Beantwoorden
Robby2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner!

Disconnect tijdens gamen met nieuwe Docsis 3.1

Hallo, Sinds ik mijn nieuwe  docsis 3.1 modem heb van telenet (ongeveer 1,5 maand geleden) krijg ik vaak last van network connection lost (met de vorige modem nooit last van gehad) ook mijn broer heeft hier last van (we hebben het tegelijk) terwijl hij een ander spel speelt. ik kan nog wel iedereen horen mijn internet op de pc werkt ook gewoon. ik kan praten via discord terwijl de disconnect afspeelt, mijn wifi werkt ook gewoon nog. 

ik heb naar telenet gebeld, ze zeiden dat ze geen problemen konden zien met de modem ik speel met een powerline in het stopcontact en een internetkabel in de powerline naar mijn PC 

ik heb nooit last gehad van slecht internet of random disconnects bij de vorige modem, ik heb dit sinds de nieuwe modem weet iemand wat ik moet doen?

alvast bedankt!

 

Titel gewijzigd door NV1(mod) | Vorige titel: disconnect tijdens gamen

0 Likes
19 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Disconnect tijdens gamen met nieuwe Docsis 3.1


@Arnie  schreef:

@stekske  schreef:

De telenet modem wordt enkel gebruikt om Ethernet te voeden aan mijn Google Wifi, die op een eigen subnet zit


De Telenet CH8568LG doet nog wel wat meer. Deze NAT bijvoorbeeld nog al je verkeer.


Hij bedoelt natuurlijk dat hij zijn Telenet modem (HGW) niet gebruikt voor zijn lokaal netwerk, met andere woorden, dat alleen zijn Google WiFi  aangesloten is op de HGW, en zijn Google WiFi zorgt voor het lokale netwerk.

 


@Arnie  schreef: Enkel wanneer een CV8560E kun je zo instellen dat deze (althans voor IPv4) echt als een soort modem-only werkt.
Tenzij je wifi van de CH8568LG gebruikt, ik ik in jou geval de CV860E aanraden.

In een andere topic is het al duidelijk dat er problemen zijn met de Docsis 3.1 modems, en dat voor sommigen een terugkeer naar een Docsis 3.0 model (CH7465LG) een oplossing biedt.

Een overstap naar een CV8560E lost volgens mij het probleem niet op (maar is altijd het proberen waard).

 

Aan de andere kant ben ik wel 100% akkoord dat de CV8560E de ideale modem voor klanten die een eigen router hebben, en die de WiFi van Telenet niet gebruiken. Vooral op gebeid van port-forwarding is een dubbele NAT ene te vermijden situatie ...

 

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Disconnect tijdens gamen met nieuwe Docsis 3.1


@stekske  schreef:

Hallo!

 

ikzelf heb momenteel de CH8568LG, en kwam van CH8568LG.

Een vriend is begin deze maand verhuist, hij heeft ook de CH8568LG gekregen bij installatie en had direct dezelfde disconnect issues.

Gisteren is een technieker langsgeweest en heeft voor hem een CH8568LG geplaats (docsis 3.1 >> docsis 3.0) en zijn problemen waren direct verholpen.

 

Nu had ik dit ook graag gedaan, maar ik wil geen snelheid verliezen. Het lijkt me nutteloos om een OneUp te betalen (enkel voor de magere uploadsnelheid) als de modem door telenet softwarematig wordt vertraagd.


Hier kan ik niet goed volgen ... Heb je u in de tekst niet ergens een beetje vergist?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Disconnect tijdens gamen met nieuwe Docsis 3.1


@flip1953  schreef:

Een overstap naar een CV8560E lost volgens mij het probleem niet op (maar is altijd het proberen waard).

Ik vermoed eigenlijk juist dat ook een migratie naar een CV8560E een oplossing kan zijn. Mijn zoon is een zeer aktieve gamer en wij hebben geen problemen; ik gebruik een combinatie van CV8560E met eigen router (UDM-pro).

Alhoewel niet bewezen, laat zich vermoeden dat het probleem veroorzaakt wordt door de buffering op de docsis 3.1 HGW's (CH8568LG en ook CV8560E), met name wanneer deze packet-fragmentatie moeten doen. De CH7465LG lijkt dit probleem niet te hebben,

Als je een eigen router gebruikt in combinatie met een CV8560E in bridge mode, dan verleg je de plaats waar de fragmentatie gedaan wordt naar je eigen router. Vandaar mijn vermoeden, maar het zou goed zijn als anderen dit kunnen bevestigen.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
stekske
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Disconnect tijdens gamen met nieuwe Docsis 3.1

@Arnie Mijn schema'tje was een over simplificatie van hou alles aangesloten is.

Bij het overschakelen in het verleden hebben ze de CH7465LG-TN geïnstalleerd.
De wifi stond enkel aan zodat ik de Wi-Free functie kan gebruik indien het nodig zou zijn buitenshuis.

Dit is niet noodzakelijk maar als een "nice to have".

 

De CH8568LG heb ik enkel laten komen omdat mijn internet snelheden softwarematig verlaagd werden na de switch naar OneUp. Ik had geen problemen met de CH7465LG-TN.Op de website staat er zelf nog steeds op de 1Gbps ondersteund wordt bij de CH7465LG-TN.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Disconnect tijdens gamen met nieuwe Docsis 3.1

De CH7465LG-TN kan gemakkelijk 1Gbps aan, en dit wordt ook nog ondersteundt indien je bijvoorbeeld Wigo + Gigaboost hebt. Het is een Telenet beslissing om het niet langer te ondersteunen in combinatie met een One-up abonnement. Waarschijnlijk doen ze dit om zo een vernieuwing van het netwerk te versnellen, en de weg voor docsis 3.1 in het netwerk vrij te maken.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.