Beantwoorden
Colle
Professional Beetjesweter
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

De DHCP van mijn ISP werkt niet correct

Beste iedereen

Vandaag wou ik mijn Asus router GT-AC2900 verbinden met de modem en mijn computer. Ik heb alle instructies gevolgd en ik krijg het maar niet klaar om bekabeld internet te verkregen op mijn computer. De webbrowser geeft dit als melding: De DHCP van jouw ISP werkt niet correct!

In het verleden heb ik de router gebruikt als acces point, maar heb alles gerest voor dat ik deze wou installeren om de wifi boven te verbeteren en om mijn pc aan te sluiten op het bekabelde internet.

Wat kan ik doen?

15 reacties
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@Colle  schreef:

In het verleden heb ik de router gebruikt als acces point, maar heb alles gerest voor dat ik deze wou installeren om de wifi boven te verbeteren en om mijn pc aan te sluiten op het bekabelde internet.

Dat resetten had je dus niet moeten doen?

Jouw eigen router (Asus router GT-AC2900) dient alleen om een PC op aan te sluiten en betere WiFi te hebben?

Dan moet je de Asus router inderdaad instellen als access point, en verbinden met de Telenet modem

Het DHCP gebeuren wordt dan correct overgenomen door de Telenet modem

Colle

Danku voor het antwoord, zal dit later vanavond eens proberen en dan laat ik iets weten of het werkte.

0 Likes
Colle

Beste,

ik heb mijn router ingesteld als acces point en ik heb nog steed hetzelfde probleem. Mijn computer zegt internet toegang maar als ik op een webbrowser ga vraagt hij me om verbinding te maken met het internet…

0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

@flip1953   @Colle 
Is dit geen oplossing .
https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/hoe-modem-...

Bij mij is het zo ingesteld en met de 2de mogelijkheid "Routerfunctionaliteit behouden" en dat werkt zonder problemen.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

heb je de PC al eens uitgeschakelt en terug ingeschakelt.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Colle

Ja heb dit al geprobeerd.

0 Likes
thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

je kan beginnen met via uw computer  in te loggen op de asus router, je geeft hem dan een vast internetadres (Wan adres in het netwerkadresbereik van telenet) ; 192.168.0.2,  en erna ook dhcpserver  Uit schakelen zodat hij geen adressen meer geeft aan uw lokale apparaten dit zal de telenet router doen.. als beiden proberen gaat de opstelling niet functioneel zijn

dit doe je in die volgorde  door enkel uw computer erop aan te sluiten op een van de (meestal 4) lokale lan poorten en erop in te loggen. ( dus door in uw browser het gateway adres te typen dat uw pc toont in zijn netwerkinstellingen - 

op deze manier kan je de asus gebruiken als enkel wifi accespunt en sla je het routergedeelte over

erna steek je de kabel van de telenet modem in een Lan aansluting van de asus, niet de internetkabel aansluiting van de asus dus , een van de (meestal 4) normale netwerkpoorten. uw computer ook. dan stel je de asus wifi in naar wens,terug via de browser langs zijn eerder gegeven adres dus 192.168.0.2 ; misschien best met zelfde netwerknaam en wachtwoord als hetgene uw telenet router reeds gebruikt, dan heb je 1 wifi netwerk thuis. 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@thomasdb 

Vergis ik me en stel je niet beter een vast IP in tussen 192.168.0.10 en .99?

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
thomasdb

ik geef maar een voorbeeld ik heb zelf zo geen modem.  waarom zou dat ip zich daar niet mogen bevinden? 

wel heb ik me inderdaad ergens vergist in de eerste paragraaf, het adres Lokaal (Lan)  van de asus moet 192.168.0.2 zijn, een wan internet adres hoeft die niet te hebben*

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster!

@thomasdb  schreef:

ik geef maar een voorbeeld ik heb zelf zo geen modem.  waarom zou dat ip zich daar niet mogen bevinden? 

... knip ...

Omdat de HGW zijn IP adressen uitdeelt boven .100

Wanneer je daar dus wegblijft ga je nooit conflicten hebben.

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
0 Likes
thomasdb

ja dat weet ik,

@sb  stelt ook niet onder  192.168.0.10  ?

dat wist ik niet

is dat mogelijk voor eventuele wifi repeaters /powerlines/digiboxen van telenet dewelke 2-10 gebruiken dan

192.168.0.1 is de modem en dan is alles vrij tot en met 99 dacht ik

0 Likes
Colle

Hallo iedereen,

Het probleem is opgelost, ik heb een powerline adapter van telenet in het stopcontact in mijn bureau geplaatst en daarin de ethernet kabel gestoken van de asus router en via de router een ethernet kabel naar mijn computer. En dit geeft me bekabeld internet.

Toen ik de ethernetkabel van de router in de ethernetpoort in de muur stak, lukte de internetverbinding niet. Hoe zou dit komen? Want beneden heb ik 2 zo’n poorten in de muur en hier werkt wel alles correct voor de tv box te verbinden met internet etc.

0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Mogelijk is er iets mis met het aansluitpunt in de muur, kan verschillende oorzaken hebben. Bvb kabel in de muur defect, niet aangesloten aan de modem, etc..

Dat de wandcontactdoos op 1 plaats in huis werkt zegt niets over de andere aansluitpunten. Die hebben elk een eigen kabel tot aan de plaats waar de modem staat.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
Colle

Hoe kan ik die ethernet poort in de muur testen?

0 Likes