Beantwoorden
Michiel6661
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

DMZ aanpassen via MyTelenet lukt niet

Hallo,

Ik probeer het ip-adres van de DMZ aan te passen bij de geavanceerde instellingen van MyTelenet. Ik krijg de knop om wijzinigen op te slaan maar de aanpassing komt niet door. Als ik de pagina refresh staat die weer op de originele waarde (192.168.0.1). UPnP staat uit.

Waarom werkt dit niet? Of hoe kan ik het oplossen? Heel frustrerend

Mvg,

Michiel

 

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: DMZ aanpassen lukt niet

8 reacties
Ex-Netweter
 

DMZ aanpassen via MyTelenet lukt niet


@Michiel6661  schreef:

Waarom werkt dit niet?


Omdat Telenet brol op de markt brengt die niet werkt.


@Michiel6661  schreef:

Of hoe kan ik het oplossen?



Een modemwissel of providerwissel zijn de enige twee mogelijke oplossingen voor dit probleem.

Bij Telenet kan je je huidige modem omwisselen naar de Telenet CV8560E (modem zonder Wifi die bridge-mode ondersteunt).
Je configureert de Telenet CV8560E dan in bridge-mode (MAC pass-through) zodat je eigen router een publiek IP-adres krijgt.

Alle andere Belgische providers ondersteunen bridge-mode op elke meegeleverde modem.

Michiel6661
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

DMZ aanpassen via MyTelenet lukt niet

Hmm ok bedankt, jammer dat ik nu al die extra moeite erin moet steken voor iets wat vrij eenvoudig lijkt...

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

DMZ aanpassen via MyTelenet lukt niet

Man man man, wat een negativiteit weer. Probeer anders eens gewoon de helpdeks te contaceren (bijvoorbeeld via whatsapp) en vraag eens of zij de DMZ voor je kunnen instellen.

Het gras is echt niet altijd groener aan de overkant. Afhankelijk waar je woont is Telenet (nog altijd) vaak de snelste provider. Op het vlak van stabiliteit ben ik ook heel tevreden.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

DMZ aanpassen via MyTelenet lukt niet


@Arnie  schreef:

Man man man, wat een negativiteit weer. Probeer anders eens gewoon de helpdeks te contaceren (bijvoorbeeld via whatsapp)


Mja…het klopt misschien wel dat iemand zijn toon wat negatief is. Maar langs de andere kant sommige problemen duren gewoon te lang vooraleer ze worden opgelost. En daar is jammer genoeg geen enkel excuus goed voor…dus die negativiteit moet je ergens wel begrijpen. 

Maar weet je waar ik me vooral aan stoor…dat is de verwijzingen die iedereen doet naar de helpdesk via Whatsapp. Bijzonder vreemd…vindt iedereen dat maar normaal dat je het snelste wordt geholpen via het kanaal van meneer Zuckerberg? Wat met mensen die geen gebruik maken Whatsapp? Moeten die maar vanachter in de rij aanschuiven door een traditioneel online formulier in te vullen of een uurtje aan de telefoon hangen? Neen…ook dat is onaanvaardbaar. De concurrentie doet het daar (opnieuw) beter met een netjes geïntegreerd assistent en chat in hun app. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DMZ aanpassen via MyTelenet lukt niet

@BillyX 

Die zijn toon is altijd wel negatief en dat is niet de eerste keer en zelf heeft die geen Telenet dus die heeft geen zaken met de klantendienst of andere 'problemen ' die Telenet heeft. 

Nu even terug komend op wat je zegt betreft die Whatsapp is het wel een manier van communiceren waarin je niet moet wachten zoals aan de telefoon. Kan me voorstellen dat velen niet willen wachten een half uur aan de lijn op een Whatsapp bericht kun je wachten. Dus dat die verwijzing er elke keer bij komt kijken begrijp ik ergens wel. 

Het zou idd wel goed zijn of beter zijn dat er ook een chat functie komt in de website zelf daar heb je bijvoorbeeld Proximus die dit wel heeft. Is een handige functie om direct in contact te staan met de klantendienst. Dat is ook wel iets dat ik van Telenet dan wel mis dat die functie er niet is. Nu heb ik de klantendienst nooit nodig maar die ene keer als ik ze nodig heb dan ga ik via Messenger maar goed ook dat heeft niet iedereen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

DMZ aanpassen via MyTelenet lukt niet


@patrick37  schreef:

Die zijn toon is altijd wel negatief en dat is niet de eerste keer en zelf heeft die geen Telenet dus die heeft geen zaken met de klantendienst of andere 'problemen ' die Telenet heeft. 


Misschien wel, aan de andere kant heeft hij al veel mensen geholpen met duidelijke informatie. Zelfs soms betere informatie dan enkele ‘kraks’ hier meedelen en dat mag ook wel eens gezegd worden.


@patrick37  schreef:

Nu even terug komend op wat je zegt betreft die Whatsapp is het wel een manier van communiceren waarin je niet moet wachten zoals aan de telefoon. 

Eigenlijk is het bijzonder triest dat de beste manier om je telecom te bereiken is om een verplichte privacy onvriendelijke app te installeren.
Maar net dit is het punt waarom @Ex-Netweter zo negatief doet. Het blijft allemaal maar duren en veel mensen aanvaarden het maar gewoon. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Michiel6661
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

DMZ aanpassen via MyTelenet lukt niet

Ik heb de klantendienst via WhatsApp gestuurd en die hadden manueel mijn DMZ aangepast. Die zei ook dat de DMZ wel effectief aangepast wordt maar gewoon niet duidelijk wordt weergegeven in het platform. Alsnog moest ik 2x port forwarding doen om poorten open te zetten (1x op telenet en 1x op mijn router), de DMZ instelling werkt dus gewoon niet voor mij. De persoon op WhatsApp raadde mij ook aan om eventueel mijn modem te vervangen zodat ik bridge modus kan aanzetten. Opzich was de hulpverlening wel snel en gemakkelijk, dus mij hoor je daarover niet klagen.

Maar bon, DMZ wil dus gewoon niet correct werken voor mij.

EDIT: Bij nader inzien en wat testen blijkt het dus gewoon wel te werken. Had telenet vanaf het begin mij niet de indruk gegeven dat het niet werkte door de buggy UI had ik nooit deze post moeten maken 😅