Beantwoorden
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Je kan bridging nu instellen via My Telenet. 

 

Succes!

486 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@Caluwe  schreef:

Welke ondersteuning ben je kwijt dan?

Ik zou ook graag deze router hebben. maar wil zeker weten of de tv-boxen correct zullen werken.

Ik lees hier van alles waardoor ik enorm twijfel...


Om het kort nogmaals te herhalen:

  • Ja, de nieuwe TV Box werkt momenteel wel degelijk indien aangesloten op een eigen router na een modem-only of de E-router
  • En neen, dit wordt niet aanbevolen (integendeel) en ook niet ondersteund door Telenet;
  • Dit betekent dat je niet bij Telenet terecht kunt moest er zich een probleem voordoen met uw TV Box, van gelijk welke aard.. Uw opstelling is immers niet ondersteund, Telenet vraagt duidelijk om de TV Box altijd rechtstreeks op de Telenet router aan te sluiten.

Ik hoop dat dit duidelijk is ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
morpheus
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@StefaanH @Caluwe Is het niet zo dat als je opnames bekijkt, dit dan meetelt in je maandelijkse datapot als je de tv box achter je eigen router hangt?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@morpheus  schreef:

@StefaanH @Caluwe Is het niet zo dat als je opnames bekijkt, dit dan meetelt in je maandelijkse datapot als je de tv box achter je eigen router hangt?


Goh, ja, daar zeg je zoiets. Dat zou best eens kunnen zo zijn.

Het heeft al eens ergens gestaan, maar dat vind ik zo meteen niet terug. Het klinkt wel logisch, aangezien dat die stream niet als dusdanig herkend wordt indien hij vanuit een eigen medium opgevraagd wordt, onbekend voor Telenet.

 

Het is alleszins een goeie opmerking en even @Suzy mentionen om het te checken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Beste, mijn TV Boxen hangen achter mijn eigen router en worden NIET meegeteld met de data uit de pot. De datapakketjes die van en naar de TV boxen gestuurd worden zijn verschillend als de gewone internet data pakketen en zo herkent Telenet wat naar en van de TV Boxen komt en de rest.

Never trust in Dust
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Die vragen zijn hier al meermaals gesteld en beantwoord, dus ik pleit nogmaals voor een door Telenet beheerde Wiki.

 

  • kan een TV box achter een eigen router: ja dat kan, behalve bij een Modem Only. Dus wel bij de CV8560e en de andere homegateways. Indien problemen: geen support van Telenet
  • indien achter eigen router, telt de data van de TV boxen dan mee voor de Telemeter: Neen
  • is er een functioneel voordeel om de TV box achter een eigen router te plaatsen: nee, helemaal niet, maar soms is het wel makkelijk naar cablage toe.  Dus bij voorkeur NIET achter eigen router plaatsen.

  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Voor de volledigheid: een TV-Box achter een eigen router en een modem-only werkt technisch gezien evenzeer als met een eigen router achter de E-router, met dit verschil dat je gewoonweg geen TV-Box gaat krijgen als je een modem-only hebt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
vossie
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Hallo,

ik heb een time capsule 4th gen. die ik graag als router wil gebruiken achter mijn telenet modem docsis 3.1 e-router, welke een MAC Pass Through functie heeft. Enige manier om te 'bridgen' bij Telenet...

 

Ik zie in Mijn Telenet echter nergens een optie om die in te stellen.

 

IMG_0657.jpg


Verschillende keren ingebeld naar Telenet, maar ze wimpelen me steeds af.

Maar nu blijkt volgens de laatste medewerker dat deze optie enkel zou verschijnen als de router die erachter staat Unicasting ondersteunt. Ik kan hierover niets vinden op het internet.
Kan iemand uitsluitsel geven of dit inderdaad zo is en indien ja, of de Time Capsule dan geschikt is, aub?

 

Ik heb intussen een 192.168.1.1 opgezet via de TC maar heb dus nu dubbele NAT, wat ik wil vermijden.

Het grootste probleem is dat ik nu welgeteld 0 poorten kan openen.

 

0 Likes
vossie
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Foto niet doorgekomen...

 

 

IMG_0657.jpg

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@vossie  de foto is goedgekeurd dan zie je hem staan als het goed is. 

 

je kan verder klikken dan dat je gedaan hebt , dus je klikt modem details - geavanceerde instellingen . Dan ben je daar waar je zijn moet. 

patrick37_0-1591714593111.png

 

patrick37_2-1591714629577.png

 

patrick37_3-1591714682619.png

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Ik lig  van die TV box niet wakker den ouwe ad2100 doet het nog goed.

Voor hetgeen ik TV kijk.NPO1 en NPO2  is voor mij ruim voldoende.

Via pc kan ik de rest nog volgen.

0 Likes
vossie
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Bedankt, maar die optie heb ik niet. Ik kan enkel Modem herstarten af de speed test doen.

Geavanceerde instellingen verschijnt niet...

Hier op het forum is dit nog al eens ter sprake gekomen, dus er zijn nog mensen die dit voor hebben.

 

Het is gewoon dat ik afgewimpeld wordt met een verhaal over Unicasting, zoals in mijn eerste post beschreven, en daar weet ik niets van. Het is al een paar (hele) dagen aan de gang en ik word er een beetje moedeloos van omdat ik niets kan zien van buitenaf momenteel.

 

Die uitleg lijkt me heel straf dat de geavanceerde instellingen-optie pas zou verschijnen in de Mijn Telenet als Telenet een geschikte router detecteert. Of heb ik het hier toch mis?

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@StefaanH  schreef:

Voor de volledigheid: een TV-Box achter een eigen router en een modem-only werkt technisch gezien evenzeer als met een eigen router achter de E-router, met dit verschil dat je gewoonweg geen TV-Box gaat krijgen als je een modem-only hebt.


Inderdaad, daarvan heeft Telenet duidelijk gezegd dat ze dit niet willen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@vossie  nee hoor daar is niks van waar. Ik heb toen de modem geinstalleerd en binnen de 24 uur zijn dan de optie's actief in 'mijn Telenet '. Hoelang heb je deze modem nu staan ? 

Want anders zou ik echt terug bellen naar de klantendienst en dan zal er door middel van een case naar de backoffice gekeken moeten worden. Je instellingen staan dan niet juist en de backoffice kan dat oplossen. En daar kan je op aandringen hoor want iedereen heeft dezelfde instellingen en de zelfde functie's tot zijn beschikking. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Steven-E jij herhaald hetzelfde als wat @StefaanH  eerder al poste 

Dat je geen TV box krijgt met een modem only is al langer geweten.

Daar is al een volle topic van afgesloten.

0 Likes
vossie
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Ok, bedankt!
Precies wat ik dacht. Ga ik straks terug inbellen. Ik heb reeds verschillende keren naar de klantendienst gebeld en telkens vinden ze het leuker om met nonsens af te komen en het probleem te laten aanslepen ipv even de instellingen na te kijken. Jammer. 

Deze modem is actief sinds gisterochtend, na een beetje gedoe met een andere vorige week, maar dit terzijde. 

Los hiervan, ondersteunt een Apple Time Capsule unicasting?

 

0 Likes