboden wordt aan business klanten is wegens de 4G back-up waar business klanten (gratis) recht op hebben.

Dir word (nog) niet ondersteund met de nieuwe modem.


@kristofDW de informatie die ik heb gekregen komt overeen wat @flip1953 hierboven zegt. Heb wel jouw specifieke vraag hier eens doorgestuurd naar het Telenet Abuse team, mogelijks hebben zij een suggestie of een oplossing voor je. Want naar hen heb je zelf nog niet uitgereikt vermoed ik?


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

DDoS Attack vermijden door wissel router/modem

@Suzy ik heb de melding nog niet gedaan naar Telenet Abuse maar via Whatsapp alleen.

Ze raden me aan om een nieuwe modem te gaan halen in een Telenet center. Maar ik zie hier momenteel tegen op vermits tijdgebrek 😉 Dus hopelijk hebben ze toch nog een andere oplossing.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes